וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון וגזר על דרעי מאסר על תנאי וקנס כספי

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 11:42

נשיא בית משפט השלום בירושלים שמואל הרבסט הטיל על דרעי 12 חודשי מאסר על תנאי והוא יצטרך לשלם 180 אלף שקלים. השופט חיזק את הסדר הטיעון שבמסגרתו הודעה יו"ר ש"ס בעבירותיו והדגיש את התפטרותו והתרחקותו ממקודי כוח. הדיון הועבר בשידור חי מהאולם באופן תקדימי

בווידאו: גזר הדין לאריה דרעי/צילום: לע"מ

בית משפט השלום בירושלים גזר את דינו היום (שלישי) של יו"ר ש"ס אריה דרעי וגזר עליו 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי של 180 אלף שקלים. השופט, נשיא בית המשפט שמואל הרבסט, חיזק את הסדר הטיעון שבמסגרתו הודעה דרעי בעבירות מס והדגיש את התפטרותו והתרחקותו ממקודי כוח. הדיון הועבר בשידור חי מהאולם באופן תקדימי, לאחר בקשת וואלה!.

בצאתו מהאולם לאחר מתן גזר הדין אמר דרעי לעיתונאים: "אין שמחה כהתרת הספקות". השופט הרבסט תיאר את האישומים כקלים, וציין לשבח את עבודת הצדדים בהסדר הטיעון. הוא הקביל את הדיון "למצב שהצדדים בישלו ארוחה, ואני קיבלתי אותה. כשאדם מבשל לעצמו את הארוחה הוא אוהב את מה שהוא מכין", אמר. "וכשאחרים מכינים לו יש לו הערות. אבל בית המשפט העליון קבע שכשאתה לא יודע איך הוכנה הארוחה - צריך לקבל את הסדר הטיעון. זו ההלכה הנוהגת".

עו"ד נבות תל צור, המייצג את דרעי, אמר: "אנחנו מברכים את אימוץ הסדר הטיעון. מדובר בעבירות מס מהדרג התחתון, באופן פסיבי וללא אקטיביות מצידו של אריה דרעי. בית המשפט עמד על עינוי הדין שנגרם לדרעי ועל נטילת האחריות של דרעי שהיא מסר מרכזי בחיזוק אמון הציבור בשלטון החוק".

גזר דין אריה דרעי בגין עבירות מס, בית משפט השלום, ירושלים, 1 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי ורעייתו בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

התובע, עו"ד ירון גולומב מפרקליטות מיסוי וכלכלה, אמר לאחר מתן גזר הדין: "גזר הדין שניתן היום קיבל למעשה את עמדת הצדדים וקבע שההסדר שהוצג בפניו הוא הסדר ראוי. הוא מעביר מסר לכל אזרח על חשיבות שמירת חוק ודיווח המס, על אחת כמה וכמה על נבחר ציבור".

גזר דין אריה דרעי בגין עבירות מס, בית משפט השלום, ירושלים, 1 בפברואר 2022. קונטקט, צילום מסך
השופט שיבח את עבודת הצדדים. צילום מתוך האולם בעת מתן גזר הדין, היום/צילום מסך, קונטקט

בדצמבר 2021 נחתם הסדר טיעון ולפיו דרעי יואשם ויודה בעבירותיו, יתפטר מהכנסת וישלם קנס בסך 180 אלף שקלים. ואכן, ביום ראשון שעבר, הוא התפטר מתפקידו כח"כ ונותר יו"ר התנועה.

הפרשה החלה במרץ 2016, אז החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על פתיחת חקירה פלילית בעניינו של דרעי, בעקבות חשדות לעסקאות נדל"ן אסורות, שבהן היה מעורב גם אחיו, שלמה דרעי ואחרים. גם אשתו יפה נחקרה בפרשה.

גזר דין אריה דרעי בגין עבירות מס, בית משפט השלום, ירושלים, 1 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי מחוץ לבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

כשנתיים לאחר מכן, בנובמבר 2018, פרסמה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד דרעי בגין מרמה והפרת אמונים בעת שכיהן כשר, וכן עבירות מס והלבנת הון. בעניין אשתו ואחיו פרסמה כי יש להעמידם לדין בחשד לעבירות מס והלבנת הון.

עם זאת, בינואר 2021 הודיע היועץ היועמ"ש מנדלבליט כי לא יגיש נגד דרעי כתב אישום על מרמה והפרת אמונים, אולם יגיש, בכפוף לשימוע, כתב אישום על עבירות מס הקשורות במכירת נכס והכנסות מחברות. לאחר שהודה דרעי במעשיו, היום יינתן גזר דינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully