וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית על מינוי דרעי לשר: ניתן להטיל קלון גם על מי שעונשו הוא מאסר על תנאי

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 9:53

ברקע המו"מ הקואליציוני, שבו דורש יו"ר ש"ס לקבל את תיק האוצר, בהרב מיארה הבהירה במכתב לנתניהו כי דרעי יכול לשמש כחבר כנסת, אך לא כשר והעבירה את ההכרעה בנושא לוועדת הבחירות המרכזית. גורמים בש"ס: לא נפנה לוועדה - התשובה ידועה מראש

דרעי תועד לוחש לרב הראשי יצחק יוסף: "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הבהירה הבוקר (ראשון) במכתב שנשלח ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו כי ניתן להטיל קלון על מי שנגזר עליו עונש מאסר על תנאי. לכן, על פי עמדתה, יו"ר ש"ס אריה דרעי לא יוכל להתמנות לשר, אך יוכל לכהן כחבר כנסת. בנוסף, בהרב מיארה העבירה את ההכרעה בנושא לוועדת הבחירות המרכזית, והוסיפה כי הייעוץ המשפטי לממשלה כבר נדרש לסוגיה בעבר, והחזיק באותה העמדה.

לחוות הדעת המלאה

על פי גורמים בש"ס, אין כוונה לפנות בשלב זה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית כדי לדון בשאלת הקלון כי "מדובר בתשובה ידועה מראש". לדבריהם, הכוונה היא לקדם את החוק שהגיש חבר הכנסת משה ארבל שיבהיר כי שאלת הקלון תהיה רלוונטית רק במקרה של מאסר בפועל ולא במקרה של מאסר על תנאי, כמו זה שנגזר על דרעי. עם זאת, בינתיים קיים קושי בקידום החוק לאור העובדה שטרם הוחלף יו"ר כנסת במועמד של הקואליציה העתידית.

אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
שאלת הקלון עדיין מרחפת מעל ראשו. דרעי/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הגיש חבר הכנסת ארבל הצעת חוק שתאפשר את המינוי של דרעי לתפקיד שר. זאת, למרות שהורשע בעבירות מס במסגרת עסקת טיעון ועלה חשש משפטי נגד מינויו. לפי הצעת החוק, יתוקן חוק יסוד: הממשלה, וייקבע גם בו כי קביעת הגבלה כה משמעותית על האפשרות של אדם להתמנות לשר תהיה מותנית בכך שנגזר עליו עונש מאסר בפועל, וטרם עברו שבע שנים מהיום שגמר לרצות את עונש המאסר בפועל. המשמעות היא כי במקרה שבו על אדם הוטל מאסר על תנאי, לא תהיה הגבלה על מינויו לשר.

בינתיים, שלושה שבועות נותרו על שעון המנדט של נתניהו, אך בליכוד מקווים לצאת השבוע מהמשבר בשיחות הקואליציוניות, ולהאיץ את המגעים להקמת ממשלה חדשה. המוקש העיקרי שעיכב ומעכב את התקדמות השיחות הוא דרישתו של יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שדורש להתמנות למשרד האוצר, אותו דורש גם יו"ר ש"ס, לו נתניהו העניק את הבכורה בבחירת התיקים. בליכוד החלו לדחוף בשבוע שעבר את דרעי וסמוטריץ' להידברות ישירה ביניהם, כדי להגיע לפשרות והסכמות שיאפשרו התקדמות במשא ומתן. ש"ס והציונות הדתית נמצאות במחלוקת גם סביב משרד הדתות, ולא מן הנמנע כי בתמורה לוויתור על משרד האוצר - סמוטריץ' יצטרך להתפשר על הדתות לטובת דרעי.

עוד בוואלה!

הקלון ושברו: סימן השאלה הגדול המרחף מעל מינויו של דרעי לאוצר

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בהשתלמות השנתית של משרד המשפטים, אילת 8 בנובמבר 2022. לע״מ יוד צילומים, אתר רשמי
"ניתן להטיל קלון גם על מי שעונשו הוא מאסר על תנאי". בהרב מיארה/אתר רשמי, לע״מ יוד צילומים

בחודש פברואר האחרון נגזרו על דרעי בבית משפט השלום בירושלים, בעקבות תיק עבירות המס שבו הוא הורשע, 12 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים, ותשלום קנס של 180 אלף שקל. דרעי הורשע בכך שלא דיווח לרשויות המס את הסכום המלא שקיבל ממכירת דירה בירושלים לאחיו שלמה דרעי. בנוסף דרעי הורשע בכך שלא דיווח על הכנסות שקיבל מחברת הפיננסים האמריקאית "גרין אושן", שהיו חייבות במס של כחצי מיליון שקל.

במסגרת גזר הדין נחתם הסדר טיעון בין דרעי למי שכיהן בתפקיד היועמ"ש אז, אביחי מנדלבליט, שלפיו דרעי יודה בעבירות המס, וייגזר עליו מאסר על תנאי ותשלום קנס. בנוסף, דרעי התחייב להתפטר מהכנסת עוד לפני הגשת ההסדר לבית המשפט, ולכן מנדלבליט הסכים שלא לבקש לקבוע כי יש קלון במעשיו. זאת, מבלי להתייחס למצב שבו תעלה השאלה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully