וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלון ושברו: סימן השאלה הגדול המרחף מעל מינויו של דרעי לאוצר

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 7:38

יו"ר ש"ס הודיע לנתניהו כי בכוונתו לשמש שר האוצר בממשלה הבאה - אך מינויו מוטל בספק ותלוי בהחלטת היועמ"ש בהרב מיארה להטיל עליו קלון, בצל עבירות המס בהן הורשע. במסגרת גזר הדין, מנדלבליט הסכים שלא להטיל קלון על דרעי בתנאי שיתפטר מהכנסת. כעת, השאלה צפה מחדש

דרעי תועד לוחש לרב הראשי יצחק יוסף: "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע אתמול (ראשון) ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, כי בכוונתו לשמש שר האוצר בממשלה הבאה, שאמורה להיות מושבעת בשבועות הקרובים. אך, מינויו של דרעי מוטל בספק, בשל השאלה האם היועמ"ש גלי בהרב מיארה תטיל עליו קלון.

בחודש פברואר האחרון נגזרו בבית משפט השלום בירושלים על דרעי, בעקבות תיק עבירות המס שבו הוא הורשע, 12 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים, ותשלום קנס של 180 אלף שקל. דרעי הורשע בכך שלא דיווח לרשויות המס את הסכום המלא שקיבל ממכירת דירה בירושלים לאחיו שלמה דרעי. בנוסף דרעי הורשע בכך שלא דיווח על הכנסות שקיבל מחברת הפיננסים האמריקאית "גרין אושן", שהיו חייבות במס של כחצי מיליון שקל.

ועידת מירון | עדותו של אריה דרעי. הגן הטכנלוגי, ירושלים 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
יתמנה לשר האוצר? דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת גזר הדין נחתם הסדר טיעון בין דרעי למי שכיהן בתפקיד היועמ"ש אז, אביחי מנדלבליט, שלפיו דרעי יודה בעבירות המס, וייגזר עליו מאסר על תנאי ותשלום קנס. בנוסף, דרעי התחייב להתפטר מהכנסת עוד לפני הגשת ההסדר לביהמ"ש, ולכן מנדלבליט הסכים שלא לבקש לקבוע כי יש קלון במעשיו. זאת, מבלי להתייחס למצב שבו תעלה השאלה בעתיד. בחודש אוקטובר האחרון, גורם בכיר במשרד המשפטים אמר לוואלה! כי הוא מעריך שהיועמ"ש גלי בהרב מיארה תטען שיש להטיל על אריה דרעי קלון, אם יחזור לממשלה הבאה.

לפני חודשיים דחה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, את עתירת התנועה לאיכות השלטון שביקשה ממנו להטיל על דרעי קלון. בעת דחיית העתירה הבהיר השופט, כי מכיוון שהרכב הכנסת טרם נבחר ועדיין לא החלה חלוקת תפקידי השרים - "טרם בשלה העת לדון בסוגיית כשירותו של דרעי להתמנות לשר".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
תיאלץ לתת תשובה בנושא. בהרב מיארה/ראובן קסטרו

לפיכך, ניתן לעתור בשנית ליו"ר ועדת הבחירות בנימוק שכעת "בשלה העת" לדיון בסוגיה. במידה שעמית ידחה שוב את העתירה, ניתן לערער על החלטתו לבית המשפט העליון. אפשרות נוספת היא, הגשת עתירה לבג"ץ על סבירות המינוי של דרעי לתפקיד שר האוצר. למשל, סבירות מינוי לשר אוצר למי שעבר עבירות כלכליות. בשני ההליכים האלה הן היועמ"ש והן דרעי יצטרכו להגיש את עמדתם המשפטית בנושא.

הפעם האחרונה בה נדרש היועמ"ש להציג את עמדתו בנושא הייתה בעתירה לבג"ץ שהוגשה בתחילת השנה, בנימוקים שונים, על ידי התנועה לאיכות השלטון וכן על ידי התנועה למשילות ולדמוקרטיה. עמדת המדינה, כפי שהוגשה לבג"ץ בעתירות האלו, הייתה שכל עוד דרעי אינו ממלא או מבקש למלא בתפקיד ציבורי קונקרטי - שאלת הקלון היא תיאורטית בלבד.

עוד הבהיר היועמ"ש דאז מנדלבליט בתגובתו לבג"ץ, כי ככל שח"כ דרעי לא יתפטר מהכנסת לפני הדיון בהליך הפלילי בעניינו, כפי שהודיע, הרי שנושא הקלון יהא מעשי ואז המדינה תטען לגופו של עניין כמצוות המחוקק. כך, שנראה שכעת היועמ"ש תיאלץ לתת תשובה בנושא, שכן הסוגיה אינה תאורטית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully