וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על האוצר והדתות: סמוטריץ' ודרעי נפגשו - ללא התקדמות

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 23:17

יו"ר הציונות הדתית נפגש עם יו"ר ש"ס בביתו של האחרון. הוא חזר על כוונתו לכהן כשר האוצר בממשלה הבאה, ובתגובה סמוטריץ' אמר שידרוש את תיק הביטחון. גם סביב תיק הדתות לא נרשמה פריצת דרך. דרעי: "אני הולך על האוצר - חושבים שזה תרגיל על סמוטריץ' אבל זו החלטה שלי"

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגש היום (ראשון) עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, בביתו של האחרון בירושלים. זאת, על רקע המחלוקת ביניהם על תיקי האוצר והדתות בממשלה הבאה. בפגישה בין דרעי לסמוטריץ', יו"ר ש"ס חזר על כוונתו לכהן כשר האוצר בממשלה הבאה, ובתגובה יו"ר הציונות הדתית אמר כי ידרוש את תיק הביטחון. הפגישה בין הצדדים הסתיימה ללא התקדמות. גם סביב תיק הדתות לא נרשמה פריצת דרך.

במהלך היום דרעי אמר למקורביו כי הוא רוצה את תפקיד שר האוצר. "חושבים שזה תרגיל מו"מ על סמוטריץ' - אבל לא. זאת ההחלטה שלי", אמר. הבוקר דרעי הביע בפני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו את רצונו להתמנות לשר האוצר. כעת, על נתניהו להכריע בינו ובין סמוטריץ', שדרש לקבל את תיק האוצר או את תיק הביטחון - שיו"ר הליכוד מבקש לשמור במפלגתו.

בין דרעי לסמוטריץ' מתנהל גם קרב על השליטה במשרד הדתות. גורמים בציונות הדתית אמרו בסוף השבוע כי אם דרעי ייקח לידיו את תיק האוצר, סמוטריץ' יבקש לקבל שליטה מלאה בתיק הדתות ולא יוותר עליו. מלבד תפקידים במועצות הדתיות ושליטה על מינוי רבנים ודיינים, לתיק יש השפעה גדולה בקדנציה הקרובה נוכח בחירה מחדש של הרבנים הראשיים לישראל למשך עשר שנים. מלבד התיק המשמעותי לדרעי, בש"ס מבקשים גם את תיק הרווחה או הבריאות, תיק הנגב והגליל ויו"ר ועדת הפנים בכנסת.

אריה דרעי. ראובן קסטרו
מבקש את האוצר. דרעי/ראובן קסטרו
בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו במסגרת כינוס מליאת הכנסת לציון יום הזיכרון ליצחק רבין 
6 בנובמבר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"לא יוותר" על הדתות. סמוטריץ'/דוברות הכנסת, דני שם טוב

במקביל, סמוטריץ' נערך לאפשרות כי יופעלו עליו לחצים מבית להתפשר על תיקים עבור הקמת הממשלה בראשות נתניהו. הערב הוא השתתף בפגישה עם רבני הציונות הדתית בבית הרב דרוקמן. לפי הודעת מפלגתו, הדיון הוא "סביב הסכמים מפורטים לפני כניסה לממשלה כמו גם בתיקי הביטחון, חינוך ודתות".

הודעה מטעם הציונות הדתית ביקשה להבהיר כי סמוטריץ' יהיה שר הביטחון הבא של מדינת ישראל. "הציונות הדתית תדרוש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות, וכן הסכמים קואליציוניים מפורטים כולל סיכומים תקציביים כדי להבטיח את החזרת הביטחון האישי, תיקון מערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות וחיזוק הזהות היהודית של המדינה", נמסר מטעם גורמים במפלגה.

נתניהו קיבל היום רשמית מנשיא המדינה יצחק הרצוג את המנדט להרכבת הממשלה, בהמשך לסבב ההמלצות של הסיעות בשבוע שעבר שבו קיבל 64 ממליצים. בליכוד שאפו להקים ממשלה בהליך בזק ולהשביע אותה עד יום רביעי הקרוב, יום לאחר השבעת הכנסת ה-25 ביום שלישי. אך נוכח העיכובים בהתקדמות השיחות והקשיים בחלוקת התיקים בסביבת נתניהו מעריכים שתאריך היעד השאפתני עשוי להידחות לשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully