וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בדיון: הקואליציה הוסיפה סעיף לחוק סמוטריץ'-דרעי שימנע משר המשפטים סער לעכבו

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 20:21

הוועדה המיוחדת הוסיפה סעיף שיאשר את מינויו של דרעי לשר מיד לאחר שיעבור בקריאה שלישית, מבלי שסער יצטרך לאשרו. חברי האופוזיציה נטשו את הדיון במחאה, יו"ר הוועדה קרעי הודיע כי הדיון וההצבעות יימשכו מחר. חוק בן גביר צפוי לעלות להצבעה ביומיים הקרובים

לפיד: "יש 4 חברים בקואליציה בניגוד עניינים - הם לא יכולים להצביע על חוק דרעי"/ערוץ הכנסת

הוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך התיקונים בחוק יסוד: הממשלה - המכונה גם "חוק דרעי-סמוטריץ'" - המשיכה היום (שני) בהכנת החוק לקריאה שניה ושלישית. במהלך הדיונים הקואליציה החליטה להוסיף סעיף חדש לחוק - שיקבע כי הוא ייכנס לתוקף מיד עם העברתו בקריאה שלישית, ולא יחכה עד לחתימה של שר המשפטים על החוק ופרסומו ברשומות. זאת, כדי למנוע אפשרות שהממשלה היוצאת תנסה לעכב את כניסת החוק לתוקף עד השבעת הממשלה, ולשבש את הדרישה של יו"ר ש"ס אריה דרעי להתמנות לשר ביחד עם שאר חברי הממשלה.

חוק דרעי-סמוטריץ' הוא שילוב של שני חוקים שהם תיקון לחוק יסוד הממשלה. הראשון מכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס דרעי לשר למרות הרשעתו בפלילים, והשני יאפשר ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להתמנות כשר נוסף במשרד הביטחון ולקבל סמכויות על המינהל האזרחי. דרעי וסמוטריץ' דרשו שניהם שהחוקים יעברו לפני השבעת הממשלה. במחאה על הוספת הסעיף ברגע האחרון חברי האופוזיציה העתידית נטשו את הדיון. יו"ר הוועדה שלמה קרעי הודיע כי הדיון וההצבעה לקראת קריאה שניה ושלישית יימשכו מחר בבוקר.

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מאיצים את החוקים שיפעלו לטובתם. דרעי, סמוטריץ' ובן גביר/ראובן קסטרו

בתוך כך, הוועדה המיוחדת לדיון בחוק בן גביר, בראשות ח"כ אופיר כץ, אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות). זאת, בתום דיון סוער בו אנשי הייעוץ המשפטי לכנסת, לממשלה ולמשטרה הביעו את התנגדותם לחוק, בטענה שהוא אינו מאזן בין סמכויות השר ועצמאות המשטרה, כמו גם ח"כים מהאופוזיציה העתידית ונציגי ארגוני המגזר השלישי, שהזהירו כי החוק יהפוך את הממשלה לפוליטית ומחו על מהירות הדיונים בחוק. אחרי אישור הוועדה, חוק בן גביר צפוי לעלות לדיון והצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ביומיים הקרובים.

הוועדה אישרה את הנוסח החדש שהציג היום השר לביטחון לאומי המיועד יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שקובעת כי מפכ"ל המשטרה יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, ולצד כפיפותו הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרת ישראל. לפי ההצעה, בתחום החקירות השר הממונה יהיה רשאי להתוות מדיניות כללית, לרבות קביעה של סדרי עדיפויות, ולאחר ששמע את עמדת היועמ"ש לממשלה והתייעצות עם המפכ"ל וצוותו, וכן יוסמך להתוות מדיניות ולקבוע עקרונות כלליים בנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים.

מאוחר יותר תקף נתניהו את לפיד בטוויטר ואמר כי הוא "לא מצליח לבעוט לשער גם אחרי שריקת הסיום. הוא עדיין לא מפנים את תוצאות הבחירות - לפיד הפסיד והימין ניצח. בקרוב מאוד נקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את המחדלים של לפיד ותדאג לכל אזרחי ישראל".

לפיד הגיב לדברים ואמר כי "נתניהו, מי ששלח בריונים להטריד ילדים של ח"כים בדרך לבית ספר, הציע ג'ובים לחברי כנסת כדי שיערקו מהקואליציה והפעיל מכונת רעל במימון זר להפצת שקרים מכוערים על ממשלה נבחרת - לא יתן לי הרצאות על "לקבל את תוצאות הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully