וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פיליבסטר של שעות: חוקי דרעי וסמוטריץ' אושרו בקריאה ראשונה

עודכן לאחרונה: 16.12.2022 / 7:50

המליאה אישרה את הצעת החוק שתאפשר את מינוי יו"ר ש"ס לשר למרות שהורשע בעבירות מס, וכן את המינוי של שרים נוספים, בהם סמוטריץ' לשר במשרד הביטחון. 63 ח"כים הצביעו בעד - מול 52 מתנגדים. מוקדם יותר ערך שר המשפטים פיליבסטר לילי באורך של יותר משלוש שעות

לפיד: "יש 4 חברים בקואליציה בניגוד עניינים - הם לא יכולים להצביע על חוק דרעי"/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק שתאפשר את המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר בממשלה הבאה - למרות שהורשע בעבירות מס. הצעת החוק מוזגה עם הצעה נוספת שתאפשר את מינויים של שרים נוספים במשרדי הממשלה, בהם בצלאל סמוטריץ', המיועד לתפקיד שר במשרד הביטחון. 63 ח"כים הצביעו בעד - מול 52 מתנגדים.

לפי הצעת החוק, הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל. עוד לפי ההצעה, לראשונה כהוראה של קבע, בנוסף לשר הממונה על משרד ניתן יהיה למנות שר נוסף במשרד - כך שבאותו משרד יכהנו בו זמנית שני שרים. השר "הנוסף" אמור להיות השר האחראי על תחומי הפעילות שנמסרו לו, אך לצד זאת הוא אמור לפעול בכפוף לשר הממונה.

ח"כים של מפלגת ש"ס, והח"כית עידית סילמן. ההצבעה על חוק דרעי. 16 בדצמבר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת בעת ההצבעה על "חוק דרעי", הלילה/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ משה ארבל מש"ס, מיוזמי החוק, הסביר כי בעיניו מדובר ב"אימוץ נוסח שיבהיר את כוונת המחוקק המקורית". עוד הוסיף ארבל כי אישור הצבעת החוק תקדם את הזכות להיבחר ולבחור, ותמנע ממנה להיפגע מפרשנות שגוייה.

מנגד, ח"כ גדי איזנקוט תקף ואמר כי מדובר ב"החלטה של החלשה ופיצול המערכות שמעוררת דאגה ומבשרת רע". הוא קרא לממשלה העתידית "להימנע מצעדים פוליטיים קצרי רואי". שר המשפטים גדעון סער, שקודם לכן ניסה לעכב את ההבעה על הצעת החוק, מסר כי "זו חקיקה שיש עמה קלון". עוד פנה סער לכנסת ואמר כי "בחרתם לבזבז את האשראי הציבורי המשמעותי שקיבלתם בבחירות על החקיקה הבזויה הזו. החלטתם לצערי ללכת בדרך הרסנית וחסרת מעצורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איתמר בן גביר ואביגדור ליברמן. ההצבעה על חוק דרעי. 16 בדצמבר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת בעת ההצבעה על "חוק דרעי", הלילה/דוברות הכנסת, דני שם טוב

מוקדם יותר הלילה, ערך שר המשפטים גדעון סער עורך פיליבסטר לילי ונאם במשך יותר משלוש שעות. לסער כשר בממשלה אין הגבלת זמן על נאומו ומלבד התייחסות עקרונית להצעת-החוק שקידמה הקואליציה, הוא העלה נושאים רבים בתחום המשפט לדיון כמו המתקפה של הקואליציה העתידית על היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה ואפילו את העובדה כי תמך בבנו של ח"כ מיקי זוהר כשהתמודד בתחרות הכוכב הבא בטלוויזיה.

הנאום הארוך של סער נועד לעכב את ההצבעה של הקואליציה ככל שניתן, ובינתיים חברי הכנסת נותרו במשכן, אף שמדובר בשעת ערב מאוחרת של יום חמישי. במהלך הנאום, כשח"כ טלי גוטליב מהליכוד העירה שוב ושוב לסער - היו"ר ח"כ יעקב מרגי נזף בה קלות. "את רק מאריכה את הדיון, תצאי החוצה ותשבי בפרסה. יהיה לך יותר רגוע".

אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ההצעה תכשיר את מינויו לשר. דרעי/ראובן קסטרו

לפני הדיון, שני חברי כנסת של הליכוד התעמתו בפומבי בטוויטר. ח"כ דני דנון, שלא הגיע לדיון, כתב כי נעדר ממנו בעקבות קיזוז. אולם, יו"ר הוועדה המסדרת מטעם הליכוד, ח"כ יואב קיש, טען כי במפלגה הוחלט על אי-קיזוזים וכי על דנון להגיע למליאה.

"בחרת לא לענות לשיחות ולהודעות ממני ומעובדי הסיעה, אתה לא מקוזז וכל אמירה אחרת היא שקר", כתב לו קיש בטוויטר. "תגיע עכשיו לכנסת. אם אתה צמא תשתה מים בדרך". בציוץ אחר טען קיש כי "כל הקואליציה פה כולל רה"מ נתניהו. ערב לא קל עם פיליבסטר של האופוזיציה העתידית".

בתגובה כתב לו דנון, "אני נגד מלחמות פומביות פנים ליכודיות מהסוג הזה. זה לא הסגנון שלי. חשבתי כך גם כשבחרת לתקוף את נתניהו עבור גדעון סער ואני חושב כך גם כעת". הוא הוסיף בציוץ נוסף: "אני מבין את הלחץ מצידך לקראת חלוקת התפקידים, אבל אני מציע שנשאיר את הויכוחים בתוך הבית. אפסיק לענות לך כדי לא לתת לשמאל להנות על חשבוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully