וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ירושת המיליונים והחשש מהמשך הסכסוך: מה גורל ארגון הפשע של בני שלמה?

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 16:57

בני שלמה בנה את ארגון הפשע שלו מהיסוד, וחיסולו הוא בגדר מהלומה קשה למנגנון שנשאר מאחוריו. מיהו בכיר הארגון שצפוי להחליפו, האם דומרני ישתלט על הטריטוריה שהשאיר ומה הסיכויים שהארגון יתפרק? וגם - התיעוד מהחפלה שלאחר החיסול: "תספר איך למעלה יא בני"

בווידאו: תיעוד חדש מחיסול ראש ארגון הפשע הבכיר בני שלמה./לפי סעיף 27א לזכויות היוצרים

חיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה הסב מהלומה קשה לארגונו שנחשב לעשיר ביותר בעולם התחתון. שלמה בנה את הארגון מהיסוד. הוא גייס עבריינים, ייצר קואליציות ונלחם באויביו. לאחר מותו החלו נזרקים לאוויר שמות של יורשים אפשריים, אבל יש גם סיכוי שהארגון יתפרק.

"יש מצב של חוסר ודאות. כל הארגון סבב סביב בני שלמה ומעמדו בעולם הפשע", אומר גורם המעורה בדברים. "כעת, לאחר שחוסל הראש, נוצר סוג של ואקום, והמצב לא ברור. יכול להיות שמדובר בסופו של הארגון כמו שהכירו אותו במשטרה". האיש החזק בארגון כרגע, ומי שמוזכר כיורש אפשרי, הוא מקורבו של שלמה, אייל נגר. כמי שהיה איש סודו, נגר הוא יעד של המשטרה. הוא נתון בסכסוך עם משפחת לביא, ובעל ברית של הכנופייה הקווקזית.

בימ"ר לכיש נערכים לתרחישים שונים, בין השאר לאפשרות של ניסיונות חיסול נוספים של בכירים בארגונו של שלמה, כדי להבטיח את התמוטטותו לאחר חיסול הראש. בתרחיש כזה עשויים להשתתף גם האחים לביא, ומיכאל מור.

תרחיש נוסף הוא האפשרות שארגונו של "הבוס", שלום דומרני, ינסה להשתלט על הטריטוריות של שלמה, ובתוך כך לגייס את העבריינים שפעלו תחתיו. חלקם, אגב, היו בעבר חלק מארגונו של דומרני. שלמה עצמו היה יד ימינו של דומרני ואיש הכספים שלו לפני שהחליט להקים ארגון עצמאי, "לגנוב" חיילים ולחבור לנגר ולכנופייה הקווקזית מאשקלון. למשטרה היה ברור שעם שחרורו של דומרני מהכלא, צפויה לפרוץ מלחמה בין הארגונים. מאבטחו של שלמה נרצח לפני חודשים אחדים, ולפני כחודש התנוסס שמו של שלמה על מודעת אבל שפורסמה ברשתות החברתיות כאיום.

עוד בוואלה!

ראש ארגון הפשע בני שלמה הובא למנוחות תחת אבטחה כבדה; הוארך מעצר אחד החשודים בסיוע

לכתבה המלאה

החפלה שלאחר החיסול: "תספר איך למעלה יא בני"

בינתיים, כמו בעולם התחתון, יש מי שחוגג את החיסול. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות עליו חתמו אנשים "הנאמנים לעמוס לביא", נראים המשתתפים בחפלה שנערכה לאחר ההתנקשות. אחד מהם אף הגדיל לעשות ופצח בשירה "תספר איך למעלה יא בני". הסרטונים נחתמו באמירה "נאמנים לעמוס", אולם בסביבתו של לביא מיהרו להתנער ממנו ואף התנגדו להפצת הסרטון.

בווידאו: אנשיו של עמוס לביא שרים על בני שלמה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בשנה וחצי האחרונות סיכלה המשטרה מספר רב של חיסולים של עבריינים המשתייכים לארגונים המסוכסכים, במבצע של מרחב לכיש המכונה "עונת הקציר" למאבק בפשע. במסגרת תוכנית זו הופעלו סוכנים סמויים על ידי המשטרה, שהביאו להפללתם של חברים רבים בארגונים. על פי גורם המעורה בפרטים, החיסול לא התבצע בטירטוריה הגיאוגרפית של ימ"ר לכיש, ככל הנראה בעקבות שבאזור זה המשטרה מונעת בדרך כלל את החיסולים.

זירת חיסול בתחנת דלק, אזור, 3 באוקטובר 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת החיסול של ראש ארגון הפשע בני שלמה, 3 באוקטובר 2022/פלאש 90, אבשלום ששוני

גם מקומה של משפחת ג'רושי בתמונה הכוללת מוסיף לתהיות. חלק מארגון הפשע של משפחת ג'רושי היה נתון גם הוא בסכסוך עם שלמה. אותו חלק קשור גם בקואליציה עם ארגון הפשע של שלום דומרני, והחשודים בחיסול שייכים לארגון של ג'רושי. בערב ראש השנה אמר מפכ"ל המשטרה בריאיון לוואלה כי הודות לפעילות המשטרה הארגון של ג'רושי נעלם. עם זאת, ארבעת החשודים הם בני המשפחה, בשנות ה-20 לחייהם. סברה נוספת היא שכעת, לאחר החיסול, תהיה רגיעה מסוימת במלחמות העבריינים, שכן אנשיו של שלמה ירדו למחתרת לצורך התארגנות מחודשת, אולם לא ברור כמה זמן יכול תרחיש כזה להחזיק מעמד, ומכל מקום - הוא מוגבל בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully