וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסולים לאור יום ומטעני חבלה: מלחמות ארגוני הפשיעה מבעירות את המדינה

עודכן לאחרונה: 2.9.2022 / 22:09

המשטרה אומנם בדריכות שיא כדי למנוע את החיסול הבא, אך נראה שמלחמות העולם התחתון עלו מדרגה והעבריינים "יודעים לתמרן את המערכת". כליאתם של הבכירים הובילה לתקומת דור חדש של צעירים - שהפכו את הרחוב לפרוץ מאי פעם. הצצה מיוחדת אל תוך הכנופיות ששוטפות את הארץ

מלחמות ארגוני הפשיעה מבעירות את המדינה וחוצות אותה מצפון ועד דרום. חיסולים לאור יום, מטעני חבלה, ירי ופיצוצים לא פוסחים על אף עיר ונראה שהמלחמה שבין העבריינים עולה מדרגה. המשטרה אומנם בדריכות שיא כדי למנוע את החיסול הבא, אך נראה שהעבריינים "למדו את המערכת" ויודעים לתמרן.

מעצריהם של בכירי עולם הפשע והכנסתם אל מאחורי סורג ובריח הוביל לתקומת דור חדש של עבריינים צעירים, בכנופיות מקומיות עצמאיות. נראה שאלו, משתיתים כללים חדשים בעולם התחתון והופכים את הרחוב לפרוץ מאי פעם. הנה הצצה מיוחדת אל תוך ארגוני העבריינים ששוטפים את הארץ לאורכה ולרוחבה.

בני שלמה. אין, צילום מסך
"מתמרנים את המערכת". בני שלמה/צילום מסך, אין

"ראש המאפייה הרוסית"

את הכינוי "ראש המאפיה הרוסית" העניקו גורמים ביטחוניים למיכאל טנסקי, שנחשב לאחת הדמויות החזקות בעולם הפשע בדרום. תחילה, הוא ריכז את פעולתו בבירת הנגב, באר שבע, אך בשנים האחרונות העביר את חייליו אל העיר אשדוד ופעילותו העבריינית התמקדה ביוצאי ברית המועצות לשעבר.

בשנה האחרונה "ראש המאפיה הרוסית" שבר את מדיניות "העומד מן הצד" אותה הנהיג ביחס לקרבות בין ארגוני הפשע של בני שלמה ואייל נגר לבין הארגון של שלום דומרני. גורמים טוענים כי היריבות, שאף הובילה למספר ניסיונות חיסול, הגיעה על רקע "חתול שחור" שעבר בין טנסקי לבין בריתם של בני שלמה ואייל נגר.

טנסקי נעצר לפני כמה חודשים על ידי המשטרה, לאחר שימ"ר לכיש החדירו סוכן סמוי לארגונו. הסוכן הפליל את "ראש המאפיה הרוסית" וכמה מאנשיו והמתיחות באשדוד ירדה, אך גם בימים אלו ארגון הפשע מנסה לפעול באזור וליישם את מטרותיו העברייניות.

עוד בוואלה!

העבריין בני שלמה על הכוונת: הברית בין ראשי ארגוני הפשע

לכתבה המלאה
ראש המאפיה הרוסית בישראל מיכאל טנסקי בבית המשפט, 20 בספטמבר 2021. -, אתר רשמי
"ראש המאפייה הרוסית" , מיכאל טנסקי/אתר רשמי, -

המלחמה על הדרום

הקרב בין ארגונו של בני שלמה לשלום דומרני מעיב על רחובות הדרום ששותתים דם. ניסיונות חיסול הופנו כלפי בני המשפחה של העבריינים - ביניהם נינה דומרני, בנו של שלום, שנפצע קשה. הסכסוך העקוב מדם אף הוביל לחיסולו של המאבטח של בני שלמה וכן להנחת מטען במסעדת יוקרה, שככל הנראה נועד לחסל את בני שלמה ואנשיו. בפרשת המטען נעצרו מזוהים עם הארגון של דומרני וכן אנשיו של ראש ארגון הפשע בצפון מיכאל מור - אך כולם שוחררו על ידי בית המשפט. עם זאת, לפי הערכות המודיעין במשטרה, ארגוני הפשיעה שיתפו פעולה על מנת לפגוע בשלמה.

שחקנים נוספים שמעצבים את הפשע בדרום הם האחים לביא. השניים היו בעבר בני בריתו של דומרני, אבל מאז שהיה בכלא הם החלו להתרחב על חשבון ארגונו, ומצאו עצמם בשנתיים האחרונות חוזרים למלחמתם הישנה בארגונו של שלמה.

בווידאו: תיעוד פעילות ארגוני הפשיעה של דומרני ובני שלמה בדרום/מערכת וואלה!

הכנופייה הקווקזית

הכנופייה הקווקזית שפועלת באשקלון נמצאת בקואליציית פשע יחד עם בני שלמה ואייל נגר, נגד הארגון של שלום דומרני. הם לא משויכים לארגון של שלמה, אך על פי הערכות המשטרה, ישנו שיתוף פעולה בין הארגונים. כך, הם הוציאו לפועל את ניסיון החיסול והפגיעה בנינה דומרני, בנו של שלום דומרני - "הבוס". במשטרה מעריכים כי הם צברו כוח רב בעולם הפשע במרחב לכיש בשנים האחרונות.

ניסים דומרני. מתוך פייסבוק, צילום מסך
נפצע קשה. נינה דומרני/צילום מסך, מתוך פייסבוק

ומה קורה במרכז?

כנופיות פשע מקומיות שלא בהכרח מזוהות עם ראשי הארגונים החלו לפעול לאחרונה במרכז. זאת, נוכח כניסתם לכלא של בכירי העבריינים שריכזו את פעילות הפשע שלהם באזור, ונוכח העובדה שלכאורה יכולת פעולתם במרחב מצומצמת. חלק מהכנופיות המקומיות אף מנהלות קרבות ירושה על השליטה בדמי חסות וכן על מקורות פרנסה מפוקפקים ברחבי הערים הגדולות. מדובר בכנופיות שכבר לא חוששות להרעיד את רחובות ערי המרכז ולזרוע אימה ופחד באמצעות מטעני חבלה, ירי והצתות - גם לאור יום.

קרבות שליטה אלימים בין חייליו של דרור אלפרון וערן דחבש לבין חייליו של אבי טולדנו פוקדים את הרחובות באזור השרון בחודשים האחרונים. היריבות בין הארגונים הסלימה בשנה האחרונה, עם רצף של אירועי ירי והשלכת מטעני חבלה ברחובות הערים פתח תקווה, כפר סבא ורעננה.

גם בנתניה היריבות בין העבריינים המקומיים הולכת וגואה. אנשי הפשע עמרי וגל זוארץ הואשמו בתחילת השנה בתקיפה של יריבם מור מסיקה - לאחר שרדפו אחריו ואחר מקורב לו באזור שפיים ואף ניסו לדרוס אותם. במקביל, האלימות ברחובות מתבטאת בהנחת מטענים וירי לעבר עסקים ומכוניות של בני המשפחה והקרובים של העבריינים. עננת הפשע שמעיבה על הרחוב בנתניה לא מתמוססת נוכח שחרורו של העבריין ברוך ברוקל שצפוי לצאת לחופשי בימים הקרובים, לאחר שריצה עונש מאסר של שש שנים. משטרת נתניה בדריכות שיא ובשבועות האחרונים פשטה על בתיהם של גורמים עבריינים בעיר והחרימה מכוניות ממוגנות ואמצעי לחימה.

בד בבד, חזרתו המפתיעה של העבריין יוסי מוסלי לישראל לרגל חתונת בתו בחודש שעבר הובילה להערכות במשטרה שפרסה כוחות מתוגברים סמוך לאולם האירועים בו התקיים האירוע. המשטרה מוטרדת מחזרתו של העבריין לישראל, שמאז החתונה נעצר בחשד למעורבות בפרשיה חדשה במרכזה סחיטת אנשי עסקים ישראליים בחו"ל. ואכן, לאחר החתונה נחשף כי סוכל ניסיון חיסול עם איתורו של רכב בחניית אולם האירועים ובו אקדח. החשש במשטרה מהניסיון לבצע פשע באירוע מגיע על רקע ניסיון החיסול שהתרחש בתחילת השנה בחתונת העבריין עמוס לביא באולם ברחובות - אז הוטמן מטען חבלה שהתפוצץ רגע לפני החופה.

חברי חולייה של דומרני נעצרו בדרכם לחסל בכיר בארגון של בני שלמה, 27 במאי 2022. דוברות משטרת ישראל
"עלו מדרגה". חברי חולייה של דומרני בדרכם לחסל בכיר בארגון של בני שלמה, מאי/דוברות משטרת ישראל

יודעים לתמרן את המשטרה"

אחרי שנים של רגיעה יחסית והיעדר גורמים עבריינים משמעותיים בבירה, קרב כנופיות מקומיות באחת השכונות החרדיות בעיר הסלים בשנתיים האחרונות. מדובר בסכסוך בין המשפחות אריש ובן אבו, שלפי החשד הוביל לניסיון החיסול של העבריין אלי אריש לפני כשנתיים.

"אין ספק שהיכולות של המשטרה השתפרו במאבק מול ארגוני פשע", אמר גורם מעורה בסוגייה. "אבל מצד שני העבריינים גם למדו את המערכת ויודעים יופי לתמרן את המשטרה. בזמן שהכבדים בכלא או מתגרדים בחו"ל, הצעירים נותנים פייט לא רע בכלל. יורים ומאיימים בכיף שלהם ואז חוזרים למאורה שלהם ותופרים אליבי. זה כבר לא היררכיה ברורה שאתה אומר 'אני עוקב אחרי עבריין כזה וכזה והוא כבר יוביל אותי לחייל הבא בתור', הם עובדים עכשיו בצורה ממודרת וגם כל אחד עושה מה שבא לו. אז גם אם המשטרה תסמן היום את כל היעדים שיש לה בארסנל, מחר בבוקר צצים חדשים בלי בכלל שהיא והעבריינים הוותיקים יותר יודעים על זה"

"לעבריינים של היום 'אין סטנדרטים' וזה עובד לשני הצדדים", המשיך הגורם. "ילד בן 18 יכול לקום על כל מי שהוא רוצה בלי בכלל לדפוק חשבון, למה? כי הוא יכול והוא לא מפחד. מצד שני, למרות התעוזה, הוא בשנייה נשבר אם הוא נעצר. תראו מה קורה בבתי הכלא, פעם מי שהיה באגף השמור היה 'טעוני הגנה', מלשינים, וכל השאר אסירים שמרו על הפה שלהם. היום זה בדיוק להיפך, האגף הרגיל מלא בטעוני הגנה, מי שפתחו על החברים שלהם, ובאגף השמור זה אלו המסוכסכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully