וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינה נחנכה בגבעתיים לזכרו של השוטר אמיר חורי: "סמל לדו-קיום"

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 21:22

כ-4 חודשים לאחר ששוטר המג"ב נורה למוות בחילופי אש עם מחבל בבני ברק, עיריית גבעתיים הנציחה את שמו בגינה בעיר. "בגינה הזו יהנו, יכירו חברים חדשים ויתחנכו על שותפות", ייחלה ארוסתו של אמיר, שני. השר בר-לב: "אנחנו צריכים בישראל עוד הרבה אמיר חורי"

בווידאו: הלוויתו של אמיר חורי/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

כארבעה חודשים לאחר נפילתו של אמיר חורי, שנורה למוות בחילופי אש עם המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, היום (שלישי) חל טקס חנוכת גינה לזכרו בגבעתיים. בין המשתתפים נמצאת משפחתו של חורי, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב וראש העיר רן קוניק. ג'ריס חורי, אביו של אמיר, אמר בדמעות: "הכול כבר נכתב על אומץ הלב וגבורתו של אמיר, על הסבלנות שלו, על האדם שהיה. מה שנשאר זה להנציח את שמו וזכרו למען המשפחה והדורות הבאים".

ג'ריס הודה לעיריית גבעתיים על כך שהם היו הראשונים שהוציאו לפועל את הנצחת שמו. "הרבה עיריות התקשרו מיוזמתן והבטיחו להנציח את שמו", ציין. שני, ארוסתו של אמיר, אמרה כי "אמיר סלל עבור כולנו את דרך השלום. הוא הדמות האולטימטיבית שמציגה את השותפות בארץ ישראל". היא המשיכה, "במעשה הגבורה שלו חיזק אותנו כעם וחיבר את כל החברה הישראלית. הדרך שהשאיר לכולנו היא של ערבות הדדית ואהבת הזולת. בגינה הזו יהנו ויכירו חברים חדשים, ויתחנכו על שותפות. אני שמחה לראות שברחבי הארץ מנציחים את זכרו".

טקס חניכת גינה לזכרו של אמיר חורי נערך כעת בגבעתיים 26 ביוני 2022. אורי סלע
טקס החניכה, היום/אורי סלע

בר-לב הגדיר את הגינה כ"סמל לדו-קיום, לחיים משותפים, ומעל לכל לתקווה". הוא הוסיף, "הסיפור של אמיר ידוע כמעט בכל בית בישראל. אופיו המיוחד, השתלבותו המופלאה, בחירתו לשרת את מדינתו במשימות מורכבות ומאתגרות, השירות במשטרה שהיה חלק בלתי נפרד ממנו וממשפחתו; נכונותו לתת הכל - פשוטו כמשמעו - כדי להגן על אזרחיות ואזרחי ישראל".

הוא קרא, "אנחנו צריכים במדינת ישראל עוד הרבה אמיר חורי, וזקוקים במדינת ישראל לעוד הרבה משפחת חורי. בעיצומו של גל טרור קשה, כשמחבלים הגיעו שוב לרחובות הערים כדי לפגוע באזרחי ואזרחיות ישראל, אמיר היה שם. מבין את גודל השעה ואת חשיבות המשימה, חותר למגע ללא היסוס, ומסכל בגופו את המשך ההרג במחיר חייו שלו".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, אמר על הגינה כי ילדים, מבוגרים וכל מי שיעבור לידה "יעצר וייזכר באמיר חורי ובסיפור גבורתו ויבין שכל מי שנמצא ומשחק כאן, זה בזכות גיבורים כמו אמיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully