וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ספדה לבן זוגה אמיר חורי: "היית השוטר שלי, מדינה שלמה מודה לך"

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 22:06

השוטר שנפל בקרב יריות עם המחבל בפיגוע בבני ברק הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל, שם נשאו שוטרים את ארונו. אביו ספד לו בכאב: "אמרת שתבוא הביתה בשישי. חזרת לפני בארון". חברתו זה 7 שנים שני בכתה מעל קברו: "הבטחת שלא תעזוב, שנתחתן ויהיו לנו ילדים"

בווידאו: הלוויתו של אמיר חורי/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

אלפי בני אדם ליוו היום (חמישי) את השוטר אמיר חורי, שנפל בעת שירה במחבל בפיגוע בבני ברק, בדרכו האחרונה. חורי הותיר אחריו בת זוג, והשניים תכננו להתחתן. לפני ההלוויה התקיים טקס אשכבה בכנסיית הבשורה בנצרת.

אביו של אמיר, ג'יריס חורי, אמר כי "הוא הציל חיים ובמותו הציל הרבה נשמות. התקשרו מכל קצוות הארץ. אני מרגיש שכל המדינה מחבקת אותנו. תודה לכל עם ישראל".

בתום הטקס, השיירה יצאה עם ארונו של חורי לכיוון בית העלמין, שהתמלא בכאלף אורחים. אביו ספד לו בכאב: "בני היקר אמיר, הלב דואב והמוח לא מאמין שלא נראה אותך על תכונותיך. ביום שלישי בבוקר נפרדת ממני בחיבוק ואמרת לי שתבוא בשישי הביתה. חזרת יום קודם לכן, בארון. אני מצטער שאני נפרד ממך. ילדים קוברים את הוריהם ופה הכל התהפך. בני היקר אוהב אותך. לו ידעת כמה אנשים מכל הארץ התקשרו, באים לנחם, מבית שמש, ירושלים, ת"א, רחובות. אומרים שהרגישו חובה לבוא לחבק אותך".

הלוויתו של אמיר חורי 31 במרץ 2022. אלי אשכנזי
חברתו של אמיר, שני, היום/אלי אשכנזי
הלוויתו של אמיר חורי 31 במרץ 2022. אלי אשכנזי
השוטרים חולקים כבוד לחורי בבית העלמין, היום/אלי אשכנזי

חברתו זה שבע שנים, שני ישר, ספדה לאהובה בבכי: "אהבת חיי, אהוב ליבי, הלב שלי. אתה גיבור אמיתי, אמיץ, אריה כמו הקעקוע על הגוף שלך. אהבת אריות. להיכנס לתוך האש בלי פחד בעיניים. למה מכירים אותך ככה. תמיד התגאיתי בך, אתה אמיר שלי, השוטר שלי. עכשיו אתה אמיר של כולם. כל עם ישראל אומר לך תודה. אני אומרת לך תודה. תודה שזכיתי בך, שזכיתי להיות נאהבת. הבטחת שלא תעזוב אותי, שנתחתן ויהיו לנו ילדים. רציתי ילדים יפים כמוך. הבטחת ששום דבר לא יפריד בינינו. ניצחנו כל מכשול אבל הפעם לא ניצחנו, הטרור ניצח אותנו. אמרנו שביחד אנחנו כוח. הבטחת שתשמור על עצמך אבל ידעתי שתקפוץ ראשון לאש ולהגן".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב תיאר את אומץ ליבו של אמיר ואמר: "מניסיוני המבצעי, נחישות כזאת של שני שוטרים לבד, ללא מפקדים ושוטרים מסביב, שומעים ירי ממרחק, מקצרים טווח במהירות ואינם יודעים בכמה מחבלים מדובר, דורכים נשק תוך רכיבה על אופנוע, זה אומץ לב נדיר".

רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל, בה התגורר חורי, אמר: "אתה גיבור של נוף הגליל וגיבור של מדינת ישראל. ננציח את זכרך".

לקראת הלווית השוטר אמיר חורי שנפל בפיגוע בבני ברק, נצרת, 31 במרץ 2022. יואב איתיאל
לקראת הלוויתו/יואב איתיאל
הלוותי של אמיר חורי | מייקל, אחיו של אמיר 31 במרץ 2022. אלי אשכנזי
השוטרים נושאים את ארונו של חורי, היום/אלי אשכנזי
הבן זוג מהאופנוע שהיה עם  אמיר חורי. אלי אשכנזי
השוטר שנסע עם חורי על האופנוע וירה במחבל בליל הפיגוע, היום/אלי אשכנזי
הלוויתו של אמיר חורי 31 במרץ 2022. אלי אשכנזי
חברתו של אמיר, שני, עם דגל מג"ב/אלי אשכנזי
השוטר אמיר חורי, ההרוג בפיגוע בבני ברק. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חורי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם הטקס הגיעו שר המשפטים גדעון סער ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לכנסיית הבשורה לנחם את המשפחה. "כשאמרו לי שהציל יהודי אמרתי 'זה הבן שלי. ככה חינכתי אותו'", סיפר האב לנשיאת העליון. "אם כולם היו כמוך היה יותר טוב בעולם", ענתה. "רואים את התגובות של האזרחים, רואים שכולם מבינים את הגבורה שלו", אמר שר המשפטים להורים.

בת הדודה של אמיר, סחר בת ה-27 מיפיע, סיפרה כיצד קיבלה את ההודעה. "קיבלתי את ההודעה הקשה בלימודים, בהתחלה הייתי בהכחשה, לא רציתי להאמין, אמרתי זה בטח לא הוא, יש הרבה עם אותו שם". היא הוסיפה, "האמת היא שזו אבידה קשה. היה חביב המשפחה והיה חביבי. הכי גבר שבעולם. כמו שאומרים - הטובים הולכים ראשונים. בוכה כל הזמן. לא יודעת איך להתגבר על הכאב הזה".

ח"כ שרון רופא אופיר (ישראל ביתנו) הגיעה לכנסיית הבשורה לניחום אבלים. "הגעתי לכאן היום לחבק את ההורים ובת הזוג ולהצדיע לאמיר, גיבור ישראל שבמותו הציל חיים. כשאנחנו קוברים את מיטב בנינו זה בוודאי לא הזמן לרקוד על הדם, או להגיע לזירת פיגוע ולמחוא כפיים. זו שעה קשה, אך לצערי אנחנו למודי טרור וסבל. אני סומכת ידי על הממשלה שתוביל מדיניות נכונה ועל כוחות הביטחון שיעשו הכול לסיום גל הטרור הקשה".

בין המגיעים לטקס, רוברט שהגיע מכרמיאל עם חולצות שהדפיס במיוחד לכבוד היום הזה. "באתי כי כמו כל עם ישראל אנחנו רוצים לחבק את המשפחה של אמיר", אמר. "הוא גיבור ישראל שהציל חיים ואני רוצה לחבק אותם ולהגיד שאני משתתף בצערם".

שני ישר לקראת הלווית ארוסה השוטר אמיר חורי שנפל בפיגוע בבני ברק, נצרת, 31 במרץ 2022. יואב איתיאל
חברתו של חורי/יואב איתיאל

רס"מ חורי ירה במחבל למוות ביחד עם שותפו שהגיעו למקום באופנוע משטרתי. לדברי השוטר שפעל עם חורי, שניהם נפלו עם האופנוע ואז הבחינו במחבל היורה לעברם. הם החלו לנהל נגדו קרב יריות, עד שהמחבל נורה למוות, אך גם חורי נפצע אנושות. הוא הובהל לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, שם קבעו את מותו.

אתמול פרסמה המשטרה את תיעוד הקרב בין חורי והשוטר הנוסף לבין מחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, במהלכו נפל חורי. בתיעוד נראים השניים דוהרים לעבר הזירה על האופנוע, תוך שהם מאזינים לרשת הקשר.

עוד אפשר לשמוע בתיעוד את רס"מ ע' קורא לעבר חברו "חורי, תיזהר", ומיד לאחר מכן נשמע הירי שממנו נפל חורי וחברו נראה יורה במחבל כמה יריות ולאחר מכן הוא אומר "הוא מת. לערוך סריקות, חיסלתי אותו".

בפיגוע בו נהרג חורי, נהרגו בנוסף ארבעה בני אדם. מסע הירי החל ברחוב ביאליק, המשיך לרחוב השניים ומשם לרחוב הרצל - שם נורה המחבל למוות. שמות ההרוגים הם הרב אבישי יחזקאל, יעקב שלום ושני אזרחים אוקראינים - ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully