וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממניע גזעני: 9 שנות מאסר לצעיר שהשתתף בלינץ' ביהודי בנגב במהלך "שומר החומות"

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 12:24

עבדל עזיז עמראני בן ה-21 לקח חלק בהתפרעויות מחוץ לשגב שלום, במסגרתה הוצא נהג יהודי מרכבו והותקף במקלות, מכות ואבנים. הוא הודה במעשה אך כפר בקביעה כי מדובר במעשה טרור, אך בית המשפט דחה את הטענה וגזר עליו גם פיצויים לקורבן בסך מאה אלף שקלים

בווידאו: התפרעויות בשגב שלום/צילום: דוברות משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) תשע שנות מאסר על עבדל עזיז עמראני, בן 21, מהפזורה הבדואית שלקח חלק בלינץ' ביהודי במהלך מבצע "שומר החומות". לפי כתב האישום, הרקע למעשה היה גזעני ומתוך מניע לאומני-אידיאולוגי. הצעיר הודה במעשה, אך כפר בכך שמדובר במעשה טרור. בית המשפט דחה את הטענה, והרשיע אותו בכל זאת בביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה. כמו כן, נגזר על הצעיר גם מאסר על תנאי ופיצוי בסך של מאה אלף שקלים לקורבן.

לפי כתב האישום, הלינץ' התרחש ב-11 במאי 2021, כחלק מהתפרעויות בכביש 25, בכניסה לישוב שגב שלום. במהלך היום, יידה עמראני יחד עם אחרים אבנים על רכבו של נהג יהודי שנקלע למקום. הנהג, שניסה להגן על עצמו, ביקש שיחוסו עליו וצעק שהוא ערבי, אך המתפרעים ובהם הצעיר התנפל עליו, הוציאו אותו מרכבו והטיחו אותו לארץ. הם היכו את הנהג בראשו, גבו וצלעותיו בידיהם, בבעיטות ובאלות וכן זרקו לעברו אבנים וקראו "לשחוט אותו" משום היותו יהודי. בנוסף, גרמו המתפרעים נזק לרכב. רק בחילוץ של כוחות המשטרה, שדרש שימוש ברימוני הלם, הלינץ' נעצר.

הלינץ' התרחש אז כחלק מגל מקרי האלימות שהתרחשו ברחבי הארץ, בעיקר בערים המעורבות, בין יהודים וערבים, על רקע לאומני-גזעני.

ניידת מחוץ לביתה של תושבת חדרה בת 90 שנמצאה ללא רוח חיים, 12 באוקטובר 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה
רק חילוץ משטרתי עצר את הלינץ'. ניידת משטרה/מערכת וואלה, שלומי גבאי

עמראני, לפי כתב האישום, היה אז במעצר בית מלא, אך הפר אותו. הוא יצא מביתו רעול פנים, מצויד ברוגטקה מבד וכפפות, והשתתף במהומות. הוא הורשע בביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, עבירות של יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני, התפרעות והפרת הוראה חוקית.

עוד בוואלה!

ביצע לינץ' בערבי בשומר החומות - וזוכה ממעשה טרור

לכתבה המלאה

עו"ד זוהר נאור מפרקליטות מחוז דרום טענה במשפט כי "תופעת האלימות על רקע גזעני, לאומני ואידיאולוגי, בייחוד בתקופה בה אנו מצויים, מחייבת עליה ברמת הענישה וההרתעה לשם שמירה על ביטחון הציבור", והוסיפה כי "על בית המשפט להעביר מסר מרתיע לבל יעז איש להצית את אש הגזענות בקרבנו ולפגוע באדם תמים בשל מוצאו או דתו".

בנוסף לתשע שנות המאסר, בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על עמראני גם מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 100 אלף שקלים לנהג. זאת בקביעה כי המעשה בוצע מתוך מניע לאומני דתי כנגד הנהג "אך בשל היותו יהודי". כמו כן, ציין בית המשפט כי "מדובר במעשה טרור אשר ביצע הנאשם תוך שהוא גורם לפגיעה חמורה בגופו של אדם ובביטחון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully