וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצע לינץ' בערבי בשומר החומות - וזוכה ממעשה טרור

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 13:46

רומן לויטן הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה ובאחזקת סכין, אך לדברי השופט, גם אם פעל ממניע גזעני - "אין לומר כי מדובר במעשה טרור". לויטן הכחיש במשפטו את המיוחס לו וטען כי יצא ברכבו לטיול כדי לנהל שיחות עסקיות - ובאקראי נקלע למקום

בווידאו: תיעוד של לינץ' בערבי בצומת בנימינה, 12 במאי 2021/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (ראשון) את רומן לויטן, בן 35 מחדרה בביצוע לינץ' בערבי באור עקיבא ב"שומר החומות", אך זיכה אותו מהאישום במעשה טרור. לויטן הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה ובאחזקת סכין, אך לדברי השופט, ארז פורת, "גם אם אניח שפעל ממניע גזעני אין לומר כי מדובר במעשה טרור".

עשרות עצורים מההתפרעויות הגיעו לתחנת חדרה אותו לילה, וכפי שהעיד קצין האח"ם רפ"ק גיא וגנר, עוד שישה הובאו מצומת בנימינה. כל אלה, למעט לויטן, שוחררו בתחנה כבר בליל האירוע. לויטן טוען כי הוא השעיר לעזאזל וכי שוטרים תפרו לו תיק והוא הואשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין.

על פי כתב האישום, כ-20 מהמתפרעים, בהם רומן לויטן שהחזיק סכין על גופו, הבחינו ב-א' בן ה-20 מג'סר א-זרקא שעבר במקום וצעקו לעברו "ערבי ערבי". כמו כן, לפי כתב האישום הם תקפו אותו, הפילו אותו ארצה והכו אותו, בעטו בו ודקרו אותו ברגלו ובראשו באמצעות סכין.

ניסיון לינץ' בצומת בנימינה, 12 במאי 2021. ללא, תמונות גולשים
ניסיון הלינץ בצומת בנימינה/תמונות גולשים, ללא

מעובדות כתב האישום עולה כי בהמשך לויטן נעצר - אך זאת לאחר שהתנגד וניסה להימלט מידי השוטרים. בחיפוש על גופו נתפסה סכין בכיסו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם והתוקפים האחרים נפצע א' ונגרמו לו חבלות, בהן פצעי דקירה בראש וכמה פצעי דקירה בירך ימין.

לויטן התגורר שבע שנים בחו"ל וחזר ארצה בתקופת הקורונה תוך שהמשיך לנהל את עסקיו מעבר לים. הוא הכחיש במשפטו את המיוחס לו וטען כי יצא ברכבו לטיול כדי לנהל שיחות עסקיות ובאקראי נקלע למקום. הסנגור, עו"ד יובל זמר, טען בסיכומיו כי הנאשם לא הכה את הקורבן עם המקל, לא החזיק סכין ולא עשה דבר על רקע לאומני.

האירועים המדוברים התרחשו ב-12 במאי, הלילה האחרון של חג הרמדאן, אז התקהלו באזור הצומת עשרות ואולי אף מאות פורעים יהודים. הם צעקו, בין היתר, "מוות לערבים", תוך שאחזו בדגלי ישראל, מקלות, אלות ואבנים - אותן השליכו לעבר רכבים חולפים שסברו כי יושביו הם ערבים. המשטרה ניסתה לפזר את ההתפרעות אך משום מספרם אל מול המפגינים - לא נחלו הצלחה. "הנחיתות המספרית של משטרת ישראל באותו אירוע הביאה לכך שלא הייתה פעולת אכיפה במאה אחוז", תיאר זאת התובע עו"ד ראיד רחאל.

עוד בוואלה!

"שני אנשים עברו פה לינץ' ולא יודעים על זה": תיעוד ליל הפרעות בצומת בנימינה

לכתבה המלאה
ניסיון לינץ' בצומת בנימינה, 12 במאי 2021. ללא, תמונות גולשים
ניסיון הלינץ בצומת בנימינה/תמונות גולשים, ללא

"ראיתי מהחלון אנשים עם פנים מכוסות, חולצות שחורות, הולכים לאורך כביש 4 וצועקים 'ערבים, ערבים, תחפשו ערבים'", שיחזר במשפט נעמן סתווי, בנה של בעלת התחנה ואחד העדים. "הם עצרו רכב שחשדו שנוכחים בו הם ערבים ותקפו אותם. ראיתי רכבים נוסעים בבהלות אחרי ששברו להם את השמשות. בשלב מסוים במהלך הלילה הם הלכו לאורך הכביש, והסתכלו על החנות שהייתי בה וצעקו 'בחנות, בחנות, יש שם מישהו, ערבי' וצעקתי להם 'יהודי, יהודי'. בשלב זה אמא שלי עמדה מחוץ לחנות וצילמה אותם. היינו בסכנת חיים. אני הגנתי על שני עובדים, אמא שלי הגנה עליי, אני הגנתי עליה. היא הצליחה לדבר עם שניים מהם, וזה גם מוקלט והועבר למשטרה, 'את בסדר, אבל ערבי שיהיה פה ימות'. לא אמרתי לשוטרים שאני מחביא ערבים, לא ידעתי אם השוטר יגיד למישהו".

"רציתי לחזור הביתה. היה מכות, מקלות, סכינים, רציתי לחזור הביתה באוטובוס. אין לי רכב", סיפר לבית המשפט קורבן ניסיון הלינץ'. "לפני תחנת האוטובוס יש תחנת דלק, שם עצרתי והתכוונתי לחזור הביתה. בדרך מאור עקיבא ראיתי הרבה אנשים ואז עצרו אותי. הופתעתי. קראו לי 'ערבי, ערבי'. רק רציתי לעבור". הוא סיפר על 15 מכות שקיבל ושהתעורר כי הוא שוכב. "איבדתי הכרה, היה יהודי שהציל אותי - אבל השוטרים שהיו בסביבה לא עזרו לי".

הסנגור של רומן עו"ד יובל זמר אמר כי הכרעת הדין שמה סוף לשנה שלמה של מלחמה. "בית המשפט מזכה זיכוי מהדהד את רומן לויטן מעבירת ביצוע מעשה טרור, כשהוא קובע שלא הונחה בפנו תשתית ראייתית", אמר. "בית המשפט אמר היום לפרקליטות כי הם לא הוכיחו מה שנטען מלכתחילה בכתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully