וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן הלינץ' בטמרה אחרי שחרור התוקפים: "עשו זאת בגלל שאני יהודי, אסור להקל בכך ראש"

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 9:12

שיר אלקלעי תקף את החלטת העליון לשחרר למעצר בית שניים משמונת הנאשמים בתקיפתו במהלך מבצע שומר החומות. לדבריו, חייו השתבשו מאז המקרה שבו "היו קרובים להרוג אותי". השופטת הסבירה: "מעצר אינו תחליף לעונש"

שיר אלקלעי, קורבן הלינץ' שנעשה בטמרה במהלך מבצע שומר החומות, מתח ביקורת חריפה על החלטת בין המשפט העליון לשחרר ממעצר שני נאשמים במעורבות בתקיפתו. "זה לא עניין אישי שלי, אלא של המדינה. איזה מסר המדינה מעבירה ואיך היא אוכפת סדר וחוק", אמר.

"אסור להקל ראש במה שעשו לי. זה לא היה רחוק מכך שהיו הורגים אותי", המשיך. "זה יכול היה להיות יותר גרוע. אני הותקפתי כי אני יהודי, אבל גם אזרחים ערבים נפגעים מאלימות בתוך החברה הערבית. לא חזרתי לשגרת חיי כפי שהיתה לפני המקרה. החיים שלי השתבשו", הדגיש אלקלעי.

העליון שחרר אתמול למעצר בית עם איזוק אלקטרוני את בהא אבו אל היג'א ומחמד אבו רומי. כתב האישום הוגש נגד שישה צעירים, המואשמים במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נוספות. "המעשים המיוחסים למשיבים הם אכן חמורים מאין כמותם; ואולם בית המשפט המחוזי ראה מקום להפנותם לתסקיר, ואיני סבורה כי נפל פגם בהחלטה זו", כתבה השופטת ענת ברון.

נסיון לינץ' בטמרה 13.05.21. ללא, מערכת וואלה!
חלק מהחשודים שוחררו לביתם. ניסיון הלינץ' בטמרה/מערכת וואלה!, ללא

התקרית אירעה ב-12 במאי, בזמן הפרעות שפרצו ברחבי הארץ במהלך מבצע "שומר החומות". סמוך לחצות, נקלע לאזור אלקלעי, בן 49 ונשוי ואב לארבעה. הוא עשה את דרכו מעבודתו כגנן פרטי לביתו במצפה אביב הסמוך, כשעל רכבו מדבקת "נחמן מאומן" גדולה. בשל ההתפרעויות, הדרכים ליישוב המבודד בו מתגורר היו חסומות, והוא נסע בדרך עוקפת דרך טמרה.

לפי כתב האישום אבו אל היג'א, בעט בדלת הנוסע של הרכב והכה את אלקלעי מספר פעמים עם מקל עץ בפלג גופו העליון; ואבו רומי, הכניס את פלג גופו העליון לתוך הרכב דרך דלת הנוסע שהייתה פתוחה, ותקף את אלקלעי בסתירות, אגרופים ובעיטה. עוד צוין בכתב האישום כי הפעולות המתוארות נעשו ממניע לאומני-אידאולוגי.

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה לבצע תסקיר של שירות המבחן, ולאחר מכן הורה שחרר אותם למעצר בית באיזוק אלקטרוני, תחת פיקוח של שני מפקחים, הפקדת ערבויות כספיות ועיכוב יציאה מהארץ.

עוד בוואלה!

"הכל מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי": שישה תושבי טמרה הואשמו בלינץ' שביצעו ביהודי

לכתבה המלאה

"מעצר אינו תחליף לעונש"

המדינה ערערה על ההחלטה לשחרר למעצר בית, והדגישה כי מעשי הנאשמים "מלמדים על מסוכנות גבוהה ביותר, אכזריות קשה והיעדר מורא מפני החוק". עוד טענה המדינה כי מעשי כלל הנאשמים בפרשה מעוררים חלחלה ומעידים על חומרה מיוחדת, וזאת אף ביחס לאירועי "לינץ'" אחרים שאירעו באותה תקופה גם במקומות אחרים בארץ. המדינה הדגישה כי מעשיו של בהא חמורים במיוחד, מאחר שבמכשיר הטלפון שלו נתפסו תמונות שבהן צילם את עצמו במקום הלינץ', לרבות תמונה שבה מופיעה ידו כאשר היא מגואלת בדם.

"המעשים המיוחסים למשיבים הם בעלי חומרה יתרה", הדגישה השופטת ברון, "ועם זאת יש לזכור כי מעצר אינו תחליף לעונש ואינו מקדמה על חשבון עונש. בשלב זה עומדת למשיבים חזקת החפות, ומטרת המעצר היא אך להפיג את מסוכנותם - ולא להענישם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully