וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב עכו מואשם במעורבות בשני לינצ'ים שבוצעו בזה אחר זה ביהודים בעיר

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 16:05

פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד חביב אבו חביב בן ה-41, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות והתפרעות. שתי התקריות הקשות אירעו ב-12 במאי, ברקע הפרעות שהתרחשו ברחבי הארץ במהלך מבצע "שומר החומות"

בווידאו: תיעוד של לינץ' בגבר יהודי בעכו במהלך מבצע שומר החומות/מצלמות אבטחה

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד תושב עכו בגין מעורבות בשני לינצ'ים שבוצעו בזה אחר זה ביהודים בעיר. העבירות המיוחסות לנאשם, חביב אבו חביב בן ה-41, הן מעשה טרור של ניסיון רצח, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות והתפרעות. התקרית הקשה אירעה ב-12 במאי, ברקע הפרעות שהתרחשו ברחבי הארץ במהלך מבצע "שומר החומות".

על פי כתב האישום, שהגישו עורכי הדין אבי פסטרנק ואוהד כהן, אותו ערב אבו חביב חבר לצעירים ערבים רעולי פנים ברחוב הרצל בעכו, שם הם יידו אבנים לעבר יהודים שעברו במקום. הנאשם אז הבחין במרדכי כץ בעל החזות היהודית-דתית, רץ לעברו, וממרחק קצר של כשני מטרים הטיח אבן לאזור ראשו. כתוצאה מכך, כץ נפל מיד על הכביש. בעודו שרוע על הקרקע, אבו חביב המשיך ליידות לעברו אבן נוספת, בזמן שהפורעים הנוספים היכו אותו באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות בכל חלקי גופו.

לעזרתו של כץ נחלצו אזרחים וקצין משטרה, שירה באוויר על מנת להרחיק את אבו חביב והאחרים שנמלטו מהמקום. כץ נפצע באורח בינוני, ופונה לקבלת טיפול רפואי.

תיעוד לינץ' בעכו. ללא, מערכת וואלה!
מתוך תיעוד הלינץ' במרדכי כץ בעכו, 12 במאי/מערכת וואלה!, ללא

לאחר מכן, שוב הצטרף אבו חביב להתפרעויות של צעירים ערבים, במהלכן הם אף יידו אבנים לעבר רכב של המשטרה, וחסמו את נתיבי הנסיעה ברהיטים וחפצים שונים. במקביל, צעירים אחרים יידו אבנים לעבר רכבו של מור ג'נאשווילי, שאיבד שליטה על הרכב והתנגש בחומה במקום המהומות. ג'נאשווילי נמלט מהרכב, ואז הוכה קשות על ידי הפורעים במקום. לאחר הגעת כוחות משטרה לזירה, אבו חביב ברח.

שב"כ והיחידה המרכזית במחוז חוף חקרו את האירועים הקשים. הם עצרו את אבו חביב 10 ימים לאחר אותו לילה, והוא הוחזק מאחורי סורג ובריח מאז. במסגרת כתב האישום, הוגשה בקשה למעצרו של אבו חביב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד בוואלה!

פוענח הלינץ': 9 תושבי הצפון הואשמו בתקיפת משפחה יהודית באום אל-פחם

לכתבה המלאה
תיעוד: רכב משפחה יהודית שעברה לינץ' באום אל פחם במהלך ההתפרעוית במבצע שומר החומות
17.6.21. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
"היום אני עם רגל שמאל משותקת מרגיש כמו ילד בגן שצריך עזרה". רכב שעבר לינץ' באום אל פחם/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

"האירוע הזה טלטל אותי מאד", אמר לוואלה! מרדכי כץ. "אני לא מתבייש בזהות היהודית שלי ואני תקווה גדולה שעם ישראל אף פעם לא יצטרך להתבייש בזהות שלו".

לדבריו "למשטרה אני מאוד מודה אבל גם אומר שלא יכול להיות שזהו זה וזה נגמר בכתב אישום, לפני שכל המחבלים שרואים בסרטונים נעצרים ומובאים לדין. כשמנסים לרצוח מישהו ומגישים כתב אישום נגד אחד מתוך עשרות, אי אפשר להיות רגוע. במקרה שלי, של מור ג'נשוילי ושל אלעד ברזילי, יש יותר מדי מחבלים שמסתובבים עדיין חופשי ושותים קפה ברחבי העיר ומגחכים לגבי אזלת היד של רשויות החוק".

"אני מאד סובל. זה מאוד מאוד קשה נפשית ופיזית. אני לא רוצה שאף יהודי יחווה את זה יותר. הייתי עומד על הרגליים עושה הכל לבד והיום אני עם רגל שמאל משותקת מרגיש כמו ילד בגן שצריך עזרה. אני היום בטיטולים כי איבדתי שליטה בסוגרים", פרץ בבכי מור ג'נאשווילי, איש מכירות ביטוח בן 29.

"תראה איזה רוע לב, תראה איזו שנאה תהומית של יהודים, סיימו עם מרדכי כץ ובאו אליי. כתב האישום הזה הוא טיפה בים. שב"כ והמשטרה הגיעו לפושעים אבל באירוע שלי השתתפו כמאתיים בזריקת אבנים וכארבעים עשו בי לינץ'. מתוך זה יש שלושה כתבי אישום, אז ברור שזה לא הגיוני. אני חשב שמה שמנסים לעשות כאן זה לא לעצור כדי לא להתסיס את המקום כי רוצים לשמור על עיר תיירותית ודו קיום", תקף

"מרדכי כץ, אלעד ברזילי, אני ותושבי עכו היהודים משלמים את המחיר. עד עכשיו יש פרעות כמו תקיפת ילדים בבתי ספר וזריקת אבנים על ילדים ולא מדברים על זה. הרצון של המערכת הוא להראות דו קיום וזו הטעות. זו הבעיה".

"אסור לטאטא את זה", הוא ממשיך. "צריך למצוא את כל אותם מחבלים ולבוא איתם חשבון. אלה לא אנשים מבחוץ, לא 'ערבים מהכפרים'. אלה שכנים שלי ושל אמא שלי. אתמול כששחררו אחד החשודים הם שחטו ארבעה כבשים והרימו זיקוקים באוויר וחילקו סוכריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully