וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזה אחר זה: בכירים איראנים נמצאים מתים, והנסיבות - אפופות מיסתורין

עודכן לאחרונה: 5.6.2022 / 19:01

מהבכיר במשמרות המהפכה שחוסל סמוך לביתו, למדען שמת בעקבות "הרעלת מזון" - שורה של מהנדסים ואנשי צבא איראנים מוצאים את מותם בשבועיים האחרונים. ואולם, ברוב המקרים הרקע למותם נותר לא ברור. גורמים ישראלים: בכיר כוח קודס נפל או הופל אל מותו, ישראל אינה אחראית

בווידאו: נשיא איראן קרא לרדוף את מחסלי בכיר משמרות המהפכה/צילום: רויטרס

מדען הטילים האיראני, איוב אנתזארי, שנמצא ללא רוח חיים מוקדם יותר השבוע, וכלי תקשורת באיראן דיווחו על מותו, מצטרף לרשימה של בכירים בטהראן שנמצאו ללא רוח חיים. עם זאת, בחלק מהמקרים, הנסיבות שהובילו למוות אינן ברורות.

כך לדוגמה, דיווחו כלי תקשורת איראניים לפני כשבועיים כי חוסל בכיר במשמרות המהפכה, קולונל חסן סייד חודאי. על פי הדיווחים, אלמונים על אופנוע ירו לעברו חמש פעמים באקדחים עם משתיקי קול ונמלטו. משמרות המהפכה כינו את ההתנקשות "פעולה טרוריסטית נפשעת של גורמים המתנגדים למהפכה וקשורים ליהירות הגלובלית".

המחוסל באיראן | חסן סייד חודיארי. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
קולונל חסן סייד חודאי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בכיר משמרות המהפכה עלי איסמעיל זאדה. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
עלי איסמעיל זאדה/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

עוד דווח כי חודאי, שדרגתו מקבילה לאל"מ בצה"ל, היה מעורב בפעולות טרור נגד יעדים ישראליים באפריקה ובדרום אמריקה. לאחר החיסול, נשיא איראן איברהים ראיסי הודיע כי הנחה לרדוף אחר המתנקשים, ואיים: "ננקום את דמו".

בהמשך בכיר מפקד משמרות המהפכה האשים את ישראל בחיסול. זאת, לאחר שהעיתון הניו יורק טיימס דיווח כי ישראל הודיעה לארצות הברית כי היא האחראית להתנקשות בחודאי. בעקבות הפרסום מתחו ביקורת גורמים במערכת הביטחון על ההתנהלות האמריקנים, ואמרו כי "פרסום כזה מסכן את ישראל".

המתקן בו התרחשה התאונה באיראן. 27 במאי 2022. רויטרס
המתקן שבוב התרחשה "התאונה"/רויטרס
מדען טילים איראני, איוב אנתזארי, שמת בנסיבות לא ברורות. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
איוב אנתזארי, שמת בנסיבות לא ברורות/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

כמה ימים אחר כך דיווחו כלי תקשורת איראניים על הרוג ופצוע ב"תאונת עבודה" במפעל בפרצ'ין, שליד טהראן. למחרת כבר דווח בניו יורק טיימס כי "התאונה" אירעה בעקבות תקיפה באמצעות מל"ט. לפי הדיווח, שהתבסס על דבריהם של שלושה איראנים המעורים בפרטי המקרה וגורם אמריקני, המל"ט כוון למתקן צבאי שבו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים.

דיווח: ישראל מכחישה מעורבות ב"מותו המסתורי" של בכיר כוח קודס

מעבר לכך, שלשום דיווח אתר אופוזיציה איראני כי עלי איסמעיל זאדה, בכיר ביחידת כוח קודס שבה היה חבר גם חודאי, חוסל על ידי משמרות המהפכה לאחר שנחשד כי הדליף מידע שהוביל להתנקשות בחודאי. לפי הדיווח, עלי איסמעיל זאדה מת כשנפל מגג ביתו. מקורות אמרו לאתר איראן אינטרנשיונל כי הוא נלקח לבית החולים, שם נקבע מותו.

עוד דווח כי גורמים במשמרות המהפכה אמרו למשפחתו של זאדה כי הוא התאבד, ואף טענו כי הוא בחר לשים קץ לחייו עקב בעיות פסיכולוגיות לאחר הפרידה מאשתו, והשאיר פתק. עם זאת, מקורות אמרו לאיראן אינטרנשיונל כי משמרות המהפכה החליטו לחסלו ולביים תרחיש התאבדות, בשל חשד שהדליף מודיעין.

הערב דווח ב"ניו יורק טיימס" כי ישראל מכחישה מעורבות במותו של זאדה. שני גורמים ישראלים שביקשו להישאר בעילום שם אמרו לעיתון כי ישראל אינה מעורבת במותו.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully