וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משמרות המהפכה הרגו בכיר בכוח קודס שנחשד כי הדליף מידע שהוביל לחיסול בטהרן

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 7:37

לפי הדיווח של אתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל", משמרות המהפכה ביימו את התאבדותו של עלי איסמעיל זאדה, בכיר ביחידה 840. לאחר מותו, גורמים במשמרות המהפכה אמרו למשפחתו שהוא השאיר פתק התאבדות - אך מקורות טוענים כי החליטו לחסלו בשל חשד שהדליף מודיעין

בכיר משמרות המהפכה עלי איסמעיל זאדה. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
עלי איסמעיל זאדה/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

אתר אופוזיציה איראני דיווח הערב (חמישי) כי עלי איסמעיל זאדה, בכיר ביחידת כוח קודס 840 שבה היה חבר גם חסן סיאד חודאי שחוסל בטהראן, חוסל על ידי משמרות המהפכה לאחר שנחשד כי הדליף מידע שהוביל לחיסול חודאי.

לפי הדיווח, עלי איסמעיל זאדה מת כשנפל מגג ביתו. מקורות אמרו לאתר, איראן אינטרנשיונל, כי הוא נלקח לבית החולים, שם קבעו את מותו. עוד דווח כי גורמים במשמרות המהפכה אמרו למשפחתו של זאדה כי הוא התאבד, ואף אמרו שהוא בחר לשים קץ לחייו עקב בעיות פסיכולוגיות לאחר הפרידה מאשתו, והשאיר פתק. עם זאת, מקורות אמרו לאיראן אינטרנשיונל כי משמרות המהפכה החליטו לחסלו ולביים תרחיש התאבדות, בשל חשד שהדליף מודיעין.

איש משמרות המהפכה בטהראן, איראן, 30 בדצמבר 2021. רויטרס
משמרות המהפכה/רויטרס
הלווית חסן סייד חודיאי, בכיר משמרות המהפכה שחוסל, טהראן, איראן, 24 במאי 2022. רויטרס
הלווייתו של חודאי/רויטרס

חודאי נורה למוות מחוץ לביתו במרכז בירת איראן על ידי שני רוכבי אופנוע ותיכנן חטיפות ורציחות בעבור הזרוע של משמרות המהפכה שנקראת יחידת כוח קודס 840. הוא גייס סוכנים להוציא לפועל את הפעילות ברחבי העולם, כולל בקולומביה ובקפריסין, בעיקר נגד מטרות ישראליות, אך גם נגד אנשים ממדינות אחרות שנתפשים עוינים לאיראן.

מאז, עיתון "ניו יורק טיימס" פרסם כי בכירים ישראלים אישרו לארצות הברית, כי ישראל היא האחראית להתנקשות.

חודאי הוביל את התוכנית של משמרות המהפכה להתנקש בחייהם של מתנגדי איראן מסביב לעולם, כולל ניסיונות כושלים להרוג דיפלומט ישראלי, גנרל אמריקני ואת הפילוסוף הצרפתי, ברנר אנרי לוי - כך לפי מקורות עיתון וול סטריט ג'ורנל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully