וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט התייחס במרומז לחיסול בטהראן: "עד היום איראן עצמה זכתה לחסינות, אך זה נגמר"

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 14:34

בישיבת הממשלה אמר רה"מ כי עד כה איראן לא נענשה בעצמה על הטרור שהפעילה נגד ישראל, אך לדבריו מצב זה השתנה. הדברים נאמרו לאחר שבשבוע שעבר אירעו שתי תקיפות בשטח איראן, בהן חיסול הבכיר במשמרות המהפכה, שיוחס לישראל, וכן תקיפת המל"ט במפעל צבאי בפרצ'ין

בווידאו: בנט מתייחס לכוונת ארה"ב להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) כי עד כה איראן לא נענשה בעצמה על הטרור שהיא מפעילה, אך "עידן החסינות של המשטר האיראני נגמר". זאת, לאחר שבשבוע שעבר חוסל קצין בכיר של משמרות המהפכה בטהראן, שחיסולו יוחס לישראל, וכן אירעה תקיפת מל"ט במפעל צבאי בפרצ'ין.

"במשך שנים רבות המשטר האיראני הפעיל נגד ישראל והאזור טרור באמצעות שליחים, אבל ראש התמנון, איראן עצמה, זכתה משום מה לחסינות", אמר בנט בישיבת הממשלה. "כפי שאמרנו לא פעם - עידן החסינות של המשטר האיראני נגמר. מי שמממן טרוריסטים, מי שמחמש טרוריסטים, מי ששולח טרוריסטים - יישא במלוא המחיר".

הלווית חסן סייד חודיאי, בכיר משמרות המהפכה שחוסל, טהראן, איראן, 24 במאי 2022. רויטרס
"עידן החסינות של המשטר האיראני נגמר". הלווית הבכיר במשמרות המהפכה, שבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי "תאונת העבודה" שהתרחשה במפעל הצבאי בפרצ'ין ביום חמישי האחרון נגרמה למעשה מתקיפה של מל"ט במקום. עוד דווח כי המל"ט כוון למתקן בו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי מאויישים. בעקבות התקיפה נהרג מהנדס צעיר שעבד במקום ואדם נוסף נפצע.

חיסול הבכיר ממשמרות המהפכה חסן סיאד חודאי אירע לפני שבוע בלב טהראן, שם הוא נורה לאור יום בידי מתנקשים. מאז, עיתון "ניו יורק טיימס" פרסם כי בכירים ישראלים אישרו לארצות הברית, כי ישראל היא האחראית להתנקשות.

חודאי הוביל את התוכנית של משמרות המהפכה להתנקש בחייהם של מתנגדי איראן מסביב לעולם, כולל ניסיונות כושלים להרוג דיפלומט ישראלי, גנרל אמריקני ואת הפילוסוף הצרפתי, ברנר אנרי לוי - כך לפי מקורות עיתון וול סטריט ג'ורנל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully