וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החיסול באיראן: ישראל מחדדת את אזהרת המסע לטורקיה ולמדינות נוספות

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 8:50

המטה ללוחמה בטרור פרסם כי מזה כמה שבועות גובר החשש מניסיונות איראניים לפגוע בישראלים ברחבי העולם. לאחרונה, החשש גבר. המל"ל מבהיר כי טורקיה מוגדרת ברמת סיכון גבוהה לישראלים. עוד עדכן כי חלה עלייה ברמת האיום במדינות נוספות הגובלות עם איראן

בווידאו: בנט ההתייחסות מרומזת לחיסול הבכיר האיראני אומר עידן החסינות של המשטר האיראני/מערכת וואלה!

מל"ל ומערכת הביטחון הודיעו היום (שני) על חידוד אזהרת המסע לטורקיה, והבהירו כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו. זאת, על רקע האשמתה של איראן את ישראל בהתנקשות בקצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, והחשש כי תנסה לפגוע בישראלים בזירה זו ובמדינות נוספות ברחבי העולם. כמו כן, עלתה רמת האיום גם במדינות הגובלות באיראן.

"מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם", נמסר בהודעה מהמל"ל.

על פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. "לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו".

הלווית חסן סייד חודיאי, בכיר משמרות המהפכה שחוסל, טהראן, איראן, 24 במאי 2022. רויטרס
"איום ממשי כלפי ישראלים". הלווית בכיר משמרות המהפכה, שבוע שעבר/רויטרס

ההמלצה הרשמית לאזרחים ישראלים היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה וככלל לנהוג בצעדי זהירות מחמירים באם מחויבים להגיע למדינה, בהם הימנעות מיצירת קשר עם זרים וגילוי חשדנות כלפי הצעות ופניות מצד גורמים בלתי מוכרים, לרבות נותני שירותים מקומיים.

בנוסף, הומלץ לישראלים בטורקיה להימנע ממסירת פרטים אישיים, פרטי נסיעה ומסירת מיקום מדויק בזמן אמת או מבעוד מועד, והימנעות מהחצנת הזהות הישראלית, בבתי מלון, אטרקציות, מסעדות ואזורים ציבוריים. כמו כן, רצוי להצטייד מראש במספרי הטלפון של שירותי החירום ביעד בו מבקרים והנציגות הישראלית.

שלג כבד באיסטנבול, טורקיה 25 בינואר 2022. רויטרס
להימנע מנסיעות שאינן חיוניות. איסטנבול, בינואר/רויטרס

חיסול הבכיר ממשמרות המהפכה חסן סיאד חודאי אירע ביום ראשון בשבוע שעבר בלב טהראן, שם הוא נורה לאור יום בידי מתנקשים. מאז, עיתון "ניו יורק טיימס" פרסם כי בכירים ישראלים אישרו לארצות הברית, כי ישראל היא האחראית להתנקשות.

חודאי הוביל את התוכנית של משמרות המהפכה להתנקש בחייהם של מתנגדי איראן מסביב לעולם, כולל ניסיונות כושלים להרוג דיפלומט ישראלי, גנרל אמריקני ואת הפילוסוף הצרפתי, ברנר אנרי לוי - כך לפי מקורות עיתון וול סטריט ג'ורנל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully