וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים באיראן: קצין בכיר במשמרות המהפכה חוסל בטהראן

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 19:50

על פי דיווחים באיראן, קולונל חסן סייד חודיאי, שהשתתף בשנים האחרונות במלחמה בסוריה נגד ארגון דאעש, נורה חמש פעמים על ידי שני חמושים על אופנוע מול ביתו ברחוב מג'אהדי אל-אסלאם. משמרות המהפכה: "פעולה טרוריסטית נפשעת"

כלי התקשורת באיראן דיווחו היום (ראשון) כי חבר בכיר במשמרות המהפכה חוסל בטהראן. לפי הדיווחים, אלמונים על אופנוע ירו לעברו חמש פעמים באקדחים עם משתיקי קול ונמלטו. משמרות המהפכה כינו את ההתנקשות "פעולה טרוריסטית נפשעת של גורמים המתנגדים למהפכה וקשורים ליהירות הגלובלית".

על פי דיווח של סוכנות הידיעות טסנים, קולונל חסן סייד חודיאי (בדרגת עקיד, דרגה המקבילה לאל"מ) שהשתתף בשנים האחרונות במלחמה בסוריה נגד ארגון דאעש, נורה מול ביתו ברחוב מג'אהדי אל-אסלאם בטהראן.

חיסול בכיר משמרות המהכפה 22 במאי 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת החיסול בטהראן, היום/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחוסל באיראן | חסן סייד חודיארי. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
קולונל חסן סייד חודיאי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"חבר בכוח שנלחם בעבור איראן להגנה על השיעים ומקדשיהם בסוריה או בעיראק, נהרג בהתנקשות נדירה בטהראן", נמסר מהסוכנות. "שני אנשים על אופנוע ירו על 'אחד ממגני המקדש'", נמסר בדיווח. המונח "מגני המקדש הקדוש" מתייחס ליועצים ואנשי צבא שעל פי איראן נלחמים בשמה כדי להגן על אתרים שיעם בעיראק ובסוריה מקבוצות כמו דאעש.

במקביל, סוכנות הידיעות ISNA דיווחה כי משמרות המהפכה חשפו ועצרו רשת של סוכני ביון ישראלים. "בהוראות שירות הביון של המשטר הציוני, הרשת ניסתה לגנוב ולהרוס ציוד ציבורי ואישי, לחטוף ולהשיג הודאות מזויפות באמצעות רשת של בריונים", כך נמסר ממשמרות המהפכה.

חיסול בכיר משמרות המהכפה 22 במאי 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
המכונית של קולונל חסן סייד חודיאי בטהראן/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

באפריל דווח באיראן כי חמושים פתחו באש בעיר זאהדאן לעבר רכב ובו גנרל ממשמרות המהפכה, והרגו את שומר הראש שלו. לפי הדיווח, הגנרל חוסיין אלמאסי שרד את המארב ללא כל פציעה. הרשויות עצרו כמה חשודים אך הם טרם זוהו.

סוכנות הידיעות החצי-רשמית פארס באיראן דיווחה כי נעצרו שלושה מרגלים של המוסד באותו המקום בו בוצע הירי לעבר הגנרל. בדיווח, שהובא מפי שר המודיעין, לא פורט הלאום של המרגלים. האזור, השכן גם לפקיסטן וגם לאפגניסטן, הוא זירת עימותים בין כנופיות הברחת סמים וחמושים סונים שנלחמים ברשויות השיעיות במדינה.

ארונו של מוחסן פחריזאדה בהלוויה בטהראן, איראן, 30 בנובמבר 2020. רויטרס
ארונו של פחריזאדה לאחר שחוסל בנובמבר 2020/רויטרס

בנובמבר 2020 חוסל חיסול אבי תכנית הגרעין של איראן, מוחסן פחריזאדה, בטהראן. החיסול בוצע באמצעות נשק במשקל טון שהוברח למדינה בחלקים בפעילות של המוסד. לפי גורמי מודיעין, קבוצה של יותר מ-20 סוכנים, בהם בעלי אזרחות ישראלית ואיראנית, לקחו חלק במבצע החיסול שיצא לפועל אחרי שמונה חודשי מעקב.

כלי התקשורת באיראן הודיעו כי פחריזאדה מת בבית חולים במדינה אחרי שמתנקשים חמושים ירו בו כשישב במכוניתו. זמן קצר לאחר החיסול, בטהראן הפנו אצבע מאשימה לעבר ישראל. שר החוץ האיראני
מוחמד ג'וואד זריף צייץ אז כי קיימות "עדויות רציניות למעורבות ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully