וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח אמריקני: ישראל הודיעה לארה"ב כי היא אחראית להתנקשות בבכיר האיראני בטהראן

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 7:52

בעקבות הפרסום גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על התנהלות האמריקנים, וטענו שהפרסום מסכן את ישראל. בתוך כך, באיראן דווח הלילה על הרוג בתאונה במפעל צבאי. הבכיר האיראני שנהרג בתחילת השבוע היה מעורב בפעולות טרור נגד ישראלים, ובאיראן איימו בנקמה על החיסול

בווידאו: נשיא איראן קרא לרדוף את מחסלי בכיר משמרות המהפכה/צילום: רויטרס

ישראל הודיעה לארצות הברית כי היא האחראית להתנקשות בבכיר משמרות המהפכה בטהראן בתחילת השבוע - כך דווח אמש (רביעי) בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". ההתנקשות בחסן סיאד חודאי, הקצין הבכיר בצבא האיראני, אירעה ביום ראשון בלב הבירה של איראן. בעקבות הפרסום מתחו ביקורת גורמים במערכת הביטחון על ההתנהלות האמריקנים, ואמרו כי "פרסום כזה מסכן את ישראל".

"גורמים מקצועיים עודכנו במסגרת יחסי עבודה על חיסולו של הבכיר האיראני", מסרו הגורמים הישראלים. "האמריקנים עומדים מאחורי הפרסום בניו יורק טיימס, זה תהליך חמור ומדאיג, ולא אמור לקרות. פרסום כזה מסכן את ישראל, אסור שיקרה. מסרים דומים הועברו לאמריקנים".

בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה הלילה על הרוג ב"תאונה תעשייתית" במפעל בפרצ'ין, שליד טהראן. ככל הנראה מדובר במפעל צבאי.

הלווית חסן סייד חודיאי, בכיר משמרות המהפכה שחוסל, טהראן, איראן, 24 במאי 2022. רויטרס
ישראל אחראי להתנקשות? הלווית חסן סיאד חודאי, אתמול/רויטרס

חודאי היה מעורב בפעולות טרור נגד יעדים ישראליים באפריקה ובדרום אמריקה. לאחר התקרית מסרו משמרות המהפכה כי מדובר ב"פעולה טרוריסטית נפשעת של גורמים המתנגדים למהפכה וקשורים ליהירות הגלובלית".

בהלוויתו של הקצין הבכיר שהתקיימה אתמול, הזהיר נשיא איראן אברהים ראיסי את ישראל בתגובה למעשה. "הבריונים וקבוצות הטרור שקשורות לציונות המדכאת הגלובלית יתמודדו עם ההשלכות של מעשיהם".

לפי הדיווחים באיראן, ההתנקשות אירעה סביב השעה 16:00 ביום ראשון, אז היה הקצין בסביבת ביתו ברחוב מג'אהדי אל-אסלאם בטהראן. באותו מקום נפתח לעברו ירי מטווח אפס מידי חמושים על אופנוע, כשהם מצוידים במשתיק-קול. הוא מת במקום, והדיווחים על חיסולו החלו להציף את כלי התקשורת במדינה וברחבי העולם. במקביל פתחו כוחות הביטחון באיראן בחיפושים אחר חוליית החיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully