וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: מדען טילים מת בנסיבות לא ברורות

עודכן לאחרונה: 4.6.2022 / 14:04

על פי כלי תקשורת איראניים, איוב אנתזארי, שהיה מהנדס בתחום התעופה והחלל, הלך לעולמו ב-31 במאי. בעוד שנסיבות מותו טרם הובהרו, ערוץ טלגרם שמזוהה עם משמרות המהפכה טען כי אנתזארי מת מ"הרעלת מזון"

בווידאו: נשיא איראן קרא לרדוף את מחסלי בכיר משמרות המהפכה/צילום: רויטרס

אתר חדשות איראני דיווח היום (שבת) כי מדען טילים, בשם איוב אנתזארי, מת בנסיבות לא ברורות. לפי מודעת אבל שפורסמה, הוא הלך לעולמו ב-31 במאי, והיה מהנדס בתחום התעופה והחלל. עוד דווח כי אנתזארי עבד במפעל של מכון המחקר והפיתוח "AIO" בעיר יזד, ועסק בפיתוח טילים לטווח קצר וארוך. במקביל, ערוץ טלגרם שמזוהה עם משמרות המהפכה דיווח שאנתזארי מת מ"הרעלת מזון".

בני סבטי, מומחה לאיראן וממקימי דובר צה"ל בפרסית, אמר לוואלה! כי המדען היה דוקטור למדעי חלל ואווירונאוטיקה שקיבל את התואר מאוניברסיטת שריף או ה"טכניון האיראני". הוא עבד בארגון שמתמחה בייצור טילים לשיגור לוויינים, טילים ארוכי טווח, כטב"מים ורקטות. "נראה כי עבודתו הייתה כה חשובה עד שגם האוניברסיטה שפועלת בשיתוף פעולה עם משמרות המהפכה הוציאה מודעת אבל לזכרו", אמר סבטי.

אתמול נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), ד"ר רפאל גרוס, במהלך ביקור שערך בישראל. בפגישתם הבהיר בנט כי ישראל "שומרת את הזכות להגנה עצמית ולפעולה נגד איראן כדי לבלום את תוכניתה הגרעינית, אם הקהילה הבינלאומית תיכשל בכך בפרק הזמן הרלוונטי".

מדען טילים איראני, איוב אנתזארי, שמת בנסיבות לא ברורות. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
מת בנסיבות לא ברורות. מדען הטילים/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מעבר לכך, שלשום דיווח אתר אופוזיציה איראני כי עלי איסמעיל זאדה, בכיר ביחידת כוח קודס שבה היה חבר גם חסן סיאד חודאי שחוסל בטהראן, חוסל על ידי משמרות המהפכה לאחר שנחשד כי הדליף מידע שהוביל לחיסול חודאי.

לפי הדיווח, עלי איסמעיל זאדה מת כשנפל מגג ביתו. מקורות אמרו לאתר, איראן אינטרנשיונל, כי הוא נלקח לבית החולים, שם נקבע מותו. עוד דווח כי גורמים במשמרות המהפכה אמרו למשפחתו של זאדה כי הוא התאבד, ואף טענו כי הוא בחר לשים קץ לחייו עקב בעיות פסיכולוגיות לאחר הפרידה מאשתו, והשאיר פתק. עם זאת, מקורות אמרו לאיראן אינטרנשיונל כי משמרות המהפכה החליטו לחסלו ולביים תרחיש התאבדות, בשל חשד שהדליף מודיעין.

איש משמרות המהפכה בטהראן, איראן, 30 בדצמבר 2021. רויטרס
איש משמרות המהפכה האיראניים/רויטרס

חודאי נורה למוות מחוץ לביתו במרכז בירת איראן על ידי שני רוכבי אופנוע ותיכנן חטיפות ורציחות בעבור הזרוע של משמרות המהפכה שנקראת יחידת כוח קודס 840. הוא גייס סוכנים להוציא לפועל את הפעילות ברחבי העולם, כולל בקולומביה ובקפריסין, בעיקר נגד מטרות ישראליות, אך גם נגד אנשים ממדינות אחרות שנתפשים עוינים לאיראן. מאז, עיתון "ניו יורק טיימס" פרסם כי בכירים ישראלים אישרו לארצות הברית, כי ישראל היא האחראית להתנקשות.

חודאי הוביל את התוכנית של משמרות המהפכה להתנקש בחייהם של מתנגדי איראן מסביב לעולם, כולל ניסיונות כושלים להרוג דיפלומט ישראלי, גנרל אמריקני ואת הפילוסוף הצרפתי, ברנר אנרי לוי - כך לפי מקורות עיתון וול סטריט ג'ורנל.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully