וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "לא רואים ארגון שעומד מאחורי גל הטרור - השבועות המתוחים עוד לפנינו"

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 9:51

תא"ל רן כוכב אמר ל-103FM כי היו בידי מערכת הביטחון התרעות על פיגועים ביו"ש, אך לא ספציפית באריאל: "נצטרך ללמוד, לתחקר ולראות איך גם הפיגוע הבודד מסוכל בפעם הבאה". הבוקר, צה"ל פעל בכמה כפרים ביו"ש, בהם קראוות בני-חסן שבו גרו המחבלים שרצחו את ויאצ'סלב גולב

תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר הבוקר (ראשון) כי מערכת הביטחון לא מזהה ארגון אחד שעמוד מאחורי גל הטרור, ומזהיר כי "השבועות המתוחים עוד לפנינו", כלשונו. "לא הגדרנו את הדבר הזה 'גל', למרות שבאמת מדובר על ריכוז של ארבעה-חמישה פיגועים רצחניים. אנחנו לא רואים איזושהי הכוונה או איזשהו ארגון שעומד מאחורי הגל הזה", אמר כוכב, "אנחנו בוודאי לא מתכחשים ועושים כל מה שנדרש, ממש לא מתכחשים למציאות, אבל לא חגגנו סיומו של גל ולא סיכמנו, והשבועות המתוחים עוד לפנינו". הדברים באים ברקע הפיגוע באריאל, שבו נרצח ויאצ'סלב גולב.

בריאיון לגולן יוכפז ואריה אלדד ב-103fm, אמר כוכב כי לא הייתה התרעה ספציפית על פיגוע באריאל, וכי מערכת הביטחון תבחן את האירוע. "אני לא משוכנע שהבטונדות שהוצבו לאחר הפיגוע היו מונעות את הפיגוע", אמר כוכב. "הרי אם מחבל מצליח להגיע לתוך ש"ג ולפגוע בסלבה מטווח אפס, אני לא בטוח שבטונדה הייתה עוזרת. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים גם כדי למנוע את הפיגוע הבא וגם לתחקר וללמוד מהפיגוע הנוראי הזה".

דובר צה"ל רן כוכב בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
"השבועות המתוחים עוד לפנינו". כוכב/ראובן קסטרו

"מוקדם עדיין לקבוע מה בדיוק הם עשו", אמר כוכב על שני המחבלים שרצחו את גולב. "העובדה היא שמדובר בשני צעירים ללא שיוך ארגוני, עם נשקים מסוג קרלו, נשקים מאולתרים, ללא הכוונת ארגון כלשהו - והם נתפסו אחרי 19 שעות לא רחוק משם".

כוכב נשאל כיצד החמיץ המודיעין את הפיגוע, ותלה את הדברים בכך ששני המחבלים לא היו משויכים לשום ארגון. "אנחנו יודעים על עשרות פיגועים, בכל רגע נתון, כמעט בכל לילה, אנחנו עוצרים עשרות פלסטינים, עשרות פעילי טרור, ואני לא יודע להגיד כרגע איך לא הצלחנו לעלות עליהם לפני הפיגוע", אמר כוכב. "זה שהם ללא הכוונה, זה שהם ללא ארגון טרור, זה כמובן מקשה על הדברים. אנחנו נצטרך ללמוד ולתחקר ולהשתפר ולראות איך גם הפיגוע הבודד מסוכל בפעם הבאה, אבל מאוד חשוב לי לומר שלילה-לילה, כולל הלילה, אנחנו עוצרים עשרות טרוריסטים מהסוג הזה באמצעות מודיעין איכותי ולוחמים נחושים וכך נמשיך".

הוא אמר כי למרות דברי מנהיג חמאס יחיא סינוואר, לפיהן "זו רק תחילת האירוע", חמאס אינו המנוע המשמעותי מאחורי הפיגועים האחרונים. "הנאום המתרברב של יחיא סינוואר מדבר בפתטיות בפני עצמו", אמר כוכב. "אני מציע לטרוריסט הזה לשבת בהריסות ביתו ברצועת עזה ולא להתרברב א-לה נסראללה כאילו שהוא מנהיג ויש לו מה לומר. עובדה היא שחמשת הפיגועים בחדרה, בבאר שבע, בבני ברק, בתל אביב ובסוף השבוע באריאל - הם לא פיגועי חמאס. הוא מנסה להלהיט את השטח, מפוחד ומורתע ממה שעשינו לו בעזה בדיוק לפני שנה ב'שומר החומות' וגם מאז. אני מציע שכל אחד יבין את גודלו הטבעי. הוא מנסה לעקוף את צה"ל בגלל עוצמתנו, בגלל יכולותינו ולנסות ולחמם ולפעול בהר הבית וביהודה ושומרון".

צה"ל נכנס לכפר שבו גרו שני המחבלים

בפיגוע הירי הכניסה לאריאל, שהתרחש בשישי בערב, נרצח ויאצ'סלב (ולדי) גולב, תושב בית שמש בן 23. בזמן הפיגוע, גולב נכח בעמדת השמירה יחד עם מאבטחת נוספת, בת זוגו ויקטוריה פליגלמן, והגן עליה בגופו מירי המחבלים.

המחבלים, בני 20 מהכפר הפלסטיני קראוות בני-חסן, הגיעו ברכב בסביבות השעה 23:00 לכניסה לאריאל. בסרטון מצלמות אבטחה שבו תועד הפיגוע ניתן לראות את שני המחבלים פותחים באש מתוכו לכיוון עמדת השמירה, יוצאים מרכבם עם נשקים, מוודאים הריגה ונמלטים בנסיעה.

גולב ויאצ׳סלב, נרצח בפיגוע באריאל, יחד עם ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
נרצח בכניסה לאריאל. גולב עם בתו זוגו/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

שני המחבלים, יוסף סמיח עאצי ויחיא מרעי, נעצרו בתום מצוד נרחב יחד עם נשקיהם בשני בתים שונים בכפר, ואחד מהם זוהה כפעיל חמאס. אין ביניהם קשר משפחתי, ובשלב זה החשד הוא שמדובר בהתארגנות מקומית.

הבוקר נכנסו כוחות צה"ל למספר כפרים באיזור יהודה ושומרון, ביניהם ג'ילזון, מירכה, סאנור וקראוות בני-חסן, שבו התגוררו שני המחבלים - ועצרו 12 חשודים במעורבות בפעילות טרור. הם גם מיפו את בתיהם של שני המחבלים לקראת הריסה.

במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'ילזון יידו תושבים אבנים על כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר. לא היו נפגעים מקרב כוחות הביטחון בתקרית. ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully