וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור פחות מיממה: נעצרו המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 7:39

כוחות הביטחון עצרו את השניים בכפר הפלסטיני קראוות בני-חסן, והם הועברו לחקירת שב"כ. השניים, כבני 20, נעצרו יחד עם נשקיהם בשני בתים שונים בכפר, ואחד מהם זוהה כפעיל חמאס. הם ירו למוות במאבטח במחסום הכניסה לעיר, שהגן בגופו על ארוסתו שאבטחה עימו בעמדה

תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל/דובר צה"ל

כוחות הביטחון עצרו אתמוך בערב (שבת) את שני המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי הרצחני בכניסה לאריאל. זאת, בתום פחות מיממה מאז החל המצוד אחר השניים, שהגיעו אמש ברכב לכניסה לעיר וירו למוות במאבטח כבן 20.

"בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב"כ, צה"ל והימ"מ, נעצרו הערב שני החשודים המרכזיים במעורבות בפיגוע הירי", נמסר בהודעה משותפת לכוחות הביטחון. עוד נכתב בהודעה כי גם הנשקים שלפי החשד שימשו אותם נתפסו וכי החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ.

השניים, כבני 20, נתפסו בכפר הפלסטיני קראוות בני-חסן, הממוקם צפונית-מערבית לאריאל. הם נעצרו יחד עם נשקיהם בשני בתים שונים בכפר, ואחד מהם זוהה כפעיל חמאס. אין ביניהם קשר משפחתי, ובשלב זה עולה חשד להתארגנות מקומית.

המחבל יחיא מרעי נעצר על ידי כוחות הביטחון. 1 במאי 2022. דובר צה"ל
המחבל יחיא מרעי נעצר, הלילה/דובר צה"ל

ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט מסר הערב את תנחומיו למשפחתו של המאבטח שנרצח בפיגוע באריאל. בהודעתו התייחס בנט גם לתפיסת המחבלים על ידי כוחות הביטחון במהלך היום. "אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון, המלחמה שלנו מול הטרור ארוכה. יחד ננצח", אמר בנט בהודעה.

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא ללכידת המחבלים. "אני מבקש לשבח את השב"כ, כוחות הימ"מ וצה"ל ששמו ידם על המחבלים", אמר גנץ. גם שר הביטחון מסר כי הוא משתתף בצער משפחתו של המאבטח שנהרג. "מדינת ישראל תמיד ניצחה את הטרור, ונעשה כל מה שיידרש, בכל הגזרות, בכל זמן ובכל האמצעים, בכדי להביס אותו גם בימים האלו", אמר גנץ.

עוד בוואלה!

פיגוע בכניסה לאריאל: מאבטח נרצח כשהגן בגופו על מאבטחת; מצוד אחר המחבלים

לכתבה המלאה
המחבל יוסוף עאסי עצור על ידי כוחות הביטחון. 1 במאי 2022. דובר צה"ל
מעצרו של המחבל יוסוף עאסי, הלילה/דובר צה"ל

פעילות כוחות הביטחון התמקדה בין היתר סביב העיירה סלפית דרומית לאריאל, ממנה יצאו השניים ברכב עם לוחית רישוי ישראלית. צה"ל ערך מחסומים ובידוקי פתע לרכבים בעיירה.

המחבלים הגיעו אמש ברכב בסיבובת השעה 23:00 לכניסה לאריאל. בסרטון מצלמות אבטחה שבו תועד הפיגוע ניתן לראות את שני המחבלים יוצאים מרכבם עם נשקים, פותחים באש לכיוון עמדת השמירה, מוודאים הריגה ונמלטים בנסיעה.

המאבטח הגן בגופו על מאבטחת נוספת שהייתה איתו בעמדה, ארוסתו. מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, התחייב "לעשות הכל כדי להגיע למפגעים, נגיע ונסגור מעגל מולם". הוא ציין כי צה"ל עצר פעילי חמאס בבלאטה ובבורקין.

בעקבות הפיגוע הוקפצו למרחב לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, יחידת עוקץ, יחידת מרעול וכוחות של המשטרה, זאת בנוסף לכוחות צה"ל הפועלים בגזרה בשגרה. בעבר היו סיורים מוגברים על ציר סלפית-אריאל, מחסומי פתע בהתאם להתרעות ובמקרים חריגים תגבור של חיילים בכניסה לאריאל.

נשקי המחבלים ששימשו לפיגוע באריאל. ללא, צילום מסך
רובי ה"קרלו" שנתספו יחד עם החשודים בביצוע הפיגוע/צילום מסך, ללא

מוקדם יותר מתחו גורמים בצה"ל ביקורת חריפה על התנהלות אוגדת יהודה ושומרון לפני ואחרי פיגוע הטרור. הגורמים הלינו על כך שהמחבלים שביצעו את הפיגוע, בו נרצח מאבטח הכניסה לעיר, יצאו מהעיירה סלפית הסמוכה לאריאל בלי שום בידוק ביטחוני והצליחו להמלט מהזירה בקלות ללא ללא התנגדות. זאת, למרות תגבור הכוחות הנרחב באוגדה והדריכות הביטחונית מחשש לפיגועים.

"הכניסה לאריאל היתה אמורה להיות מתוגברת או לחלופין היו אמורים לבצע פעילות ביציאה מסלפית", אמרו הגורמים. "המחבלים הכירו היטב את השטח וניצלו תורפה בהגנה. לא צריך תחקיר כדי להבין את זה. הקלות הבלתי נסבלת של בריחה ללא פגע ממקום האירוע מצביעה על כשל חמור. לא היה באמת מצוד בדקות הראשונות. עד שהבינו שהיה פיגוע מהם כבר התרחקו", הדגישו.

זירת פיגוע ירי, אריאל, 30 באפריל 2022. ללא, פלאש 90
זירת הפיגוע, הלילה/פלאש 90, ללא

"הפיגוע הוא כישלון חרוץ בהגנה" המשיכו הגורמים. "תחקיר האירוע מגלה כי יש ציר ישיר מסלפית לאריאל ללא בידוק, ללא מחסומים וללא מעכבי ביטחון נגד גורמים עוינים". "אוגדת יו"ש תוגברה ביחידות מיוחדות, כוח איסוף וגדודים לוחמים במסגרת העלאת הכוננות באזור כולו".

גורמי צבא אמרו הערב כי שער הכניסה נבנה באופן כזה שתהיה בו הדדיות בין שני המאבטחים, וכעת יש לבחון מחדש את נהלי הביטחון במקום באופן שיגנו על המאבטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully