וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בכניסה לאריאל: מאבטח נרצח כשהגן בגופו על מאבטחת; מצוד אחר המחבלים

עודכן לאחרונה: 30.4.2022 / 8:41

שני מחבלים הגיעו ברכב עם לוחית רישוי ישראלית, ירו לעבר מאבטחים בכניסה לעיר, הגיעו לעמדת השמירה כדי לוודא הריגה - ונמלטו מהמקום. כוחות הביטחון מחפשים אחר החשודים; מפקד אוגדת יו"ש: "נסגור מעגל עם המפגעים". נמצא באיזור רכב שרוף, שלפי החשד שימש את המחבלים

צה"ל במצוד אחר המחבלים מהפיגוע באריאל, 30 באפריל 2022/דובר צה"ל

מאבטח כבן 20 נרצח אמש (שישי) בכניסה לאריאל בפיגוע ירי. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר החשודים, שירו מרכבם לעבר הצעיר שנפגע - ונמלטו מהמקום. צוותי רפואה שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום. צה"ל תגבר את האבטחה באזור.

שני המחבלים הגיעו ברכב עם לוחית רישוי ישראלית לאריאל, ירו לעבר עמדת השמירה, ירדו מהרכב כדי לוודא הריגה - ונמלטו בנסיעה משם. המאבטח הגן בגופו על המאבטחת, שהייתה איתו בעמדה. מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, התחייב "לעשות הכל כדי להגיע למפגעים, נגיע ונסגור מעגל מולם". הוא ציין כי צה"ל עצר פעילי חמאס בבלאטה ובבורקין.

בעקבות הפיגוע הוקפצו למרחב לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, יחידת עוקץ, יחידת מרעול וכוחות של המשטרה, זאת בנוסף לכוחות צה"ל הפועלים בגזרה בשגרה. הכוחות מכתרים את העיר הפלסטינית סלפית הסמוכה לאריאל.

רכב שרוף שנמצא סמוך לאריאל אחרי פיגוע הירי. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
הרכב השרוף שנמצא סמוך לאריאל, בוואדי סירנא/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
דגעדגע. אמיר בוחבוט, תמונות גולשים
הרכב בו ככל הנראה השתמשו המחבלים/תמונות גולשים, אמיר בוחבוט

לאחר האירוע, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על צעיר שנורה למוות על ידי כוחות צה"ל בכפר עזון, שסמוך לאריאל. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, הפלסטיני ההרוג הוא יחיא עדוואן, אסיר משוחרר בן 26.

תא"ל בלוט ציין כי הירי בוצע במהלך הפגנה, במהלכה יידו בקבוקי תבערה לעבר הלוחמים. כמו כן, על פי דיווחים פלסטיניים, נמצא רכב שרוף ליד זירת הפיגוע, וייתכן כי זו המכונית שבה השתמשו המחבלים.

כוחות צה"ל במצוד אחר המחבלים מהפיגוע באריאל, 30 באפריל 2022. דובר צה"ל
צה"ל במצוד אחר המחבלים/דובר צה"ל
יחיא עדוואן, בן 26, אסיר משוחרר שנורה למוות מאש צה"ל. משרד הבריאות הפלסטיני, צילום מסך
יחיא עדוואן, אסיר משוחרר בן 26 שנורה למוות מאש צה"ל/צילום מסך, משרד הבריאות הפלסטיני

"כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות ה-20 לחייו מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא היה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות", אמר פרמדיק מד"א תומר פיין. "הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

על פי החשד, מדובר בשני מחבלים שפתחו באש מרכב מסוג סוזוקי בצבע כחול בעל לוחית רישוי ישראלית. מחקירה ראשונית עולה כי הרכב הורד מהכביש בעבר. לאחר מכן, השניים נמלטו ככל הנראה לכפר באזור. כוננות הוכרזה בכל היישובים באזור, וכיתות כוננות הוקפצו.

לפני כשלושה שבועות התרחש פיגוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, כשמחבל פלסטיני שהגיע לעיר מג'נין פתח באש לעבר בליינים בבר "אילקה". מהירי נרצחו איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן. בתום מרדף שנמשך שעות אחדות, המחבל אותר סמוך לכיכר השעון ביפו ונהרג במהלך חילופי אש עם לוחמי שב"כ וימ"מ. תשעה בני אדם נפצעו בפיגוע, בהם שלושה במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully