וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד סייענים למחבל שביצע את הפיגוע בחדרה לפני חודש

עודכן לאחרונה: 29.4.2022 / 22:42

הנאשמים, תושבי אום אל פחם, לא נקטו בפעולה על אף שידעו כי בכוונתו של המחבל איימן אגבאריה לבצע פיגוע. אחד הנאשמים אף השיג תחמושת כדורים לאקדח עבור המחבל בחודש הקודם לפיגוע הירי בו נרצחו שני לוחמי מג"ב - יזן פלאח ושיראל אבוקרט

בווידאו: חודש לאחר הפיגוע בחדרה: אישום נגד הסייענים למחבל/צילום: יואב איתיאל

פרקליטות מחוז חיפה הגישה (שישי) כתבי אישום כנגד שלושה צעירים מאום אל פחם שלטענת המדינה ידעו על כוונת חברם לצאת לפיגוע בחדרה, ולא מנעו אותו. זאת במסגרת חמישה כתבי אישום שהוגשו היום בגין עבירות על בטחון המדינה כנגד צעירים תושבי ואדי ערה, שהמשותף שבהם הוא הרקע האידיאולוגי של דאע"ש.

כתבי האישום הוגשו בתום חקירת שב"כ, בשיתוף היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה. כנגד חסן מחאג'נה בן ה-18 וקרוב משפחתו מוחמד אגבאריה בן ה-26, תושבי אום אל-פחם, הוגש כתב האישום בגין סייענותם לפיגוע הירי בחדרה ב-26 למרץ, בו נרצחו שני לוחמי מג"ב - יזן פלאח ושיראל אבוקרט. לפי האישום הם לא נקטו בפעולה על אף שידעו כי אחד המחבלים, איימן אגבאריה אותו הכירו שנים, מתכנן לפגע. כתב אישום בתיק זה הוגש היום גם כנגד צעיר בן 17.5 מאום אל פחם. שמו של הקטין אסור בפרסום. שלושת אלה נעצרו מיד לאחר הפיגוע.

שניים נרצחו בפיגוע ירי בחדרה עוד ארבעה נפצעו , תיעוד האירוע 28 במרץ 2022. מתוך מצלמות אבטחה, אתר רשמי
הפיגוע בחדרה/אתר רשמי, מתוך מצלמות אבטחה
חודש לאחר הפיגוע בחדרה: מואשמים שתכננו להצטרף ללחימה של דאע"ש, האחים מועתסאם וג'מיל מחאמיד ממועאוויה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
מואשמים שתכננו להצטרף ללחימה של דאע"ש, האחים מועתסאם וג'מיל מחאמיד ממועאוויה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

על פי כתבי האישום שהגישה עו"ד רונית גרניק סופר, בשנתיים שקדמו לפיגוע קיימו שני המחבלים איימן ואברהים אגבאריה מפגשים בביתו של איימן עם הצעירים ואחרים, שם הרבו איימן ואבראהים לשוחח על פעילות הארגון, צפו בעדכונים חדשותיים אודות דאע"ש והציגו סרטונים המתעדים את הפעילות הצבאית של הארגון בהם אירועי טרור והרג אזרחים.

בחלק מהמפגשים נהג איימן לאסוף את הטלפונים הסלולריים מהנוכחים מחשש להאזנה ופיקוח. איימן התבטא כנגד "הכופרים", טען שיש להורגם, והנוכחים, בהם הנאשם, דיברו על מתווי הוצאה להורג כדוגמת פיצוץ מכונית תופת, עריפת ראשים, הצתה, ירי ואיזו מן השיטות מותרת על פי דת האיסלאם. איימן הביע בפניהם תמיכה הולכת וגוברת בדאע"ש, דיבר בשבחו, ואף התבטא כי נמאס לו מהחיים, רוצה להיות בדאע"ש ומוכן להרוג ולירות ב"כופרים". בעקבות דבריו אלה של איימן, התעורר אצל מוחמד החשד כי איימן מסוכן, והוא אף התריע בפני חסן ביחידות שיתרחק מאיימן מאחר שאיימן מוכן לבצע פיגוע בזמן הקרוב וכל מה שחסר לו הוא כלי נשק.

מכתב האישום עולה שבפברואר, חודש לפני פיגוע הירי בחדרה, לבקשת מוחמד ואיימן, תיווך חסן בעסקה לרכישת 60 כדורי תחמושת לאקדח - אותם הוא מסר לאיימן. איימן פנה לחסן פעם נוספת ושאל אם יוכל להשיג עבורו תת-מקלע קרלו, הוא ניסה, אבל מוכר התחמושת סירב למכור לו לאחר ששמע כי הנשק מיועד לתומך דאע"ש.

חודש לאחר הפיגוע בחדרה: אישום נגד הסייענים למחבל. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
חסן מחאג'נה המואשם בסיוע למחבלים שבצעו את הפיגוע בחדרה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

התיק כנגד מוחמד אגבאריה, המואשם רק באי מניעת מעשה טרור, ייתנהל בבית משפט השלום בחדרה. משפטם של השניים האחרים בבית המשפט המחוזי בחיפה. הם מואשמים באי מניעת מעשה טרור ובעבירות בנשק.

שלושה ימים לפני הפיגוע בחדרה עצר השב"כ את ג'מיל מחאמיד בן ה-19 ומועתסם מחאמיד בן ה-28 ממועוויה שלכאורה אינם קשורים כלל לפיגוע בחדרה או למעורבים בו. אלא שעל פי כתבי האישום שהוגשו היום כנגדם בבית המשפט המחוזי, גם הם נשבעו אמונים לדאע"ש ואף רכשו טבעות עליהן הוטבע אחד מסמלי הארגון והחזיקו בהן עד שנעצרו. לטענת התביעה, בהמשך להחלטה להצטרף לארגון, בהיותם בבית מגוריהם במועאוויה, הניחו ג'מיל ומועתסם ידיהם זו על זו ונשבעו שבועת אמונים נוספת לארגון דאע"ש ולמנהיגו אבו חסן ובכך בפועל הצטרפו לדאע"ש.

מכתב האישום עולה כי הם שוחחו ביניהם על רצונם לייצר מטען חבלה למטרות ג'יהאד, נכנסו לאתרי אינטרנט בהם הוצגו תכנים המזוהים עם הארגון וצפו, דרך קבע, יחד ולחוד, בקבצים ובסרטונים אשר מלמדים כיצד לייצר אמצעי לחימה, ובהם חומרי נפץ ומטעני חבלה, לצורך ביצוע פעולות ג'יהאד. עוד עולה כי בינואר השנה הם סיכמו ביניהם לצאת לאחת ממדינות אפריקה בכדי להצטרף ללחימה של הארגון וכי מועתסם הבטיח לברר פרטים על האפשרות הזו, עם מכר שלו אשר השתתף בעבר בפעילות דאע"ש בסוריה. בפועל הוא לא פעל כאמור. הפרקליטות טוענת גם כי הם רכשו ב-35 אלף שקלים אקדח שישמש למטרת לחימה כפעילות טרור עם הארגון באפריקה, או לצורך פגיעה במשתפי פעולה מוסלמים או לצורך פגיעה ביהודים.

השניים מואשמים בחברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור ועבירות בנשק למטרות טרור ועוד.
במקביל להגשת כתבי האישום ביקשה היום הפרקליטות באמצעות התובעת עו"ד ליאן מזרחי את הארכת מעצרם של החמישה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. דיון לגופן של הבקשות עוד יתקיים ובינתיים הוארך המעצר עד החלטה אחרת תוך שהסנגורים, עו"ד רסלאן מחאג'נה ועו"ד חאלד מחאג'נה לומדים את תיקי החקירה. בדיון שהתקיים בפני השופט סארי ג'יוסי, הם מחו על שהפרקליטות מייחסת שיוך לדאע"ש על בסיס טבעות בהן חותמת הנביא מוחמד עם כיתוב בערבית מתוך השהאדה, הכרזת האמונה האסלאמית, "מחמד שליח אללה" (רַסוּלֻ אללָּה), אמירה שציינו כי כל מוסלמי שומע מדי יום בעת התפילה ובעת הקריאה לתפילה. השופט ג'יוסי ציין כי ירשום את הסתייגותם לפרוטוקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully