וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיראל חלמה להתגייס למג"ב, יזן התעקש לשרת כלוחם: הלוחמים שנרצחו בפיגוע בחדרה

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 15:07

בנתניה ובכסרא-סמיע מבכים הבוקר את מותם של שני הלוחמים שנרצחו בפיגוע. שיראל אבוקרט בת ה-19 עלתה מצרפת והתגייסה רק לפני חצי שנה. שייח מואפק טריף ספד ליזן פלאח: "העדה הדרוזית משלמת שוב מחיר קשה"

בווידאו: יזן פלאח ושיראל אבוקרט שנרצחו בפיגוע בחדרה תועדו כשעה לפני יושבים במסעדה/תיעוד ברשתות חברתית לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בנתניה ובכסרא-סמיע מבכים הבוקר (שני) את מותם של לוחמי מג"ב, שיראל אבוקרט ויזן פלאח, שנרצחו אמש בפיגוע בחדרה.

אבוקרט בת ה-19 עלתה עם מצרפת ב-2006, והתגוררה עם משפחתה בשכונת רמת פולג בנתניה. היא התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. אבוקרט השאירה אחריה הורים ואח. הלווייתה תתקיים ככל הנראה היום בצהריים, בבית הקברות בעיר.

מנהל תיכון ריגלר בנתניה, שבו למדה אבוקר, סיפר כי היא חלמה להגיע למג"ב. "היא הייתה תלמידה מצטיינת, חייכנית, אהובה על ידי התלמידים", סיפר. "המורה הגדירה אותה כיד ימינה. כשתלמידים לא הגיעו היא זו דאגה להתקשר אליהם ולהביא אותם לכיתה. היא למדה בכיתת מב"ר, והצליחה לסיים חמש יחידות אנגלית. תעודת הבגרות שלה כאן, היא עדיין לא אספה אותה".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג, ספדה אף היא לשוטרת. "העיר נתניה מרכינה ראשה לזכרה של שיראל אבוקרט. לוחמת מג"ב הגיבורה, תושבת העיר נתניה, שמסרה נפשה למען הצלת חיי אדם. תנחומים למשפחה האבלה. יהי זכרה ברוך", מסרה.

שיראל אבוקרט, נרצחה בפיגוע בחדרה. דוברות משטרת ישראל
"חלמה להתגייס למג"ב". שיראל אבוקרט/דוברות משטרת ישראל

פלאח, בן 19 מכסרא סמיע, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות. הוא בן העדה הדרוזית. משפחתו הפצירה בו שלא יתגייס לשירות קרבי, אבל הוא התעקש.

דודו של יזן, אמל פלאח, סיפר כי הוא היה בסוף השבוע בבית, ולא חש בטוב. לדבריו, אמו ביקשה שיישאר בבית, אך הוא אמר לה שיחזור לבסיס וייבדק על ידי רופא היחידה.

"עד לרגע זה אנחנו לא מאמינים שאיבדנו את היקר מכל", סיפר, ותיאר את אחיינו כצעיר "נחמד, אהוב, חייכן, קצת ביישן, מלח הארץ, עוזר לכולם, אוהב את כולם, צנוע ושמח". הוא הוסיף כי פלאח התעקש לשרת כלוחם קרבי.

"כבן יחיד במשפחה הוא יכול היה לא לשרת כלוחם. הוא התעקש לשרת כלוחם, והוא עשה את כל המאמצים כדי לשכנע את כולם שיעשה שירות כלוחם. כיבדנו את רצונו. הוא היה גאה בשירותו במג"ב ובחבריו, היה גאה ביחידה שלו, היה גאה במדים הירוקים", אמר. הוא מסר בשם המשפחה תנחומים גם למשפחת הלוחמת שיראל אבוקרט שנהרגה גם היא בפיגוע. "אנחנו גם מחבקים בהזדמנות זאת גם את המשפחה של השוטרת".

יזן פלאח' אחד ההרוגים בפיגוע בחדרה, תושב כסרא סמיע. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"העדה הדרוזית שוב משלמת מחיר כבד". יזן פלאח/אתר רשמי, מתוך טוויטר

"היה לי כאח, יחסר לי מאוד", אמר גם לואי פלח, דוד נוסף של יזן. "הוא יצא כלוחם אמיץ וחזר בארון. מקווה שזה הקורבן האחרון. יהיה קשה מאד בלעדיו", הוסיף.

"ישבתי בבית עם אמו של יזן, אחותי. תוך כדי רביע האבא התקשר", סיפר. "אמר שדיבר לפני חצי שעה עם יזן והוא בחדרה וכעת הוא לא עונה לו. התחלנו להתקשר. ואז הגיעה ההודעה הנוראית שהוא נפצע. כבר הבנתי שנהרג, לא אמרתי דבר. התחלנו לנסוע לחדרה ובדרך אמרו שיזן איננו. מאותו רגע התחיל הסבל שלעולם לא יגמר. האמא אמרה שיזן לא מת, שמשקרים לה. לא יודע איך אחותי תשרוד את זה ואת החיים בלי הבן האהוב שלה".

יזן הותיר שתי אחיות, אחת מהן היא סלאם - תאומתו. אתמול, זמן קצר אחרי הפיגוע, סלאם נכנסה לבית המשפחה ואמרה שחברה שלה התקשרה ואמרה לה להתקשר אליו ולראות שהוא בסדר. בן משפחה סיפר כי היא ממש רעדה וחששה שקרה משהו לאחיה. "כתאומים הם מרגישים מה עובר אחד על השניה", אמר.
לשניים אחות בכורה, עדאן בת ה-23.

התמונה האחרונה. יזן פלאח ושיראל אבוקרט. באדיבות המשפחה
התמונה האחרונה. יזן פלאח ושיראל אבוקרט/באדיבות המשפחה

עיתונאית "הארץ" שירין פלאח סעב, קרובת משפחתו של הלוחם, ספדה לו גם היא. "יזן רביע ג'מאל פלאח - מכפר סמיע נורה למוות בפיגוע אתמול. זה הוא אחד הלילות הקשים למשפחת פלאח - המשפחה שלי. ואין בי מילים לתאר לכם כמה זה נורא וכואב - ההלם, הבכי וחוסר האונים שהכה את המשפחה", כתבה.

"העדה הדרוזית משלמת שוב מחיר קשה בהגנה על ביטחון המדינה", אמר השייח' מופק טריף, ראש העדה, שמסר את תנחומיו למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. "פיגוע נפשע אירע הערב ברחובות עיר בישראל", אמר. "אסור לתת לטרור להרים את הראש. על כוחות הביטחון לעשות את הכל לגדוע את שורשי הטרור והעומדים מאחוריהם".

בית העם בסמיע ביתו של יזן פלאח ההורג מהפיגוע בחדרה. אלי אשכנזי
ניחומי אבלים בביתו של פלאח, כסרא-סמיע/אלי אשכנזי

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, ספד לשני ההרוגים. "נלחמו בגבורה, הגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים", אמר ומסר את השתתפותו בצער המשפחות. "לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

חמישה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע הירי שהתרחש ברחוב הרברט סמואל בחדרה. שבעה נפגעי חרדה פונו לבית החולים הלל יפה. שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל פחם, נהרגו בתום קרב יריות. ארגון דאעש (המדינה האסלאמית) קיבל אחריות על הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully