וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגנו בגופם על אזרחים": לוחמי מג"ב, יזן פלאח ושיראל אבוקרט, נרצחו בפיגוע בחדרה

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 9:20

לוחם בן 19 מכסרא סמיע ולוחמת בת 19 מנתניה נרצחו בפיגוע הירי, בו נפצעו חמישה בני אדם נוספים. מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, ספד להם: "נלחמו בגבורה, הצילו חיי אדם רבים ומסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל"

בווידאו: תיעוד פיגוע הירי בחדרה/צילום: שלומי גבאי, יואב איתיאל, דוברות משטרת ישראל ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

לוחמי מג"ב בני 19, יזן פלאח ושיראל אבוקרט, נרצחו אמש (ראשון) בפיגוע בחדרה. מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, ספד להם: "נלחמו בגבורה, הגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים", אמר ומסר את השתתפותו בצער המשפחות. "לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

יזן פלאח, בן 19 מכסרא סמיע, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים, אח ואחות. שיראל אבוקרט, בת 19 מנתניה, עלתה עם משפחתה מצרפת ב-2006. שיראל התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח. הלווייתה ככל הנראה תתקיים היום בצהריים בבית הקברות בעיר.

יזן פלאח' אחד ההרוגים בפיגוע בחדרה, תושב כסרא סמיע. מתוך טוויטר, אתר רשמי
יזן פלאח/אתר רשמי, מתוך טוויטר
שיראל אבוקרט, נרצחה בפיגוע בחדרה. דוברות משטרת ישראל
שיראל אבוקרט/דוברות משטרת ישראל

"היא הייתה תלמידה מצטיינת, חייכנית, אהובה על ידי התלמידים", סיפר מנהל תיכון ריגלר בנתניה, שם למדה שיראל, ואחיה למד לפניה. "המורה הגדירה אותה כיד ימינה. כשתלמידים לא הגיעו היא זו דאגה להתקשר אליהם ולהביא אותם לכיתה. היא למדה בכיתת מב"ר והצליחה לסיים חמש יחידות אנגלית. תעודת הבגרות שלה כאן, היא עדיין לא אספה אותה. החלום שלה היה להגיע למג"ב".

השייח' מופק טריף, ראש העדה הדרוזית, מסר את תנחומיו למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. "פיגוע נפשע אירע הערב ברחובות עיר בישראל", אמר. "אסור לתת לטרור להרים את הראש. על כוחות הביטחון לעשות את הכל לגדוע את שורשי הטרור והעומדים מאחוריהם", קרא והוסיף, "העדה הדרוזית משלמת שוב מחיר קשה בהגנה על ביטחון המדינה". אחד ההרוגים, יזן פלאח, הוא בן העדה הדרוזית.

הפיגוע בחדרה - התמונות מהזירה

TPS, צוריה זאבי
נשקים וציוד המחבלים בפיגוע ירי בחדרה בו  שניים נרצחו  ועוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הציוד ששימש את המחבלים/אתר רשמי, דוברות המשטרה

יזן פלאח ושיראל אבוקרט נרצחו וחמישה נוספים נפצעו בפיגוע ירי שבוצע בידי שני מחבלים ברחוב הרברט סמואל בחדרה. בין הנפגעים שלושה שוטרים. שבעה נפגעי חרדה פונו לבית החולים הלל יפה. כוח מסתערבים שהיה במקום נטרל את המחבלים, בני דודים תושבי אום אל פחם, בתום קרב יריות. ארגון דאעש (המדינה האסלאמית) קיבל אחריות על הפיגוע.

רפ"ק י', סגן מפקד ימ"ס יהודה ושומרון במג"ב, נטרל את המחבלים בזירת הפיגוע. "אני ועוד שני לוחמים אכלנו במסעדה ופתאום שמענו קולות ירי, יצאנו ישר כדי להבין מה מתרחש", שחזר. "זיהיתי מולי מחבל עם אפוד קרמי שעליו שלוש מחסניות, אוחז ב-M16 ויורה לעבר הלוחמים. זיהיתי אותו ונטרלתי אותו". רפ"ק י' הוסיף שהמחבל הנוסף הסתתר מאחורי רכב, וכשזיהה אותו ירה ונטרל אותו. "אירוע קשה שבו לוחמים נפגעו, אבל אירוע שהיה יכול להתגלגל ולגרום אסון רב יותר", אמר.

בווידאו: סגן מפקד ימ"ס איו"ש, רפ"ק י', שנטרל את המחבלים בפיגוע בחדרה משחזר את האירוע, 28 במרץ 2022/צילום: דוברות משטרת ישראל

הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע. "החזרה של פעולות ההקרבה בעומק הציוני היא הכרחית להרתעה מפני תוקפנות וטרור", אמר דובר הארגון, שהוסיף כי זאת תגובה "בשם העם הפלסטיני והעמים החופשיים של האומה (האסלאמית) לפסגת הרשע בהשתתפות שרי חוץ ערבים". זאת, בהתייחסו לפסגת הנגב בהשתתפות שרי החוץ של מצרים, בחריין, מרוקו ואיחוד האמירויות. בכיר במשרד החוץ אמר כי פסגת הנגב תימשך ותתקיים לפי התוכניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully