וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בחיפה: "הנערה יצאה לדקור בעקבות בן הזוג, שנורה בניסיון דומה"

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 15:13

מחקירת הנערה בת ה-15, שנעצרה עם סכין בגן הזיכרון בחיפה, עולה כי בבוקר אותו היום מת מפצעיו צעיר מאזור ג'נין שעמו ניהלה קשר רומנטי, לאחר שנורה במהלך ניסיון פיגוע. הפרקליטות צפויה להאשים אותה בניסיון רצח על רקע לאומני

בווידאו: זירת אירוע הדקירה בחיפה/צילום: אנשי הדממה, איחוד הצלה

המשטרה בבית משפט השלום בחיפה הציגה היום (חמישי) הצהרת תובע נגד הנערה בת ה-15, שדקרה אזרח בפיגוע בעיר לפני כשבועיים ופצעה אותו קל. מעצרה הוארך עד יום שני הבא, ומסתמן כי היא תואשם בניסיון רצח על רקע לאומני.

לוואלה! נודע כי הנערה מסרה לחוקריה ביחידה למאבק בפשיעה של מרחב כרמל כי יצאה לפיגוע במטרה להפוך לשאהידית, תוך כוונה שתיהרג במהלכו. אולם, שוטרת הסיור של תחנת חיפה שהוזעקה לזירה עצרה אותה באקדח שלוף, אך מבלי שירתה כדור אחד.

מחקירת הארוע עולה כי החשודה יצאה מביתה באותו הבוקר כשהיא חמושה במס' סכינים ובעת שהגיעה לגן הזכרון בחיפה סרקה אחר קורבן, כאשר החשודה הבחינה בקורבן, היא הטיחה בראשו אבן משתלבת, הוא נפל ארצה, כשהחשודה דקרה אותו בידו ברגלו ובירך.

זירת תקרית הדקירה בחיפה 15.04.2022. דוברות משטרת ישראל
זירת הדקירה בחיפה, לפני כשבועיים/דוברות משטרת ישראל

סניגורה פארס בריק טען עם מעצרה כי הרקע לאירוע הוא נפשי, אולם היא נמצאה כשירה לעמוד לדין. היא מסרה לחוקרים כי הרקע לדברים הוא הכעס שבעבע בה מצפייה ברשתות החברתיות ובתקשורת בנעשה באל-אקצה בבוקר הפיגוע.

לוואלה! נודע שבחקירתה גם עלה כי ההחלטה גמלה בלבה על רקע קשר רומנטי שהיה לה עם צעיר מאזור ג'נין, שמת מפצעיו בבוקר האירוע, לאחר שכמה ימים קודם לכן נפצע אנושות כשניסה לבצע פיגוע.

"למרות גילה הצעיר והיעדר עבר פלילי מדובר בפיגוע טרור על כל המשתמע מכך וכך גם התייחסנו אליו מהרגע הראשון", אומר רב-פקד יהודה סרור, מפקד יל"פ כרמל, "זה נגמר בפציעה חמורה של אזרח ורק בזכות פעולה מהירה של השוטרים לא נגמר באורח קטלני".

עו"ד פארס בריק, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנערה, מסר כי "אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי, אך כבר עכשיו עולה תמונה שלקטינה עם נסיבות חיים מורכבות וקשות, וכלל לא ברור שהמניע לאירוע הוא לאומני ולא תוצאה של מצוקה נפשית קשה"

עוד בוואלה!

אלכסיי שנפצע בפיגוע הדקירה בחיפה: "ראיתי דמות מולי מניפה סכין, פחדתי שהיא תרצח אותי"

לכתבה המלאה

התקרית התרחשה לפני כשבועיים. הנערה, תושבת העיר התחתית של חיפה, בת 15, דקרה בגן הזכרון בעיר גבר, תושב שכונת הדר הכרמל, ופצעה אותו באורח קל-בינוני. שוטרים שהוזעקו לזירה עצרו אותה. סמוך למקום נמצא תיקה, ובו שני סכינים נוספים.

עוד לפני כן התריע אביה של הנערה למשטרה כי בכוונת בתו לבצע פיגוע בירושלים, ובמשטרה בדקו את הפרטים. במקביל לכך, התקבל דיווח במוקד 100 על אירוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה. צוות שוטרי הסיור ששהה עם האב הגיעו לזירת האירוע, ושוטרת שהבחינה בחשודה כשהסכין בידה עצרה אותה במקום. שוטרים תפסו את הסכין שנשאה, ובתיק שלה נתפסו עוד שני סכינים וגז מדמיע. הנערה הועברה לחקירת שב"כ בשיתוף המשטרה.

צעיר מהצפון יואשם בניסיון לדקור שוטר

בתוך כך, הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד תושב מועאוויה שבצפון, בגין ניסיון לדקור בשבר זכוכית שוטר שערך חיפוש בביתו, בתקרית שהתרחשה לפני כשבוע.

על פי החשד, הצעיר, בן 21, שבר כוס זכוכית על הכיר ועם השבר ניסה לדקור בחזה את אחד השוטרים. השוטר, שהגן על חזהו, נפצע בידו. מלבד החשוד נעצרו בתקרית גם שני בני משפחה נוספים, שמאז שוחררו בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully