וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסיי שנפצע בפיגוע הדקירה בחיפה: "ראיתי דמות מולי מניפה סכין, פחדתי שהיא תרצח אותי"

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 1:07

תושב שכונת הדר הכרמל בעיר, שנפצע בינוני ולאחר מכן מצבו השתפר מדקירת נערה ערבייה בת 15, אמר כי הבין מיד שמדובר בפיגוע. "פחדתי מאד. הייתי שרוע על הגב על הקרקע וניסיתי להדוף אותה עם הרגליים". הוא הוסיף כי היא צעקה בערבית "פלסטין". מעצרה הוארך

בווידאו: אביה של בת ה-15 שדקרה אדם בחיפה: "מגנה את המעשים"/צילום: יואב איתיאל

אלכסיי בן 47, תושב שכונת הדר כרמל בחיפה, שנפצע בינוני בפיגוע דקירה אותו ביצעה נערה ערבייה בת 15 אמר כי הוא פחד שהיא "הולכת לרצוח אותי". בתוך כך, מעצרה של בת ה-15 הוארך בשישה ימים. המשטרה מייחסת לה ניסיון רצח ועבירות נלוות על רקע לאומני. אביה של הנערה מסר כי הוא מגנה את מה שעשתה.

"אני הלכתי בגינה והרגשתי מכה חזקה בראש", סיפר אלכסיי. "נפלתי על הקרקע וראיתי דמות מולי מניפה סכין. היא חבשה כאפיה עם כיתוב בערבית וצעקה בערבית שאני לא מבין אבל מילה אחת חזרה, והבנתי, 'פלסטין'".

"לא ידעתי אם זאת בחורה או בחור", אמר אלכסיי. "כי כל הפנים היו מכוסות. הבנתי מיד שמדובר בפיגוע. פחדתי מאד. הייתי שרוע על הגב על הקרקע וניסיתי להדוף אותה עם הרגליים והיא ככה דקרה אותי גם ברגל. הגיעו שני בחורים ערבים ודיברו איתה בערבית ולהבנתי הם אמרו לה שתפסיק. אבל היא המשיכה לתקוף ולצעוק ואז באה משטרה ועצרה אותה, אחר כך בא גם אבא שלה ובכה וצעק עליה ולאותי לקחו לבית חולים".

זירת תקרית בחיפה בה נדקר גבר על ידי צעירה ערביה. 15 באפריל 2022. מד"א
זירת האירוע, אתמול/מד"א

"אני עדיין מבולבל ולא יודע מה לעשות. זה הכניס אותי לחרדות. גם ככה יש לי בעיות. עכשיו אני מפחד לצאת מהבית. לא היה לי דבר כזה ברוסיה. אולי פעם פעמיים עם חולי נפש אבל לא משהו כזה בגלל שאני יהודי. גם בעיר פה אף פעם לא חשבתי שיש סכנה בגלל שיש פה ערבים ויהודים ביחד. ברוך השם שהפצעים לא מסוכנים".

מדובר ככל הידוע בבת למשפחה פלסטינית שהועתקה לחיפה ע"י משרד הבטחון מכפר שבנפת טול כרם, כהוקרה על שנים של סיוע לאינטרסים של מדינת ישראל. ההורים גרושים, האם מתגוררת בירושלים, הם הורים לארבעה ילדים המתגוררים עם האב על גבול העיר התחתית וואדי סליב, סמוך לשוק הסיטונאי ושוק הפשפשים. הנערה תלמידת בית ספר בשכונת חליסה. האב, עובד ניקיון, לא היה בבית בבוקר שלפני האירוע. ככל הידוע האחים הם ששמעו ממנה על כוונותיה, סיפרו לאב שמיד התקשר למשטרה "כדי להגן מפניה וכדי להגן עליה", אמרו בסביבתה. המשפחה לא מכירה רקע אידיאולוגי עמוק אצלה אך סבורים שכל הרעיון יהיה הרקע לו אשר יהיה, היה משהו שהתפתח אצלה אותו בוקר.

האירוע החל אתמול בשעות הצהריים המוקדמות, אז נערה ערבייה בת 15 תושבת העיר התחתית של חיפה דקרה בגן הזכרון את הגבר, תושב שכונת הדר הכרמל, ופצעה אותו באורח בינוני. מחקירת האירוע עלה כי הרקע לדקירה הוא לאומני. שוטרים שהוזעקו לזירה עצרו את החשודה, וצוות מד"א פינה את הפצוע לבית החולים רמב"ם בעיר כשהוא בהכרה. מאוחר יותר עדכן בית החולים כי מצבו השתפר ומוגדר כעת קל.

בצהריים התריע אביה של הנערה למשטרה כי בכוונת בתו לבצע פיגוע בירושלים, ובמשטרה בדקו את הפרטים. במקביל לכך, התקבל דיווח במוקד 100 על אירוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה. צוות שוטרי הסיור ששהה עם האב הגיע לזירת האירוע, ושוטרת שהבחינה בחשודה כשהסכין בידה עצרה אותה במקום. שוטרים תפסו את הסכין שנשאה, ובתיק שלה נתפסו עוד שני סכינים וגז מדמיע. הנערה הועברה לחקירת שב"כ בשיתוף המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully