וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים: המערכה לא תסתיים בתום הרמדאן אלא רק תתחיל

עודכן לאחרונה: 30.4.2022 / 18:25

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הזהיר כי פגיעה בירושלים תוביל למלחמת דת אזורית. "על כך הפלגים להיות בכוננות גבוהה", אמר סינוואר, שפנה גם לחברי הכנסת של רע"מ ואמר להם כי העובדה שהם מעניקים רשת ביטחון לממשלה שפוגעת באל אקצא היא פשע שאין לו כפרה

שתי רקטות שוגרו מעזה והתפוצצו בשטח הרצועה, 22 באפריל 2022/משתלת בן בן נתיב העשרה

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר אמר היום (שבת) בנאום בעזה כי פגיעה בירושלים תוביל למלחמת דת אזורית. "לא נהסס לקבל את ההחלטה, יהיה המחיר אשר יהיה. על כל הפלגים בעזה להיות בכוננות גבוהה", אמר סינוואר. הוא הוסיף כי "המערכה לא תסתיים עם סיום רמדאן אלא רק תתחיל". הוא פנה לפלסטינים בגדה ואמר להם כי "המערכה הבאה היא המערכה שלכם".

סינוואר גם שיגר פנייה לחברי הכנסת של מפלגת רע"מ, ואמר להם כי העובדה שהם מעניקים רשת ביטחון לממשלה שפוגעת במסגד אל אקצא היא בגדר פשע שאין לו כפרה.

יחיא סינוואר בישיבת הפלגים הפלסטיניים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בישיבת הפלגים הפלסטיניים, אפריל 2022/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

סינוואר אמר את הדברים בסיום חודש מתוח בגבול הרצועה ובהר הבית. אתמול בבוקר, ביום השישי האחרון של הרמדאן פרצו אירועים אלימים בהר הבית בירושלים, בתום תפילה שבה השתתפו כ-20 אלף בני אדם. מאות המתפרעים הניפו דגלי חמאס, ירו זיקוקים ויידו אבנים לעבר השוטרים במקום - אבן אחת הגיעה לרחבת הכותל המערבי. המשטרה נכנסה להר הבית והשתמשה באמצעים לפיזור הפגנות נגד המתפרעים. הסהר האדום דיווח על 42 פצועים באל אקצא. כמו כן, לפי הערכות, בתפילות הצהריים השתתפו למעלה מ-80 אלף מתפללים מוסלמים.

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי אמר דברים ברוח דומה ביום חמישי, כשהציג לראווה מל"ט שיש בידי הארגון. "אנו מדגישים את המשוואה הקיימת שלפיה פגיעה באל-אקצא פירושה פתיחת מלחמה עם האויב", מסר אבו חמזה. "פגיעה גם באל-אקצא וגם במקומות הקדושים תפתח כמה חזיתות שונות ונרחבות. שאף אחד לא ישאל על הגאוגרפיה של המלחמה הבאה שתצא מגבולות פלסטין. נמשיך להגן על הכבוד של העם שלנו ולא נעצור בשום תחנה".

בשבוע שעבר שוגרו כמה רקטות מתוך הרצועה לעבר ישראל. הרקטות לא שוגרו על ידי חמאס, אלא על ידי הג'יהאד האסלמי. ישראל נמנעה מתגובה חריפה, ובמקום סגרה את המעבר מהרצועה לפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully