וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ודודו של המחבל שרצח את רון קוקיא עוכבו בחשד שאיימו על אבי החייל

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 20:41

מהומות במהלך דיון במשפטו של אביו של המחבל חאלד אבו ג'ודה שרצח את החייל בפיגוע דקירה בערד לפני כ-5 שנים. מאבטחים בביהמ"ש הפרידו בין משפחת המחבל לבין פעילי ימין שהגיעו למקום יחד עם אביו של קוקיא. בחילופי הדברים נראה אביו של המחבל קורא לעברם: "אתם הרוצחים"

בווידטו: עימות בבית המשפט בדיון במשפט הרצח של החייל רון קוקיא/צילום: אם תרצו

עימות הכולל קריאות ואיומים התרחש הבוקר (רביעי) בבית המשפט בבאר שבע בין בני משפחת החייל רון קוקיא ופעילי ימין לבין בני משפחת רוצחו. במהלך העימות, קראו בני משפחת המחבל "אתם הרוצחים, אתם כלבים". בעיצומן של המהומות אף נראה אביו של המחבל צועק לעבר אחד הנוכחים: "אני יודע איפה אתה נמצא". בתגובה, מאבטחי בית המשפט הרחיקו את האב ואחיו מהמקום, ופעילי תנועת הימין "אם תרצו", שתיעדו את המהומה, הגישו תלונה במשטרה על איומים ברצח. בעקבות התלונה, אביו ודודו של המחבל עוכבו לחקירה בחשד לאיומים.

הדיון היום בבית המשפט עסק בכתב האישום שהוגש כנגד אב המחבל על הלנת שב"חית, אימו של המחבל. בדיון נכח גם בועז קוקיא, אביו של רון קוקיא, שנרצח בפיגוע דקירה סמוך לקניון ערד לפני כחמש שנים. קוקיא הוא גם אחד מראשי פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות. קוקיא יצא נגד תופעת השוהים הבלתי-חוקיים ואמר כי התופעה "הביאה לפיגועים רצחניים כגון רצח אסתר הורגן והפיגועים האחרונים בבני ברק ובתל אביב". האב ביקש מבתי המשפט להעניש את אביו של המחבל בחומרה רבה בכדי להרתיע מחבלים עתידיים. "בתי המשפט חייבים להשתתף במאבק הלאומי נגד הטרור".

בועז קוקיא, אביו של רון. ראובן קסטרו
"בתי המשפט חייבים להשתתף במאבק הלאומי נגד הטרור", בועז קוקיא/ראובן קסטרו

החייל רון קוקיא נדקר למוות לפני כחמש שנים, כשהיה בן 19, על ידי אבו ג'ודה, צעיר תושב כסייפה, בקרבת הקניון בערד. על אף הדקירה, הצליח קוקיא להימלט, להזעיק עזרה מכלי רכב שחלפו בכביש הסמוך ולאחר מכן התמוטט, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

בית המשפט גזר מאסר עולם ועשרים שנות מאסר נוספות על רוצחו של קוקיא, אבו ג'ודה בקביעה כי "רון היה קורבן רק בשל היותו יהודי". אביו של החייל הגיב בעת מתן גזר הדין: "הוא היה צריך לקבל עונש מוות, קורא לשלול אזרחותו".

עוד בוואלה!

משפחת המחבל שרצח את רון קוקיא התנצלה: "מעשה של אדם שפל"

לכתבה המלאה
בני משפחת אבו גודה שבנם הורשע ברצח החייל רון קוקיא בהצהרה לתקשורת, השלום, ב"ש 20 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
התעמת בבית המשפט והורחק, עודה אבו ג'ודה/אתר רשמי, -

לפני כשנתיים, אביו של המחבל התנצל בפני משפחתו של קוקיא במהלך מסיבת עיתונאים שקיימה משפחתו מחוץ לרחבת בית המשפט בבאר שבע. "חינכתי את משפחתי לנאמנות למדינה ואהבת אדם, אני מתנגד לכל אלימות שהיא", אמר אז אבו ג'ודה. "אני פונה לעם ישראל ולמשפחת קוקיא ומתנצל על הרצח של רון שנעשה על ידי חאלד בני, מבקש סליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully