וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצחו, חטפו את הנשק - וברחו: התיעוד שפענח את הפיגוע בערד

31.12.2017 / 13:27

פרסום ראשון: חוקרי המשטרה ושב"כ הצליחו להתחקות אחרי שני האחים הנאשמים שדקרו למוות את החייל רון קוקיא לפני חודש, באמצעות תיעוד בודד ממצלמת אבטחה - שהוביל אותם למכוניתם של שני צעירים מהפזורה הבדואית. צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה

עריכה: יוסי אלטר

כחודש לאחר הפיגוע שבו נדקר למוות החייל רון קוקיא בערד, מתפרסם היום (ראשון) תיעוד מצלמות האבטחה בעיר שהוביל לפענוח האירוע והוביל את החוקרים לשני הנאשמים, אחים מהפזורה הבדואית. מצלמות האבטחה הצליחו לקלוט את המכונית שבה נמלטו השניים, לאחר שדקרו למוות את החייל בן ה-19 וחטפו את נשקו. התיעוד הוביל את חוקרי המשטרה והשב"כ למעצרם.

ביום ראשון לפני שבוע, הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד האחים בגין רצח קוקיא. חאלד אבו ג'ודה נאשם ברצח בכוונה תחילה ובהחזקת סכין למטרות טרור ואילו זאהי נאשם בניסיון לרצח, בהחזקת נשק, בשיבוש מהלכי משפט, בסיוע לאחר מעשה ובהדחה בחקירה. כתב האישום מייחס לשניים, בני 22, מניע לאומני, דתי ואידאולוגי.

עוד בנושא:
"מתביישים וכועסים": משפחת המחבלים מערד לא הגיעה לבית המשפט
התחזו למטיילים – וחיפשו חייל לרצוח: כתבי אישום למחבלים מערד
תכנן לחטוף חייל עם חומרי הרדמה: נחשפו פרטי חקירת הפיגוע בערד

תיעוד: רוצחי החייל רון קוקיא נמלטים. עריכה: יוסי אלטר, אתר רשמי
תיעוד: רוצחי החייל רון קוקיא נמלטים/אתר רשמי, עריכה: יוסי אלטר

בועז, אביו של קוקיא, הודה לכוחות הביטחון על תפיסתם של השניים וקרא להחמיר בעונשם. "מגיע להם גזר דין מוות וגם שלילת זכויות", הוסיף. "אני קורא לאזרחי המדינה להחרים ולהוקיע את המשפחה הזאת, אנחנו נעקוב אחרי המשפט ונדאג שכולם ישבו בכלא". עוד הוסיף האב כי הוא מתכוון "להסתכל למי שרצח את בנו בעיניים" ו"לדאוג שהוא ימות".

לבנה, אמו של קוקיא, אמרה בפתח הדיון בבית המשפט הבוקר כי היא "מקווה לראות אותו עם שק שחור על הפנים, אבל כנראה שלא נזכה לראות את זה". לדבריה, "יש חברי כנסת ברשימה המשותפת שמסיתים. אני מצפה מהכנסת לסלק אותם מהכנסת ואסור להם לרוץ. חנין זועבי מובילה בעלילות הדם, זה נותן את הרקע לרצח, הם שומעים מה אומרים חברי הכנסת ואנשי חמאס, והם מושפעים מחברי הכנסת, והמסר שלהם מחלחל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
סמל רון קוקיא/דובר צה"ל

לפני כשבוע הותר לפרסום כי אחד הנאשמים, חאלד אבו ג'ודה, תכנן לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. הוא תכנן לבצע את המעשה באמצעות חומרי הרדמה שהיו נגישים לו מתוקף עבודתו בבית החולים סורוקה. מחומרי החקירה עולה כי במהלך חקירתו הודה חאלד כי רצח את החייל וחטף את נשקו, וכי אחיו שימש כאיש סודו וסייע לו לאחר ביצוע הפיגוע.

אביו של רון קוקיא במהלך הגשת כתב האישום נגד רוצחי  בנו בערד, מחוזי ב"ש 24 בדצמבר 2017. בני בן סימון
בועז, אביו של רון קוקיא/בני בן סימון

מכתב האישום עולה עוד כי בחודשים אוקטובר ונובמבר ערכו שני האחים סיורים באזור ערד, כשהם מתחזים למטיילים, כדי לאתר חייל, לדקור אותו ולחטוף את נשקו; אולם בכל אחת מהפעמים הללו לא הצליחו לאתר חייל שהיה לבדו ולכן נמנעו מלנסות ולהוציא לפועל את תכניתם. עוד תואר כי חאלד רכש מכונית מדגם "רנו מגאן" שנועדה לשמש כרכב מילוט לאחר הוצאת הפיגוע לפועל והסתיר סכום של 47 אלף שקל שנועדו לשמשו במהלך שהות במקום מסתור לאחר מכן.

בכתב האישום תואר כי השניים סיכמו ביניהם על מילת הקוד "פיצה" לאיתור קורבן וכי ביום הרצח התקשר חאלד לאחיו כשהבחין בקוקיא ואמר לו בטלפון: "יש פיצה". לאחר הרצח, כשהיה בדרכו לצאת מהעיר, התקשר פעם נוספת ואמר כי "אכל ושבע". השניים אף הלכו לאכול פיצה לאחר שהסתירו את כלי הנשק וסיכמו ביניהם להציג בחקירה אליבי כוזב לפיו שהו יחד בפיצריה בערד בזמן הרצח.

כלי רכב בזירת פיגוע הדקירה בערד. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע ומכוניתו של עובר אורח שקוקיא הלך לעברו על מנת להזעיק עזרה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
אירוע דקירה בערד 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully