וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזו למטיילים – וחיפשו חייל לרצוח: כתבי אישום למחבלים מערד

24.12.2017 / 13:14

לפי כתב האישום האחים חאלד וזאהי אבו ג'ודה תכננו לרצוח חייל ולחטוף את נשקו לביצוע פיגועים נוספים, "כנקמה" על פעולות צה"ל בגדה ובעזה. אביו של רון קוקיא שנרצח בפיגוע: "לא ברור לי איך המחבל הועסק בבית חולים". הוא התפרץ לעבר הנאשמים: "חזירים, הייתי שוחט אתכם"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

כתבי אישום בפיגוע בערד – כל הפרטים

- תושב כסייפה שבנגב נאשם ברצח בכוונה תחילה
- אחיו נאשם בניסיון רצח
- אביו של החייל רון קוקיא שנרצח בפיגוע התפרץ לעבר הנאשמים: "אשחט אתכם"
- אמו של החייל: מקווה לראות את המחבל עם שק שחור על הפנים

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חאלד אבו ג'ודה ואחיו למחצה זאהי, תושבי כסייפה שבנגב, בגין רצח סמל רון קוקיא בפיגוע בערד בסוף החודש שעבר. חאלד נאשם ברצח בכוונה תחילה ובהחזקת סכין למטרות טרור ואילו זאהי נאשם בניסיון לרצח, בהחזקת נשק, בשיבוש מהלכי משפט, בסיוע לאחר מעשה ובהדחה בחקירה. כתב האישום מייחס לשניים, בני 22, מניע לאומני, דתי ואידאולוגי.

בועז, אביו של קוקיא, הודה לכוחות הביטחון על תפיסתם של השניים וקרא להחמיר בעונשם. "מגיע להם גזר דין מוות וגם שלילת זכויות", הוסיף. "אני קורא לאזרחי המדינה להחרים ולהוקיע את המשפחה הזאת, אנחנו נעקוב אחרי המשפט ונדאג שכולם ישבו בכלא". עוד הוסיף האב כי הוא מתכוון "להסתכל למי שרצח את בנו בעיניים" ו"לדאוג שהוא ימות".

סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
הספיק להתרחק מהספסל שבו ישב, בטרם התמוטט. קוקיא/דובר צה"ל

האב הוסיף כי "לא ברור לי איך בית החולים סורוקה העסיק את הרוצח הזה. כנראה שם הוא למד את מה שהוא יודע". עם כניסת הנאשמים לבית המשפט קרא האב לעבר המחבלים: "חזירים, שרצים, בהמות, הייתי שוחט אתכם".

"אני שמח שהמשפחה שלו מתנערת ממה שהוא עשה, אבל צריך לבדוק מה הם עשו כדי שמישהו מאצלם יעשה מעשה כזה", אמר אביו של קוקיא על אבו ג'ודה. "אסור לפחד להתעמת, כולם צריכים לדעת, יהודים, ערבים ונוצרים, שצריך לשמור על החוק. "אנחנו הבנו מהשב"כ שהוא נאבק שלא יקחו לו את הנשק, אנחנו משפחה מלוכדת. הם צריכים להשפיל את המבט שלהם, הרוצחים".

על פי כתב האישום חאלד, בעל השכלה בתחום ההנדסה הרפואית שעבד בחדרי הניתוח של בית החולים סורוקה בבאר שבע, תכנן להשתמש בחומרי הרדמה כדי לחטוף חייל ונעזר באחיו לתכנון הפיגוע והוצאתו לפועל. זאת, כ"נקמה" על פעילות צה"ל בגדה המערבית וברצועת עזה וכדי "לעשות מעשה למען הפלסטינים".

עוד צוין כי כחודש לפני הפיגוע כתב חאלד בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שבו קרא: "אלוהים תשמור את ארץ המוסלמים ותעשה מאויבך אויבי הדת, בראשיתם תפיל אותם ותיתן לנו את הניצחון על שבט הכופרים".

עוד באותו נושא

חג ראשון בלי רון: מאות הדליקו נרות עם הורי החייל שנרצח בערד

לכתבה המלאה
אביו של רון קוקיא במהלך הגשת כתב האישום נגד רוצחי  בנו בערד, מחוזי ב"ש 24 בדצמבר 2017. בני בן סימון
"הם צריכים להשפיל את המבט שלהם, הרוצחים", אביו של קוקיא מתפרץ לעבר הנאשמים/בני בן סימון

עוד צוין כי חאלד הגיע לאזור התחנה המרכזית בערד ב-30 בנובמבר, הבחין בקוקיא יושב על ספסל בגפו, התקרב אליו ודקר אותו מאחור כמה פעמים בצווארו. קוקיא ניסה לאחוז ברובהו האישי, אך חאלד משך אותו מידיו ונמלט מהמקום. לאחר מכן ניסה החייל לגשת לעוברים ושבים כשהוא מדמם מפצעיו, אך לבסוף התמוטט ומת.

לאחר דקירתו של קוקיא, כך על פי כתב האישום, נסע חאלד לביתו בכסייפה ופעל יחד עם זאהי כדי להחביא את הסכין ואת הנשק שחטף. השניים הפרידו את הנשק מהמחסנית והטמינו אותם בבור שחפרו, כשהם עטופים בבד לבן. לאחר מכן שטף חאלד את הסכין במים והחביאה בכוונה להעלים ראיות. עוד צוין כי מקום המסתור שבו הוחבאה הסכין לא נמצא.

משפחתו של רון קוקיא מחוץ לאולם בית המשפט לקראת הגשת כתב האישום נגד רוצחי בנם בערד 24 בדצמבר 2017. בני בן סימון
בני משפחתו של קוקיא בבית המשפט, היום/בני בן סימון

בכתב האישום תואר כי השניים סיכמו ביניהם על מילת הקוד "פיצה" לאיתור קורבן וכי ביום הרצח התקשר חאלד לאחיו כשהבחין בקוקיא ואמר לו בטלפון: "יש פיצה". לאחר הרצח, כשהיה בדרכו לצאת מהעיר, התקשר פעם נוספת ואמר כי "אכל ושבע". השניים אף הלכו לאכול פיצה לאחר שהסתירו את כלי הנשק וסיכמו ביניהם להציג בחקירה אליבי כוזב לפיו שהו יחד בפיצריה בערד בזמן הרצח.

אמו של קוקיא: "מקווה לראות את המחבל עם שק שחור על הפנים"

אבו ג'ודה הודה בחקירתו כי רצח את קוקיא וחטף את נשקו האישי, במטרה להשתמש בו לביצוע פיגועים נוספים, וכי נעזר באחיו לאחר הפיגוע. הוא תואר בידי שב"כ כ"מזדהה עם ארגוני טרור ומחזיק בדעות קיצוניות".

מכתב האישום עולה עוד כי בחודשים אוקטובר ונובמבר ערכו שני האחים סיורים באזור ערד, כשהם מתחזים למטיילים, כדי לאתר חייל, לדקור אותו ולחטוף את נשקו; אולם בכל אחת מהפעמים הללו לא הצליחו לאתר חייל שהיה לבדו ולכן נמנעו מלנסות ולהוציא לפועל את תכניתם. עוד תואר כי חאלד רכש מכונית מדגם "רנו מגאן" שנועדה לשמש כרכב מילוט לאחר הוצאת הפיגוע לפועל והסתיר סכום של 47 אלף שקל שנועדו לשמשו במהלך שהות במקום מסתור לאחר מכן.

לבנה, אמו של קוקיא, אמרה בפתח הדיון בבית המשפט הבוקר כי היא "מקווה לראות אותו עם שק שחור על הפנים, אבל כנראה שלא נזכה לראות את זה". לדבריה, "יש חברי כנסת ברשימה המשותפת שמסיתים. אני מצפה מהכנסת לסלק אותם מהכנסת ואסור להם לרוץ. חנין זועבי מובילה בעלילות הדם, זה נותן את הרקע לרצח, הם שומעים מה אומרים חברי הכנסת ואנשי חמאס, והם מושפעים מחברי הכנסת, והמסר שלהם מחלחל".

(עדכון ראשון: 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully