וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג ראשון בלי רון: מאות הדליקו נרות עם הורי החייל שנרצח בערד

13.12.2017 / 0:07

הורי החייל רון קוקיא הדליקו נר ראשון בכיכר בה נרצח בערד בפיגוע לפני שבועיים. אליהם התלוו מאות בטקס חגיגי. אביו: "חשוב לנו להדליק נר בכיכר שבה הבן שלנו נרצח, כדי להראות שאנחנו כעם נמשיך לפרוח"

צילום: בני בן סימון

הוריו של החייל רון קוקיא, שנדקר למוות בערד בשבוע שעבר, הגיעו הערב (שלישי) להדלקת נרות חנוכה בכיכר בה נרצח. אל הדלקות הנרות הגיעו יחד איתם מאות מתושבי העיר, ובהם גם ראש העירייה ניסן בן חמו.

"הכאב שלנו גדול מאוד", סיפרה אמו של רון, לבנה. "הפעם הקודמת שהייתי פה הייתה יום למחרת הפיגוע. אני מאוד מקווה שתושבי ערד, גם הבדואים וגם היהודים, יחברו זה לזה ויהיו מאוחדים - נשמח לבוא לחבק את כולם. בעלי שאל אותי אם הייתי רוצה לראות את הרוצחים. הייתי רוצה לראות אותם עם שק שחור על הפנים, לא הייתי רוצה לראות את העיניים שלהם".

האב בועז אמר כי "חשוב לנו להדליק נר ראשון בכיכר שבה הבן שלנו נרצח, כדי להראות שאנחנו כעם ישראל נמשיך לפרוח ולהתפתח. אני פונה לכל הרשויות במדינה לנקוט יד קשה יותר מול האויבים שלנו. אלו שרוצחים דינם צריך להיות עונש מוות. אני לא חושב שכל הבדואים הם כאלה ואסור לעשות הכללות. יש הרבה מהם שמשרתים בצה"ל ומתנדבים. צריך תמיד לזכור - הקם להורגך השכם להורגו, לא משנה מי הם, יהודים מוסלמים". גם האם קראה להעניש בחומרה את המפגעים. "יש עונש מוות במדינה ויכול להיות שזאת תהיה הפעם הראשונה שיפעילו אותו", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"סלח לי שלא הייתי לצידך": מאות בהלוויית החייל שנדקר למוות בערד
הפיגוע בערד: רון רץ לכביש כדי להזעיק עזרה אחרי שנדקר - והתמוטט
"שמחת חיים נצחית": חברי ההרוג בפיגוע בערד מתמודדים עם האובדן

תושבי ערד ומשפחת לוחם הנח"ל רון-יצחק קוקיא התכנסו להדלקת נר ראשון במקום הפיגוע בערד. צילום: בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
אביו מדליק את נר חנוכה הראשון בכיכר בה בו נרצח/מערכת וואלה! NEWS, צילום: בני בן סימון
סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
סמל רון קוקיא/דובר צה"ל

קוקיא נדקר בקרבת הקניון בערד, אך הספיק להימלט ולהזעיק עזרה מכלי רכב שחלפו בכביש הסמוך. הוא התמוטט ליד מכוניתו של עובר אורח שהזעיק את מד"א - אך מאמצי החובשים להעניק לו טיפול רפואי ולייצב אותו כשלו ומותו נקבע במקום.

שני אחים תושבי הפזורה הבדואית שבנגב נעצרו בחשד למעורבת בפיגוע. להערכת גורמי החקירה, הממצאים שנאספו עד כה במסגרת החקירה בשב"כ מצביעים על כך שמדובר בפיגוע טרור שבוצע על רקע לאומני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully