וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בערד: רון רץ לכביש כדי להזעיק עזרה אחרי שנדקר - והתמוטט

1.12.2017 / 9:44

ההרוג בפיגוע הדקירה אמש הוא סמל רון קוקיא, בן 19 מתל אביב. הלווייתו תיערך בשבוע הבא בבית העלמין בעיר ומשפחתו תרמה את קרניות עיניו. נמשך מאמש המצוד אחר המחבלים ושוטרים הוצבו בבתי הספר בערד

צלמים זמניים מורשים

פיגוע דקירה בערד - כל הפרטים:

- סמל רון קוקיא, חייל צה"ל בן 19, נדקר למוות בתחנת אוטובוס בסמוך לקניון בערד
- המשטרה מסרה כי מדובר באירוע על רקע לאומני
- כוחות גדולים עורכים סריקות אחר החשודים בסיוע כלבנים ומסוקים
- מחסומים משטרתיים הוצבו בצמתים באזור
- נבדק חשד כי נשקו של החייל נחטף

החייל שנהרג אמש בפיגוע הדקירה בערד הוא סמל רון קוקיא, בן 19 מתל אביב - כך התיר הבוקר (שישי) דובר צה"ל לפרסום. סמל קוקיא הועלה עם מותו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל. הלווייתו תיערך ביום ראשון בבית העלמי הצבאי בקריית שאול. משפחתו הסכימה לתרום את קרניות עיניו. "לכל המשפחה שלנו יש כרטיס אדי והצלת חיים הם ערך עליו", אמר אביו.

במקביל, נמשכים משעות הלילה מאמצי החילוץ של המשטרה בניסיון לאתר את החשוד או החשודים בביצוע הפיגוע. אמש הוקמו מחסומים ברחבי העיר והמשטרה פתחה בסריקות נרחבות באמצעות מסוק וכלבנים, אולם טרם נעצרו חשודים וצו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
סמל רון קוקיא/דובר צה"ל
כלי רכב בזירת פיגוע הדקירה בערד. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"הוא הגיע לרכב שלי וניסה לדבר"/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

הבוקר נפרסו שוטרים במוקדים מרכזיים ובמוסדות חינוך ברחבי העיר, כדי לוודא שהשגרה נשמרת. תושבי העיר הגיעו לזירת האירוע והניחו זרי פרחים לזכרו של קוקיא בזירת הרצח.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר הבוקר כי הוא "כואב ומזועזע מול הרצח הנורא של החייל רון יצחק קוקיא בפיגוע בערד". לדבריו, "הטרור לא ירים ראשו ואנו נלחם בו בעוצמה ונחישות וללא הרף. אני שולח חיבוק של נחמה למשפחה השכולה ומחזק את כוחות הביטחון במרדפם אחר המחבלים וסייעניהם".

פרחים בזירת הפיגוע בערד בו נהרג סמל רון קוקיא, 1 בדצמבר 2017. יניר יגנה, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, הבוקר/מערכת וואלה!, יניר יגנה

קוקיא נדקר באזור הקניון בעיר, וניסה להזעיק עזרה. כשהגיע לכביש הסמוך, התמוטט ליד מכונית של עובר אורח שהזעיק את מד"א. אברהם, חסיד גור שהיה במקום תיאר את האירוע ואמר כי "נסעתי בכיכר ופתאום רץ אליי חייל, חוסם לי את האוטו באמצע הכיכר. לא הבנתי מה זה. הייתי בטוח שהוא שיכור", שחזר. "נעצרתי והזעקנו עזרה. הוא היה בהכרה. הוא ניסה להגיד משהו ולא הצליח. באנו לעזור לו והוא נפל על הרצפה. התקשרנו למד"א וניסינו לעצור את הדימום, שמנו עליו מגבת. אחרי כמה דקות הגיע מד"א. הוא רץ לכיווני מהספסלים".

עד ראייה נוסף סיפר כי "כלי הרכב בלם בפתאומיות ראיתי אדם שמחזיק בצוואר עם הרבה דם עליו. רצתי לראות אם יש סכין, חזרתי לפצוע והוא לא דיבר ורק הוציא קולות. הוא היה מלא בדם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אירוע דקירה בערד 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מפקד מרחב נגב, תת-ניצב נתן בוזנה הגיע למקום במהלך הלילה ואמר כי "אנחנו עדיין לא יודעים לקבוע שמדובר באירוע טרור. הצפנו את השטח בכוחות ואנו מבצעים סריקות. בסביבות השעה 21:00 התקבל דיווח על חייל דקור בספסל בגן הציבורי. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. בשלב הזה הוקפצו כל הכוחות המיוחדים - מסוק, כלבים וכוחות שיטור - על מנת לנסות ליירט את מי שפגע בחייל. בכל היישובים במרחב עיבינו את כוחות הבט"ש. אנחנו מבקשים לשמור על שגרה. על כל חשוד ורכב חשוד ניענה לקריאה באופן מיידי. אני מבקש מהציבור לגלות עירנות ועל כל דבר חשוד לקרוא לנו".

(עדכון ראשון: 08:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully