וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סלח לי שלא הייתי לצידך": מאות בהלוויית החייל שנדקר למוות בערד

3.12.2017 / 13:05

אל בית העלמין קריית שאול בתל אביב הגיעו מוקירי זכרו של סמל רון קוקיא שנהרג ביום חמישי האחרון. מפקדי פיקוד דרום ומרכז נכחו גם הם בהלווייה. "איזה עולם אכזר הוא זה שלוקח אותך מאיתנו ומשכיב אותך לבדך כאן"

צילום: רוני כנפו ושלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

קרוב לאלף בני אדם הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי בקרית שאול בתל אביב כדי להשתתף בהלווייתו של סמל רון קוקיא, שנדקר למוות בערד ביום חמישי האחרון. בין המשתתפים שר המדע אופיר אקוניס, ח"כ אורן חזן (הליכוד) ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, אלוף פיקוד דרום אייל זמיר, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטקיה אהרון חליוה ואלוף (במיל') גדי שמני. "אנו חיים במציאות מורכבת, כוחותינו פועלים בכל מקום הרוצחים הנתעבים יתפסו היכן שלא יהיו", אמר אקוניס.

בועז, אביו של קוקיא, אמר מעל קברו כי "המדינה לא עושה מספיק להגן על אזרחיה מפני אויביה מפנים ומבחוץ, רון חונך לכבד אנשים אך גם לחשוד בהם. נראה לי שביום חמישי הוא לא היה מספיק חשדן". דור, אחיו הגדול, שוחח עמו בטלפון כשעה לפני שנדקר למוות. "סלח לי שלא הייתי לצידך ולא הגנתי עליך בגופי ברגע שפגעו בך", אמר. שני, אחותו הגדולה של קוקיא, נשאה אף היא דברי הספד: "איזה עולם אכזר הוא זה שלוקח אותך מאיתנו ומשכיב אותך לבדך כאן". המשפחה תרמה את קרניות עיניו של רון, בשבוע שעבר.

קוקיא נדקר בקרבת הקניון בערד, אך הספיק להימלט ולהזעיק עזרה מכלי רכב שחלפו בכביש הסמוך. הוא התמוטט ליד מכוניתו של עובר אורח שהזעיק את מד"א - אך מאמצי החובשים להעניק לו טיפול רפואי ולייצב אותו כשלו ומותו נקבע במקום. בעל הרכב סיפר כי קוקיא ניסה להגיד משהו אך לא הצליח. "באנו לעזור לו והוא נפל על הרצפה. התקשרנו למד"א וניסינו לעצור את הדימום, שמנו עליו מגבת. אחרי כמה דקות הגיע מד"א. הוא רץ לכיווני מהספסלים", הוסיף. המשטרה ממשיכה בחיפושים אחר חשודים, לאחר שבתחילה נבדק חשד כי נשקו נחטף.

הלוויה של סמל רון יצחק קוקיא ז"ל, בית העלמין הצבאי בקרית שאול 3 בדצמבר 2017. שלומי גבאי
הלווייתו של קוקיא, היום/שלומי גבאי
סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
הצליח להימלט וניסה לפנות לעזרה, אך התמוטט בכביש. קוקיא/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully