וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנן לחטוף חייל עם חומרי הרדמה: נחשפו פרטי חקירת הפיגוע בערד

הותר לפרסום כי המחבל חאלד אבו ג'ודה שנעצר יחד עם אחיו בחשד שדקר למוות את החייל רון קוקיא בערד, תכנן לחטוף חיילים כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. עוד עולה מחומרי החקירה כי המחבל החליט לבסוף לרצוח חייל ולחטוף את נשקו כדי לבצע פיגועים נוספים

צלמים זמניים מורשים

החשוד ברצח החייל רון קוקיא בערד תכנן לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים – כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. מפרטי החקירה שנחשפו על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עולה כי המחבל חאלד אבו ג'ודה, אזרח ישראלי תושב הפזורה הבדואית, תכנן לבצע את המעשה באמצעות חומרי הרדמה שהיו נגישים לו מתוקף עבודתו בבית החולים סורוקה.

חאלד נעצר יחד עם אחיו זאהי אבו ג'ודה, בחשד שביצעו את הפיגוע בטרמפיאדה בערד, במהלכו נדקר למוות סמל קוקיא לפני כשבועיים. מחומרי החקירה עולה כי במהלך חקירתו הודה חאלד כי רצח את החייל וחטף את נשקו, וכי אחיו שימש כאיש סודו וסייע לו לאחר ביצוע הפיגוע.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: שני תושבי הנגב נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע בערד
"סלח לי שלא הייתי לצידך": מאות בהלוויית החייל שנדקר למוות בערד
הפיגוע בערד: רון רץ לכביש כדי להזעיק עזרה אחרי שנדקר - והתמוטט

סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
סמל רון קוקיא שנדקר למוות בפיגוע בערד/דובר צה"ל

חרף כוונתו הראשונית, חאלד החליט לבסוף לוותר על חטיפת החייל ו"להסתפק" במותו, זאת כדי להשתמש לאחר מכן בנשקו כדי לבצע פיגועים נוספים. את ההחלטה להוציא לפועל פיגוע הוא קיבל כדי "לעשות מעשה למען הפלסטינים, וכנקמה על פעילות צה"ל בגדה וברצועת עזה". עוד העלתה החקירה כי חאלד מזדהה עם ארגוני טרור ומחזיק בדעות קיצוניות.

בחודשים אוקטובר-נובמבר יצאו חאלד וזאהי עם סכין ברשותם לסיורים באזור ערד, ואף ביצעו תצפיות במטרה לאתר חייל, לחטוף את נשקו ולדקור אותו. חאלד רכש רכב לצורך מילוטו לאחר ביצוע המעשה, וכן הסתיר מבעוד מועד כספים שנועדו למחייתו במקום מסתור. ב-30 בנובמבר, במהלך נסיעתו בעיר, הבחין חאלד בסמל קוקיא, דקר אותו וחטף את נשקו. לאחר מכן נפגש במקום סמוך לזירה עם אחיו זאהי כדי להסתיר את נשקו של קוקיא.

עוד באותו נושא

הפיגוע בערד: רון רץ לכביש כדי להזעיק עזרה אחרי שנדקר - והתמוטט

לכתבה המלאה
כוחות סורקים בערד אחרי פיגוע הדקירה שבו נהרג חייל, דצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
סריקות אחר החשודים בזירת הפיגוע בערד, לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד שני החשודים. בועז קוקיא, אביו של רון, ציין כי עודכן בנושא על ידי כוחות הביטחון. הוא הוסיף כי בני המשפחה יגיעו אף הם ביום ראשון לבית המשפט ויציגו את עמדתם בנושא.

זמן קצר לאחר שפורסם כי נעצרו, אביהם של החשודים אמר לקרוביו כי הוא "מגנה את הפיגוע, הילדים שלי חפים מפשע, הם לא יעשו דבר כזה. אני בהלם מזה שהם נעצרו". עורך דינם של החשודים, אייל אביטל, אמר כי "המשפחה מגנה בכל תוקף את הרצח. מדובר בחשד ראשוני בלבד, ואסור לנו להסיק מסקנות נמהרות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על איתור החשודים בביצוע המעשה לאחר שהדבר הותר לפרסום לפני כשבועיים. "אני משבח את הפעולה המהירה של שירות הביטחון הכללי והימ"מ על תפיסת המחבלים השפלים שרצחו את רון קוקיא. הפעילות המודיעינית-מבצעית של כוחות הביטחון הביאה לפענוח מהיר של פיגוע הטרור ולתפיסה מהירה של המחבלים כבר בלילה למחרת הפיגוע. כוחות הביטחון יגיעו לכל מי שינסה לפגוע באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully