וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שני תושבי הנגב נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע בערד

השב"כ התיר לפרסום כי שני אחים, תושבי הפזורה הבדואית, חשודים במעורבות בפיגוע שבו נדקר למוות החייל רון קוקיא בשבוע שעבר בערד. אביהם של החשודים: "הילדים שלי חפים מפשע". אביו של קוקיא: "אם צריך - להטיל עונש מוות על המפגעים"

צילום: שי מכלוף

שני אחים, תושבי הפזורה הבדואית שבנגב נעצרו בחשד למעורבת בפיגוע שבו נדקר למוות החייל רון קוקיא בשבוע שעבר בערד, כך הותר היום (שני) לפרסום. משב"כ נמסר כי החשודים נעצרו בסיוע חוקרי ימ"ר נגב, ביום שאחרי הפיגוע. להערכת גורמי החקירה, הממצאים שנאספו עד כה במסגרת החקירה בשב"כ מצביעים על כך שמדובר בפיגוע טרור שבוצע על רקע לאומני.

במהלך החקירה קשר עצמו אחד החשודים לביצוע הרצח והוביל את חוקרי השב"כ להסגרת נשקו של החייל שנחטף במהלך הפיגוע. חקירת החשודים נמשכת. אביהם של החשודים אמר לקרוביו כי הוא "מגנה את הפיגוע, הילדים שלי חפים מפשע, הם לא יעשו דבר כזה. אני בהלם מזה שהם נעצרו". עורך דינם של החשודים, אייל אביטל, אמר כי "המשפחה מגנה בכל תוקף את הרצח. מדובר בחשד ראשוני בלבד, ואסור לנו להסיק מסקנות נמהרות".

עוד בוואלה! NEWS:
השר ארדן מקדם הצעת חוק להגבלת עריכת הלוויות למחבלים
"אין מילים מול קבר פתוח": שלושת ההרוגים מהר אדר הובאו למנוחות
ח"כ דוד ביטן הגיב לראשונה לאחר החקירה: "ממשיך כרגיל"

סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
החייל רון קוקיא שנדקר למוות בערד/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על איתור החשודים בביצוע המעשה. "אני משבח את הפעולה המהירה של שירות הביטחון הכללי והימ"מ על תפיסת המחבלים השפלים שרצחו את רון קוקיא. הפעילות המודיעינית-מבצעית של כוחות הביטחון הביאה לפענוח מהיר של פיגוע הטרור ולתפיסה מהירה של המחבלים כבר בלילה למחרת הפיגוע. כוחות הביטחון יגיעו לכל מי שינסה לפגוע באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

סמל רון קוקיא, בן 19 מתל אביב, נדקר למוות ביום חמישי בפיגוע בתחנת אוטובוס ברחוב הקנאים בסמוך לקניון בערד. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום, ונאלצו לקבוע את מותו בזירה.

שר החקלאות אורי אריאל, הממונה על פיתוח התיישבות הבדואים בנגב אמר כי "אין לנצל את הרצח הנורא ולהכתים ציבור שלם" וכי הוא "מצפה מהנהגת החברה הבדואית ומראשי הרשויות הבדואיות להשמיע קול צלול המגנה ומוקיע את מעשה הרצח השפל".

"מדובר ברצח נורא שכל החברה הישראלית ובכללה האזרחים הבדואים מגנים אותו", אמר מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגד, יאיר מעיין. "בהכירי את מנהיגי החברה הבדואית, אין לי ספק שהם מגנים רצח, ואין הוא מייצג בדרך כלשהי את האזרחים הבדואים. נוסיף לפעול עם ראשי הרשויות הבדואיות לגשר בין חלקי החברה ולצמצם פערים".

עוד באותו נושא

"סלח לי שלא הייתי לצידך": מאות בהלוויית החייל שנדקר למוות בערד

לכתבה המלאה
אירוע דקירה בערד 30 בנובמבר 2017. ירון רבינוביץ - עורך עיתון הצבי בערד, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בערד/מערכת וואלה! NEWS, ירון רבינוביץ - עורך עיתון הצבי בערד

מנגד, בועז קוקיא, אביו של רון, אמר לוואלה! NEWS כי העריך שמדובר בשוהים בלתי חוקיים או בישראלים שעוסקים בטרור. "אני מקווה שיתפסו את הנשק ואת כל מי שהסית וסייע להם, זה לא פחות חשוב". האב אף התייחס לתגובת אביהם של החשודים: "זו תופעה שחוזרת על עצמה אצל אנשים מהאוכלוסייה המוסלמית, שבמקום לקבל אחריות על המעשה של בנו, הוא אומר שזה לא היה. באותה מידה הוא יכול היה להגיד 'בוא נראה מה בית המשפט אומר', אבל כשנגיע לבית המשפט הוא יגיד שהוא מוטה. כנראה שהם היו צריכים להישפט בבית משפט בסוריה, אז הבן שלו היה מקבל גזר דין מוות".

"צריך להשקיע מאמצים בשיטת מקל והגזר", הוסיף האב, המשמש כסגן אלוף במילואים בצה"ל. "צריך לעודד ולסייע לאוכלוסייה הבדואית שמשלמת את חובותיה לחברה, ולתת מקל בכל הכוח על מי ששיתף פעולה סייע והסית. צריך לבדוק את אותה משפחה של המפגעים, אם צריך עונש מוות אז שיהיה עונש מוות. אנחנו עדים למקרים של אחים שעושים פעולות טרור ואחרי כמה שנים עוד אח מצטרף ומבצע פיגוע, אז למה לא להרחיק את זה מאתנו?". קוקיא הטיח גם ביקורת קשה במערכת המשפט שלדבריו "פוסלת ענישה חמורה ובכך יוצרת נזק ופגיעה בחיי אדם משום שאין הרתעה".

רון קוקיא הובא למנוחות אתמול בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב, בנוכחות קרוב לאלף בני אדם. בין המשתתפים היו שר המדע אופיר אקוניס, ח"כ אורן חזן (הליכוד), ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, אלוף פיקוד דרום אייל זמיר, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה אהרון חליוה ואלוף (במיל') גדי שמני. "אנחנו חיים במציאות מורכבת, כוחותינו פועלים בכל מקום, והרוצים הנתעבים ייתפסו היכן שלא יהיו", אמר אקוניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully