וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מילים מול קבר פתוח": שלושת ההרוגים מהר אדר הובאו למנוחות

סולומון גברייה, יוסף עותמאן ואור אריש, שנהרגו בפיגוע הירי בכניסה להר אדר, הובאו למנוחות בשלוש הלוויות שונות. המפכ"ל אלשיך ספד: "אין למעלה מהקרבת השוטרים ויש לה הורים ואחים". חברתו של גברייה: "חלמנו להתחתן"

צילום: ניב אהרונסון ו'החדשות החמות'

שלושת הרוגי הפיגוע שאירע הבוקר (שלישי) בהר אדר הובאו אחר הצהריים למנוחות, שעות לאחר שנורו למוות על ידי מחבל בכניסה ליישוב. השלושה הם סמל-שני סולומון גברייה, בן 20 מבאר יעקב; יוסף עותמאן, מאבטח בן 25 מאבו גוש; ואור אריש, מאבטח בן 25 מהר אדר.

עותמאן נקבר באבו גוש, אריש נטמן בהר המנוחות בירושלים, וגברייה, שהועלה בדרגה לאחר מותו, הובא למנוחות בבית העלמין בבאר יעקב. בהלוויתו של עותמאן נכחו השרה מירי רגב ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, ולהלוויתו של גברייה הגיעו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך.

סולומון גברייה, יוסף עותמאן ואור הריש ההרוגים בפיגוע הירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. השואגים לימין, דוברות המשטרה, עיבוד תמונה
יוסף עותמאן, סולומון גברייה ואור אריש/עיבוד תמונה, השואגים לימין, דוברות המשטרה

אחותו של גברייה, פסיקה, אמרה: "אחי היקר, אין לי כוח. איזה חבר היית היית, האושר של המשפחה שלנו. תמיד עזרת לכולם ותמיד אמרנו שיש לך לב טוב. לפני שנה נפצעת בפיגוע דקירה וחשבנו שקיבלנו אותך במתנה ועכשיו נלקחת מאיתנו. לא יודעים איך נמשיך בלעדיך. האמנת שצריך להגן על המדינה ועשית זאת בגופך".

חברתו של סולומון, בתי אלנו, אמרה: "בייב שלי, מילים לא יוכלו לתאר את אהבתי אליך ואת גודל האדם שהיית. קיבלתי התרעות על הפיגוע, פחדתי לראות את השמות על המסך. לא האמנתי שזה אתה

"אהבת חיי, היית תמיד הכי טוב והכי מצטיין - פשוט אתה. ביום ראשון יש לנו שנתיים לקשר הכי משמעותי וטוב שקיים לזוגיות שלנו, חלמנו להתחתן ולבנות יחד בית בישראל. אני רוצה להאמין שזה רק חלום רע. אהיה עם המשפחה שלך ואתמוך בהם בכל מה שצריך. אני אוהבת אותך לנצח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויתו של סולומון גברייה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויתו של סולומון גברייה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גברייה עם בת זוגו בתי אלנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפכ"ל אלשיך אמר בהלוויה של גברייה: "השוטרים המסורים עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, שמנעה פיגוע קשה הרבה יותר בישוב, ובלעדיה המחבל היה ממשיך במשימתו הרצחנית.

"סולומון גברייה ז"ל קורץ מזן הלוחמים הטובים ביותר. אתה פניה היפות והטובות של מדינת ישראל. דור ראשון של מסירות נפש לעלייה לארץ. בחרת להתגייס למשמר הגבול ושירתת בגזרה הצפונית של עוטף ירושלים. חבריך מספרים על לוחם מוערך ואהוד, ישר, שקט, צנוע ועוזר לזולת. ביצעת תפקידך במסירות אין קץ ותמיד הושטת יד לאחר. ראית בתפקידך שליחות, וביצעת את משימותיך מתוך אהבת הארץ ואנשיה.

לפני כשנה במהלך פעילות בגזרת הר אדר, נפצעת בפיגוע דקירה. התעקשת לחזור לשטח, כי לא יכולת לשאת בעובדה שחבריך יישאו בנטל בלעדיך. משטרת ישראל מרכינה היום ראשה ומבטיחה ללכת בדרכך".

ההלוויה של המאבטח יוסף עותמאן באבו גוש שנרצח בפיגוע הבוקר בהר הדר 26 בספטמבר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של יוסף עותמאן/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי, הארץ

השרה רגב אמרה בהלוויה של עותמאן: "לבוקר מזוויע עבור המשפחה והחברים, ועבור כל האזרחים. שני אנשים הלכו לעבודה - אחד טוב והשני רע. אחד אהב את החיים והשני בא ולקח כלי נשק ובא לרצוח. איזו תהום פעורה בין השניים".

יו"ר האופוזיציה הרצוג הוסיף: "יש פה הרכב אנושי מופלא של אזרחים שהגיעו מכל הארץ. יש פה הרכב של מוסלמים יהודים ונוצרים, אבו גוש זה ישוב השלום. היום בא מחבל ובא לחרב את מרקם החיים האמיתי שיש כאן באבו גוש. למרות הכאב הנורא אנו מאמינים שנתגבר, כי ישראלים יגיעו מכל הארץ כדי לפקוד את בית המשפחה ויגידו מה טוב ומה נעים יחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיגוע נפצע קשה רכז הביטחון של היישוב מירי המחבל, נמר נמר מחמוד ג'מל, פועל פלסטיני בן 37, שהיה עם אישור עבודה ולפי שב"כ סבל מרקע נפשי קשה. ג'מל, תושב הכפר הסמוך בית סוריכ, הגיע כחלק קבוצת פועלים פלסטינים לשער האחורי של היישוב ופתח באש באקדחו עד שנורה ונהרג.

האירוע החל בזמן שפועלים פלסטינים הגיעו לעמדת בידוק בכניסה האחורית ליישוב. עוד כשהיו בצד הפלסטיני, העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג"ב והמאבטחים הפועלים במקום ואלו הורו לו לעצור ופתחו בנוהל מעצר חשוד. לאחר מכן, הוא שלף את אקדחו וירה לעברם מטווח קצר. הם השיבו באש והרגו אותו.

פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
תושבי הר אדר בזירת הפיגוע, הבוקר/נועם מושקוביץ

גברייה נפצע בשנה שעברה בפיגוע שאירע מטרים ספורים מהזירה שבה נהרג. ב-15 באוקטובר, במהלך פעילות סריקה של מעבר המים בהר אדר, התנפל מחבל על סולומון שנפצע בידו מדקירה במהלך המאבק ופונה לקבלת טיפול רפואי במצב קל. המחבל הגיח מהשיחים במפתיע, ונמלט חזרה לבית סוריכ לאחר הפיגוע.

הוא התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול ובתפקידו האחרון שימש לוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

שרה אדמסו, חברת משפחה של גברייה, סיפרה כי "הוא ילד מיוחד, שגדל במשפחה לתפארת. כשנפצע ביקרנו אותו בבית החולים וקיווינו שיחזור בשלום". לדבריה, אחרי הפיגוע הקודם "משפחתו התחננה שלא יחזור לשירות הקרבי, אבל זה היה בדם שלו". עוד סיפרה כי "הבוקר אבא שלו הביא את אחיו הקטן למעון, שם אני עובדת, ותוך שלוש דקות קיבלנו עדכון שהיה פיגוע וסלומון נהרג. יצאתי בריצה למשפחה".

(עדכון ראשון: 16:47)

ש.ג זירת פיגוע הירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. בטחון שדה, מערכת וואלה! NEWS
עמדת השמירה בשער הכניסה להר אדר אחרי הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, בטחון שדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully