וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיגוע היה מטר מהבית שלנו": תושבי הר אדר מזועזעים מאירוע הירי

26.9.2017 / 8:40

3 בני אדם נהרגו ואדם רביעי נפצע קשה בפיגוע הירי ביישוב, לאחר שמחבל ניצל כניסת פועלים פלסטינים ופתח באש. שרון, תושבת היישוב, סיפרה כי שמעה על הפיגוע מפועלים שהגיעו לביתה: "הם היו מבוהלים". בעל המכולת ביישוב: "לזה לא ציפינו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

הפיגוע בהר אדר - עדכונים אחרונים

-מחבל שהגיע לשער האחורי של היישוב באזור ירושלים פתח באש
-בתום מאמצי החייאה נקבע מותם של שלושה ישראלים, פצוע קשה נוסף פונה לבית החולים
-מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל הגיע ליישוב במסגרת כניסת פועלים פלסטינים לעבודה במקום
-המחבל נוטרל מירי כוחות הביטחון בזירה

הרוחות סוערות ביישוב הר אדר בעקבות פיגוע הירי הבוקר (שלישי) שבו נהרגו שלושה בני אדם. "מדובר במקום שקט, לא ציפינו לדבר כזה", סיפר מאיר, מנהל המכולת ביישוב.

שרון, המתגוררת גם כן במקום, סיפרה כי "מדובר באירוע חריג מאוד, מכיוון שכל אדם זר שמגיע לשער האחורי של היישוב, שם בוצע הפיגוע, עובר תהליך זיהוי מאוד קפדני". לדבריה, "מי שמגיע לשער, הממוקם מטרים ספורים מבתים, מחויב להעביר את כל החפצים שלו בדיקה ביטחונית, והוא יכול להיכנס רק אם הוזמן על ידי תושבי היישוב וזוהה". מי שסיפרו לה על האירוע היו פועלים שהיו אמורים להגיע לעבוד הבוקר בביתה. "הם הגיעו מבוהלים וסיפרו על אירוע חריג, ואז התחלנו לשמוע ניידות ואמבולנסים".

עוד בוואלה! NEWS:
אסון שריפת האם וארבעת ילדיה בירושלים: מחדלי מערך הכיבוי נחשפים
אחרי 10 שנים: הוכרה כנכת צה"ל בעקבות התעללות שעברה בבסיס
דיווח: שישה יועצים בכירים של טראמפ השתמשו במייל פרטי לצרכי עבודה

כוחות מג"ב בזירת פיגוע הירי בהר אדר. תצפית TPS
הפיגוע בהר אדר, הבוקר/תצפית TPS

שרון וכסלר, חזאית ואשת תקשורת העובדת בתאגיד "כאן", סיפרה כי היא מכירה את המחבל, נמר מחמוד ג'מל, בן 37 ותושב הכפר הפלסטיני הסמוך בית סוריכ. "הוא עבד אצלי בעבר לפני כחמש שנים, בתחומי המועצה", סיפרה. "שמעתי שהוא שייך למשפחה מאוד מכובדת בכפר. הוא היה בקשר חם מאוד עם המשפחה שלנו". לדבריה, "מי שעובד בתחומי המועצה נתקל באישורים קפדניים הרבה יותר מאשר אלה שעובדים בתחומי הבתים. הוא ביקש אז לעבוד אצלנו בניקיון, וביררתי אם זה בסדר. זה זעזוע גדול מאוד,אנחנו חיים בדו-קיום עם תושבי האזור, הרבה מאוד מאותם פועלים פלסטינים בנו כאן את הבתים".

למחבל היה אישור לעבוד בשטחים ובמרחב התפר והוא לא היה מוכר למערכת הביטחון. הוא גידל לבד את ארבעת ילדיו, מאז שאשתו נמלטה לירדן אחרי שספגה ממנו אלימות.

יוסי, בעליו של צימר ביישוב, תיאר כי "האווירה בישוב קשה, כולם רוצים להתעדכן ולקבל עוד פרטים על האירוע החריג. כולם מתקשרים לבני המשפחה והחברים כדי לשמוע שהם בריאים ושלמים. התחושות קשות מאוד". עם זאת, הוא מנסה להרגיע: "אנחנו מאוד מאוחדים ומגובשים".

משטרה פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
הר אדר, הבוקר/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרמדיק מד"א ניר בוזגלו, שהגיע לזירה תיאר את זירת הפיגוע: "ראינו ארבעה גברים שנפגעו מירי בפלג גופם העליון וביצענו במהירות מיון ראשוני. אחד הפצועים, גבר בן 32, היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בבטנו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה". לדבריו, שלושת הפצועים האחרים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק ופצועים בפלג גופם העליון. "ביצענו בדיקות רפואיות, אך הפצועים לא הראו סימני חיים. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום". פרמדיק נוסף, זוהר לומר, שפינה את הפצוע לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, תיאר: "מצבו היה בינוני עד קשה. ויציב, בדרך הוא שוחח איתנו וסיפר על האירוע".

לפי מג"ב, המחבל הגיע עם קבוצת פועלים פלסטינים לשער האחורי של היישוב ופתח באש באקדחו עד שנורה ונהרג. לפי המשטרה, האירוע החל בזמן שפועלים פלסטינים הגיעו לעמדת בידוק בכניסה האחורית ליישוב. עוד כשהיו בצד הפלסטיני, העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג"ב והמאבטחים הפועלים במקום ואלו הורו לו לעצור ופתחו בנוהל מעצר חשוד. לאחר מכן, הוא שלף את אקדחו וירה לעברם מטווח קצר. הם השיבו באש והרגו אותו.

זירת הפיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בהר אדר, הבוקר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully