וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאבטחים ושוטר נהרגו בפיגוע ירי בהר אדר שליד י-ם; המחבל נהרג

פלסטיני בן 37 מבית סוריכ הסמוך הגיע עם אישור עבודה, ובמהלך הבידוק בשער האחורי ירה לעבר כוח מג"ב ומאבטחים אחרי שאלו הורו לו לעצור. הוא נורה ונהרג, ובתום פעולות החייאה, נקבע מותם של שלושה מהפצועים. נתניהו: "מצפה מאבו מאזן לגנות את הפיגוע"

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

שני מאבטחים ושוטר מג"ב נהרגו הבוקר (שלישי) בפיגוע ירי בהר אדר שבאזור ירושלים. רכז הביטחון של היישוב נפצע באורח קשה. המחבל, בן 37 תושב הכפר הפלסטיני הסמוך בית סוריכ, הגיע כחלק קבוצת פועלים פלסטינים לשער האחורי של היישוב ופתח באש באקדחו עד שנורה ונהרג.

צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים, אך נאלצו לקבוע את מותם של שלושה מהפצועים. רכז הביטחון של היישוב פונה לבית חולים הדסה עין כרם בירושלים והוכנס אל יחידת הטראומה. בהמשך הוא יועבר לחדר הניתוח.

למחבל, נמר מחמוד ג'מל, היה אישור לעבוד בשטחים ובמרחב התפר והוא לא היה מוכר למערכת הביטחון. הוא גידל לבד את ארבעת ילדיו, מאז שאשתו נמלטה לירדן אחרי שספגה ממנו אלימות. חמאס בירך על פיגוע הירי ומסר כי "מדובר בשלב חדש באינתיפאדה".

האירוע החל בזמן שפועלים פלסטינים הגיעו לעמדת בידוק בכניסה האחורית ליישוב. עוד כשהיו בצד הפלסטיני, העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג"ב והמאבטחים הפועלים במקום ואלו הורו לו לעצור ופתחו בנוהל מעצר חשוד. לאחר מכן, הוא שלף את אקדחו וירה לעברם מטווח קצר. הם השיבו באש והרגו אותו.

עוד בוואלה! NEWS
בכירים אמריקנים: הניסוי שאיראן הציגה בטיל בליסטי היה מזויף
אסון שריפת האם וארבעת ילדיה בירושלים: מחדלי מערך הכיבוי נחשפים
מאסר עולם לאחד מחברי החוליה שרצחה את מלאכי רוזנפלד ב-2015

משטרה פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע/נועם מושקוביץ
אקדח פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
האקדח ששימש את המחבל/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

הפיגוע אירע בזמן כוננות מוגברת בירושלים וסביבותיה, עם תחילת תקופת החגים ואחרי המתיחות סביב הר הבית בעקבות הפיגוע במתחם בחודש יולי, אז נהרגו שני שוטרי מג"ב בפיגוע ירי של שלושה מחבלים מאום אל-פחם. שבוע לאחר מכן, נרצחו שלושה מבני משפחת סלומון בהתנחלות חלמיש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו עדיין חוקרים את האירוע והשלכותיו אבל שלושה דברים יקרו בוודאות: בית המחבל ייהרס, יוטל כתר על הכפר
וישללו היתרי עבודה של המשפחה המורחבת של המחבל". לדבריו, האירוע הוא תוצאה של הסתה של הרשות הפלסטינית. "אני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל הזירה הגיעו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי. "ספגנו פיגוע קשה, וקודם כל לבנו עם משפחות הנרצחים", אמר ארדן, שהוסיף כי תידרש בחינה מחדש של מנגנון היתר אישורי העבודה.

המפכ"ל אמר כי תגובה מהירה של הלוחמים מנעה מהמחבל להיכנס ליישוב. "זהו אירוע קשה, שוב בנקודות החיכוך, לשם הולכים כל הפיגועים. לצערי אין פרופיל למחבלים. אנחנו רואים מבוגרים, מבוגרות, נשים צעירות וצעירים. בהחלט יכולים לראות שחלק נכבד מהמפגעים הם מפגעים עם רקע אישי, ולא אידיאולוגיים. זה יכול להיות כל אחד שהחליט שנמאס לו ומכלה את זעמו בפיגוע. אנחנו עושים הערכת מצב יחד עם הצבא".

המפכל רוני אלשיך בזירת האירוע פיגוע הירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
צמרת המשטרה קיימה הערכת מצב בשטח. המפכ"ל ומפקד המחוז/נועם מושקוביץ

בימים האחרונים דן הקבינט המדיני-ביטחוני באפשרות של שורת הקלות כלכליות לפלסטינים, כחלק מניסיונות הממשל האמריקני לחדש את המשא ומתן עם הגעתו של השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט. במערכת הפוליטית גינו בחריפות את הפיגוע וגורמים בימין קראו להאיץ את הבנייה בשטחים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "לבנו עם משפחות הנרצחים ושפתותינו נושאות תפילה להחלמת הפצועים. אנו נמשיך ונכה בטרור ונשיג את כל המבצעים והמסייעים לו".

ניר בוזגלו, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו ארבעה גברים בשנות ה-20 וה-30 שנפצעו מירי בפלג גופם העליון. ביצענו במהירות מיון ראשוני, פצוע אחד גבר כבן 32 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בבטנו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

לדבריו, "שלושת הגברים הנוספים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

משטרה פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

שרון, תושבת היישוב, סיפרה לוואלה! NEWS: "מדובר בשער האחורי של הישוב, כל אדם זר שמגיע עליו עובר תהליך זיהוי מאוד קפדני, אסור לו לכבוש כיסוי ראש, הוא מחוייב להניח את כל החפצים שלו במעבר מיוחד והם נבדקים". לדבריה, "רק אם הוא אכן זוהה והוזמן על ידי תושבי היישוב הוא רשאי להיכנס. פועלים שהיו אמורים לעבוד אצלנו בבית הגיעו מבוהלים וסיפרו על אירוע חריג שאירע בשער הכניסה. השער ממוקם מטרים בבודים מבתים".

במהלך ראש השנה, הטיל צה"ל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וסגר המעברים ברצועת עזה. מהלך דומה צפוי גם לקראת יום הכיפורים, שיחל ביום שישי.

לפני כשבועיים, פלסטיני בן 15 ניסה לדקור חיילים סמוך לצומת אליאס שבקריית ארבע. הוא נורה ונעצר. כחודש לפני כן נפצע באורח קל מאבטח בן 31, שנדקר על יד מחבלת בסמוך לשער שכם שבעיר העתיקה.

(עדכון ראשון: 7:27)

משטרה פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
כוחות מג"ב בכניסה ליישוב הר אדר/נועם מושקוביץ
משטרה פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
סריקות ביישוב/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקות בבית הספר היישובי בהר אדר/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
תושבי הר אדר בזירת הפיגוע, הבוקר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully