וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן מקדם הצעת חוק להגבלת עריכת הלוויות למחבלים

לפי הצעת החוק, שמקדם השר לביטחון פנים במסלול פרטי בהגשת הח"כים ברקו וסמוטריץ', מפקדי מחוז במשטרה יוכלו להציב תנאים לשחרור גופות מחבלים לידי משפחותיהם. זאת, במקרה שבו ישנו "חשד סביר" שבהלווייה יערך מפגן תמיכה בטרור

צלמים זמניים מורשים

(הלוויית המחבלם מהפיגוע בהר הבית באום אל-פחם, יולי)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע היום (ראשון) כי יקדם הצעת חוק פרטית שתאפשר למשטרה לקבוע תנאים למסירת גופות מחבלים לבני משפחותיהם, שללא עמידה בהם לא יתאפשר קיום הלוויות. בהודעה צוין כי לאחר הפיגוע בהר הבית בחודש יולי הציבה המשטרה תנאים לשחרור גופותיהם של שלושת המחבלים מאום אל-פחם וכי בעתירת משפחותיהם לבג"ץ נקבע שלמשטרה אין סמכות לעכב את הבאתם לקבורה. על פי פסיקת בג"ץ אז נקבע כי נדרשת הסמכה מפורשת בחוק של המשטרה לצורך הפעלת סמכות כזו.

על פי ההודעה, הצעת החוק החדשה נועדה לתקן את המצב החוקי בהתאם לפסיקה ולקבוע בפקודת המשטרה סמכות מפורשת למפקדי מחוז במשטרה "להורות על תנאים שללא התקיימותם לא תתאפשר העברת גופת המפגע לקבורה", במקרה שבו ישנו חשד סביר שבהלוויית המחבל "יתבצע מעשה טרור, תתבצע פגיעה בביטחון הנפש או שתתקיים תמיכה בטרור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זרים שהוכנו לקראת הלוויית המחבלים מהפיגוע בהר הבית, ביולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת ארדן, "לוויות המחבלים הפכו להיות מופעי הסתה שגורמים לאנשים לצאת ולפגע". בהודעה נכתב כי "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת, שבמסגרתה לאחר ביצוע פיגוע טרור, מתבצעים גילויי תמיכה, אהדה, הסתה והזדהות עם מעשה הטרור, עם המפגע, הארגון שאליו השתייך או האידאולוגיה הרצחנית שבשמה ביצע את מעשה הטרור". בנוסף לכך, צוינה באופן מפורש הלוויית המחבלים מהפיגוע בהר הבית ונכתב כי "לא אחת אירעו מקרים שבהם הונפו כרזות, נשמעו קריאות ונישאו נאומים המביעים תמיכה בפיגוע שבוצע או הקוראים לביצועם של מעשי טרור נוספים".

ארדן מקדם את ההצעה במסלול של הצעות חוק פרטיות ובהובלת חברי הכנסת ענת ברקו (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ'. בהודעה צוין עוד כי "במהלך הדיונים הממשלתיים בין המשרד לביטחון הפנים לבין משרד המשפטים לקידום הצעת החוק, הועלתה התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה לנוסח המבוקש על ידי המשרד לביטחון הפנים, לפיו די בחשד סביר לקיומה של הסתה במסגרת טקס הלוויה, כדי למנוע את מסירת הגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully