וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפש חייל וערך תצפיות: המחבל שדקר למוות את רון קוקיא הורשע ברצח

5.3.2019 / 8:12

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את חאלד אבו ג'ודה ברצח החייל רון קוקיא בפיגוע בערד בנובמבר 2017. המחבל הורשע ברצח בכוונה תחילה ובהחזקת סכין למטרות טרור. אחיו למחצה נאשם בין היתר בניסיון לרצח, החזקת נשק, ושיבוש מהלכי משפט. אביו של החייל: "נדרוש עונש מוות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שלישי) את חאלד אבו ג'ודה תושב כסייפה שבנגב, ברצח החייל סמל רון קוקיא בערד בנובמבר 2017. השופטים קבעו בהחלטתם כי לאחר בחינת הראיות יש מסקנה אפשרית יחידה כי הוא רצח את החייל.

קוקיא נדקר בקרבת הקניון בערד, אך הספיק להימלט ולהזעיק עזרה מכלי רכב שחלפו בכביש הסמוך. הוא התמוטט ליד מכוניתו של עובר אורח שהזעיק את מד"א - אך מאמצי החובשים להעניק לו טיפול רפואי ולייצב אותו כשלו ומותו נקבע במקום.

לקריאה נוספת:
חג ראשון בלי רון: מאות הדליקו נרות עם הורי החייל שנרצח בערד
"סלח לי שלא הייתי לצידך": מאות בהלוויית החייל שנדקר למוות בערד
הפיגוע בערד: רון רץ לכביש כדי להזעיק עזרה אחרי שנדקר - והתמוטט
"שמחת חיים נצחית": חברי ההרוג בפיגוע בערד מתמודדים עם האובדן

בועז קוקיא במשפטו של המחבל אסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי - 5 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה!
בועז קוקיא, אביו של החייל שנרצח/מערכת וואלה!, אור רביד

בשלב הטיעונים לעונש, אמר אביו של החייל, בועז קוקיא, על דוכן העדים כי "רון היה בחור מדהים שכל העתיד לפניו, אהבת האדם והמדינה זה מה שנתן לו כוח להיות לוחם בצבא. לרוצח ומשפחתו המדינה נתנה זכויות, הרוצח בגד במדינתו וגם באזרחים הבדואים. העונש של הרוצח הראוי הוא עונש מוות, הענישה היום איננה מספיקה".

אחיו של החייל, דור אמר כי "עדיין בכל יום שישי אני מחכה לראות אותך בבית ההורים, מי שאמר שהזמן מרפא את הפצעים משקר, מנסים להמשיך, הבטחתי להיות חזק". עוד הוסיף כי "חאלד הוא אדם אנטישמי, אסור לשכוח שהם תכננו לחטוף חייל". בסיום דבריו אמר כי "נמשיך לשרת בצנחנים, בכל הכוח נגד האנשים שמביאים רעה למדינה". הוא פנה לרוצח ואמר לו, "לא אתה ולא אלף כמוך יכולים לשבור אותנו, עם ישראל ימשיך להיות פה לנצח".

אמו לבנה פרצה בבכי. "קשה לדבר על השכול, מרגישים כאב בלתי נסבל והחיים משתנים", אמרה. "החיים של לפני ואחרי". עוד הוסיפה - "רון היה מיוחד, הילד שלנו נעשה גבר בצבא, הצניעות וההבנה, היכולת התמודדות, החברות, הכול היה בעוצמה, רון הוא הבן הצעיר שלנו. בכל אחד מילדיי יש נגיעות של רון. רון עזר ותרם, הוא חיי בתוכי, כאילו לא הלך, והפחד הגדול הוא להרפות לתחושה. אני עדיין מחכה שיכנס ביום שישי הביתה ומחכה לשווא כל שבוע. יש לי חור בלב מגעגוע".

עוד באותו נושא

התחזו למטיילים – וחיפשו חייל לרצוח: כתבי אישום למחבלים מערד

לכתבה המלאה
סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
ניסה להזעיק עזרה, התמוטט ומת. רון קוקיא/דובר צה"ל

עו"ד מורן גז ועמית גינת מפרקליטות מחוז דרום ניהלו את ההליך. בסיומו אביו של רון קוקיא, בועז, אמר כי "שמענו את ההחלטה המתבקשת שחאלד אשם ברצח ואנו נדרוש את העונש הראוי למחבל, עונש מוות כדי להרתיע מחבלים פוטנציאלים".

לדבריו, הוא יחל יחד עם הפרקליטות בהליך שלילת אזרחות לרוצח בנו. "עם הכרעת הדין אני מתחיל בגלוי בדרגים הגבוהים לקדם את הענשת האבא של הרוצח. שעובד עם יהודים בערד, שחינך את הילדים לשנאת חיילים. האימא של הרוצח שוהה בלתי חוקית פלסטינית".

הוא סיפר כי אמו של המחבל המורשע לנה בדירת בנה לאחר המעשה, "במקום לקום ולהתנער ממעשי הרוצחים", אמר. "אני דוחף אחר הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד האב. פרקליטות דרום לא מעוניינת להגיש כתב אישום נגד האב בגין פוליגמיה. הוא גם בנה בניה בלתי חוקית ואני קורא להריסת ביתו. אני קורא לתושבי המדינה לפעול לניתוק קשר והענשה כלכלית נגד אבי המחבלים, הרוב המוחלט של הבדואים מגנה את הרצח והרוצחים. רבים מהבדואים משרתים בצבא. הרוצח בגד במדינה ובמגזר הבדואי". עוד אמר כי ירדוף אחר אביו של רוצח בנו עד סוף חייו. "המאבק שלנו איננו פרטי. הטרור מבית ומחוץ יפגע ופגע בכולנו".

האשמה: רצח בכוונה תחילה

חאלד נאשם ברצח בכוונה תחילה ובהחזקת סכין למטרות טרור וזאהי נאשם בניסיון לרצח, בהחזקת נשק, בשיבוש מהלכי משפט, בסיוע לאחר מעשה ובהדחה בחקירה. כתב האישום מייחס לשניים, בני 22, מניע לאומני, דתי ואידאולוגי.

על פי כתב האישום חאלד, בעל השכלה בתחום ההנדסה הרפואית שעבד בחדרי הניתוח של בית החולים סורוקה בבאר שבע, תכנן להשתמש בחומרי הרדמה כדי לחטוף חייל ונעזר באחיו לתכנון הפיגוע והוצאתו לפועל. זאת, כ"נקמה" על פעילות צה"ל בגדה המערבית וברצועת עזה וכדי "לעשות מעשה למען הפלסטינים".

עוד צוין כי חאלד הגיע לאזור התחנה המרכזית בערד ב-30 בנובמבר, הבחין בקוקיא יושב לבד על ספסל, התקרב אליו ודקר אותו מאחור בצווארו כמה פעמים. קוקיא ניסה לאחוז ברובהו האישי, אך חאלד משך אותו מידיו ונמלט מהמקום. לאחר מכן ניסה החייל לגשת לעוברים ושבים כשהוא מדמם מפצעיו, אך לבסוף התמוטט ומת.

דיון בבית משפט באר שבע ברוצח החיל רון קוקיא. שי מכלוף, שי מכלוף
חלאד אבו ג'ודה בבית המשפט בבאר שבע, היום/שי מכלוף, שי מכלוף

לאחר הדקירה, כך על פי כתב האישום, נסע חאלד לביתו בכסייפה ופעל יחד עם זאהי כדי להחביא את הסכין ואת הנשק שחטף. השניים הפרידו את הנשק מהמחסנית והטמינו אותם בבור שחפרו, כשהם עטופים בבד לבן. לאחר מכן שטף חאלד את הסכין במים והחביאה בכוונה להעלים ראיות. מקום מסתור הסכין לא נמצא.

בכתב האישום תואר כי השניים סיכמו ביניהם על מילת הקוד "פיצה" לאיתור קורבן וכי ביום הרצח התקשר חאלד לאחיו כשהבחין בקוקיא ואמר לו בטלפון: "יש פיצה". לאחר הרצח, כשהיה בדרכו לצאת מהעיר, התקשר פעם נוספת ואמר כי "אכל ושבע". השניים אף הלכו לאכול פיצה לאחר שהסתירו את כלי הנשק וסיכמו ביניהם להציג בחקירה אליבי כוזב לפיו שהו יחד בפיצרייה בערד בזמן הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully