וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המחבל שרצח את רון קוקיא התנצלה: "מעשה של אדם שפל"

20.2.2020 / 11:51

יותר משנתיים לאחר שדקר למוות את חייל צה"ל בערד, בני משפחתו של חאלד אבו ג'ודה גינו את הרצח. "אנחנו מתנגדים לכל אלימות ומבקשים סליחה מעם ישראל וממשפחת קוקיא", אמר האב. בית המשפט גזר על אבו ג'ודה מאסר עולם ו-21 שנים. אב החייל: "הצהרה שהיא מן השפה אל החוץ"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בני משפחתו של המחבל חאלד אבו ג'ודה התנצלו היום (חמישי) וגינו את רצח סמל רון קוקיא בערד בנובמבר 2017, בו הורשע הצעיר. במסיבת עיתונאים שקיימו מחוץ לרחבת בית המשפט בבאר שבע אמר האב, עודה, כי "חינכתי את משפחתי לנאמנות למדינה ואהבת אדם, אני מתנגד לכל אלימות שהיא. אני פונה לעם ישראל ולמשפחת קוקיא ומתנצל על הרצח של רון שנעשה על ידי חאלד בני, מבקש סליחה".

"בשם משפחת אבו ג'ודה, מהיום הראשון גינינו את המעשה ואנחנו מגנים כל אלימות פיזית ומילולית", אמר חוסיין, דודו של המחבל. "אנחנו מבקשים סליחה ממשפחת קוקיא. אנחנו נאמנים למדינה ומצטערים, יש לנו בני דודים שנהרגו למען המדינה. זה מעשה שפל מאדם שפל, לא האמנו שמהבית שלנו חייל ירצח. המדינה מענישה את כולנו, מאז שקמה המדינה אנחנו נאמנים אליה".

בני משפחת אבו גודה שבנם הורשע ברצח החייל רון קוקיא בהצהרה לתקשורת, השלום, ב"ש 20 בפברואר 2020. יניר יגנה
"לא האמנו שהבית שלנו יצא רוצח". בני משפחת אבו ג'ודה, היום/יניר יגנה

שיח אבו ג'ודה אמר כי בני המשפחה רוצים ללכת להתנצל בפני משפחת קוקיא. "מדובר במעשה אדם בודד", טען. "אנחנו במשפחת ג'ודה, נאמנים למדינה ומחנכים את ילדינו לשלום. המעשה לא משקף את המשפחה".

עם זאת, במשפחתו של קוקיא לא קיבלו את ההתנצלות. אביו של רון, בועז, החבר בפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות המלווה על ידי "אם תרצו", אמר כי מדובר ב"הודעה שהיא מן השפה אל החוץ". הוא כינה את בני משפחת המחבל "זרע הפורענות" וטען כי ההתנצלות באה באיחור של שנתיים ולא מפיו של האב עודה עצמו.

בועז קוקיא אביו של החייל רון קוקיא, מחוזי באר שבע 1 באפריל 2019. שי מכלוף
"מן השפה אל החוץ". בועז קוקיא בבית המשפט/שי מכלוף

"מעבר לגינוי הרצח והצהרת נאמנות למדינה, בהתנצלות לא הייתה שום החלטה ממשית כגון בה האבא ישלם את הפיצויים שהושתו במשפט על בנו הרוצח או לניתוק כל קשר מבניו הרוצחים שנמצאים בכלא", אמר בועז קוקיא. "לצערי, משפחת עודה מתלוננת על אכיפת החוק של המדינה כנגד המשפחה ובכך פוגעת בערך ההתנצלות. נראה כי ההתנצלות מגיעה כעת משום שעליהם להרוס את ביתם הלא חוקי בעוד שבוע".

"אני אמשיך לפעול ללא לאות כדי שהמדינה תעניש את עודה בבנייה הלא חוקית, בהלנת בת המשפחה השב"חית ובפוליגמיה", הוסיף אביו של רון. "באם אבי הרוצחים יעשה כאמור מעשים שיעידו על חרטה אישית אשקול בקשת סולחה בעתיד. כרגע אין על מה לדבר".

סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
נדקר למוות כשהמתין לבדו בערד. קוקיא/דובר צה"ל

החייל קוקיא נדקר על ידי אבו ג'ודה בקרבת הקניון בערד, אך הספיק להימלט ולהזעיק עזרה מכלי רכב שחלפו בכביש הסמוך. הוא התמוטט ליד מכוניתו של עובר אורח שהזעיק את מד"א - אולם מאמצי החובשים לייצב את מצבו כשלו ומותו נקבע במקום.

בחודש אפריל האחרון גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע מאסר עולם ו-21 שנים על אבו ג'ודה, צעיר בן 22 תושב כסייפה שבנגב. בפסק הדין כתבו השופטים כי "חייו של רון קוקיא קופדו בעודו נער צעיר שכל חייו לפניו, לאחר שהנאשם דקר אותו בסכין, דקירות קטלניות שהביאו למותו". עוד נכתב כי "רון הוא קורבן למעשיו המתועבים והמזעזעים של הנאשם רק בשל היותו יהודי ורק בשל כך שנקרה בדרכו של הנאשם וענה על 'הקריטריונים הנדרשים' - חייל חמוש שנמצא לבדו. מעשיו של הרוצח פגעו בערך חברתי הבסיסי ביותר שעליו עומדת כל חברה מתוקנת - הזכות לחיים, קדושת החיים והזכות לחיות בביטחון ובשלווה".


(עדכון ראשון: 10:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully