וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבן הגט ד"ר עודד גז נכנס לכלא: "אמירה ציבורית חשובה"

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 9:52

גז, שהודח מתפקידו כמרצה באוניברסיטה והורחק מקהילתו לאחר שעיגן את אשתו תקופה ארוכה, נמלט מהרשויות במשך ארבע שנים, כחלק מניסיונותיו לחמוק ממתן גט. לאחר שכבר שוחררה מעגינותה, הוא ירצה 17 חודשי מאסר בפועל על הפרת צו עיכוב יציאה מהארץ. "נמשיך להילחם בתופעה"

ד"ר עודד גז, סרבן הגט המפורסם במדינה, נכנס הבוקר (שני) בשערי בית הסוהר "הדרים" לרצות 17 חודשי מאסר שנגזרו עליו בפועל, ושישה חדשי מאסר על תנאי. המאסר נגזר עליו בגין הפרת צו עיכוב יציאה מהארץ שהוצא נגדו על ידי בית הדין הרבני. למרות צו העיכוב הוא יצא מהארץ בעזרת דרכון מזויף, וזאת כחלק מניסיונותיו לחמוק ממתן גט לאשתו כפי שבית הדין הרבני חייב אותו לעשות.

גז שב לפני כשנתיים לישראל לאחר ארבע שנים בהן נמלט מרשויות החוק, ואחר שאשתו, אותה הוא עיגן במשך שנים, קיבלה פסק דין המתיר את נישואיהם. בהחלטת בית הדין הרבני נקבע שלמרות שהאישה כבר אינה עגונה לאחר ביטול הקידושין, ניתן להעמיד את ד"ר גז לדין על הפרת צו שיפוטי.

לפני כשש שנים פרסמה אשתו ג', בפוסט ברשתות החברתיות, את החלטת בית הדין הרבני להרחיקו מן הציבור בשל סירובו העיקש לתת לה גט. הפוסט פרסם את החלטת בית הדין הרבני הקוראת להרחיקו חברתית, ובאמצעות שימוש ב"הרחקות דרבנו תם" החל קמפיין ציבורי נרחב נגד גז. בעקבות הפרסום הודח ד"ר גז מתפקידו כמרצה לפיזיקה באוניברסיטה ואף הורחק מקהילתו ברעננה.

עודד גז. -, אתר רשמי
ירצה 17 חודשי מאסר גין הפרת צו עיכוב יציאה מהארץ, עודד גז/אתר רשמי, -

נגד גז הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות המדינה על הפרת צו עיכוב היציאה מהארץ וזיוף דרכון לצורך התחמקות מחיוב גירושין שהטיל עליו בית הדין. "הנאשם פנה לגורם שאינו ידוע ממנו קיבל בתמורה לסכום של 20,000 ש"ח דרכון מזויף, בו הופיעו פרטיו של אדם אחר לצד תמונת הנאשם. הנאשם הגיע לנמל התעופה בן גוריון כשהוא מחופש לאדם בעל חזות חרדית ובידו הדרכון המזויף ויצא מישראל בטיסה להונגריה", נכתב בגזר דין בית משפט השלום בראשון לציון.

"נסיבות ביצוע העבירות במקרה שלפנינו חריגות בחומרתן. הנאשם לא השלים עם ההגבלות שהטיל עליו בית הדין הרבני בעקבות סירובו המתמשך לתת גט ל-ג', ורקם תוכנית בריחה מהארץ שנועדה לאפשר לו שלא לקיימן מבלי להיענש", כתב השופט עמית מיכלס.

עוד בוואלה!

בגלל תקלת מחשוב: אדם שמסרב לתת גט לאשתו הצליח לצאת מהארץ

לכתבה המלאה
בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"נמשיך לפעול למיגור תופעות של סרבנות גט ועיגון", בית הדין הרבני/רוני כנפו

עוד נאמר בגזר הדין כי "הנאשם לא השכיל לנצל את זכות המילה האחרונה שנתנה לו לצורך הבעת צער וחרטה על מעשיו ועל הסבל שגרם ל-ג', אלא התמקד במחירים הכבדים ששילם במהלך הבריחה מהארץ ולאחר שובו ארצה. תמוה כיצד מבקש הנאשם את התחשבות בית המשפט בנזקים שנגרמו לו, כאשר הוא זה שהביא על עצמו את אותם נזקים במו ידיו עת החליט לבצע את העבירות". בסופו של דבר גזר השופט על עודד גז 17 חודשי מאסר בפועל במתקן כליאה "הדרים", שאותם החל לרצות הבוקר.

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב דוד מלכא, אמר על כך הבוקר: "במאסרו הפלילי של עודד גז ישנה אמירה ציבורית חשובה, לפיה הפרה של החלטות בית הדין, הינה עבירה מוסרית וערכית חמורה ממדרגה ראשונה וגם עבירה פלילית שעלולים להיענש עליה בחומרה. רשויות המדינה, ובית הדין הרבני בראשם, ימשיכו לשלב ידיים במלחמתם למיגור תופעות של סרבנות גט ועיגון בארץ ובעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully