וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת החמץ בבתי החולים: ביהדות התורה מקדמים יוזמה לעקיפת בג"ץ

10.1.2021 / 15:15

לוואלה! NEWS נודע כי ראשי המפלגה ידרשו מרה"מ ומיו"ר הכנסת לקדם הצעת חוק לאיסור הכנסת חמץ למרכזים רפואיים בפסח, בניגוד לפסיקת בג"ץ. כינוס הדיון המיוחד בזמן פגרה בכנסת יצריך 25 חתימות של ח"כים ואת אישור ועדת ההסכמות. לפי ההערכות, ש"ס וימינה יצטרפו למהלך

צילום: יאיר אלטמן, עריכה: טל רזניק

ביהדות התורה יוזמים דיון פגרה מיוחד במליאת הכנסת כדי לאשר את החוק שימנע הכנסת חמץ לבתי החולים עוד לפני הבחירות - כך נודע לוואלה! NEWS. החוק שהמפלגה מבקשת לקדם הוא פסקת התגברות נקודתית, שנועדה לעקוף את פסיקת בג"ץ בהחלטתו לאפשר את הכנסת החמץ בפסח. ההערכה היא כי בש"ס ובימינה יצטרפו למהלך.

ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, צפוי לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין, ולדרוש מהם קידום מהיר של הצעת חוק פרטית בנושא אותה הניח על שולחן הכנסת לפני מספר חודשים. כינוס דיון הפגרה המיוחד יצריך 25 חתימות של חברי כנסת וכן את אישור ועדת ההסכמות בראשה עומדים יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ויו"ר סיעת יש עתיד ח"כ מאיר כהן, וייתכן כי האחרון יתנגד לצעד.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020. ראובן קסטרו
לעקוף את בג"ץ. בית חולים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

הניסיון מגיע לאחר שבג"ץ דחה את בקשת הרבנות הראשית לקיים דיון נוסף בפסק הדין שקבע כי לבתי חולים אין סמכות לאסור על הכנסת החמץ לתחומם. נשיאת העליון אסתר חיות קבעה כי השאלות המשפטיות בפסק הדין היו ממוקדות ונגעו לסמכותם של בתי החולים, ולדבריה הן לא מצדיקות דיון נוסף בהרכב מורחב.

"יש לקוות שהמבקשת (הרבנות הראשית) ומשרד הבריאות לא שקטו על השמרים מאז מתן פסק הדין, ופעלו על מנת למצוא פתרון הולם אשר יאפשר לשמור על זכויותיהם של כלל החולים ויתר באי בתי החולים כבר בחג הפסח הקרוב, ובטרם כניסתו של הצו המוחלט לתוקף", כתבה חיות.

מוקדם יותר אמר גפני כי ידרוש "בכל תוקף את פסקת ההתגברות כדי לעצור ולעשות סדר בכח הלא מוגבל של השופטים ובג"ץ". סגן השר אורי מקלב הוסיף כי הפסיקה היא "אטומה ומנוכרת זו לא באה לאפשר חופשיות למי שאינו רוצה להקפיד על חמץ בפסח - אלא פוגעת באופן ממשי ברוב ישראל השומרים מחמץ בפסח, ופוגעת באופן המעשי מהחולים המאושפזים בבתי החולים לשמור כשרות בפסח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully