וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות הראשית מצטרפת למנהיגים החרדים: אין להעניק כשרות בעיר אחרת

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 14:34

הרב חיים דרוקמן, מבכירי הציונות הדתית, הצטרף להחלטת הרבנות בעניין זה והביע לצדם את מורת רוחו גם ממתווה הגיור. "אין לרב ליתן כשרות שלא במקום כהונתו - העושה כן פורץ גדר", הבהירו. זוהי מכה קשה עבור השר מתן כהנא, שניסה לגייס את תמיכתו לקידום החוק בנושא

בווידאו: הכשר מטבח של מסעדה אחרי שנמר להם בשר טרף/מערכת וואלה!
כינוס מועצת הרבנות הראשית בהשתתפות הרב חיים דרוקמן, 3 בינואר 2022. הרבנות הראשית לישראל, אתר רשמי
הרב דרוקמן לצד הרבנים הראשיים לישראל בישיבת מועצת הרבנות, היום/אתר רשמי, הרבנות הראשית לישראל

הרבנות הראשית הודיעה היום (שני) כי היא מצטרפת לקריאת המנהיגים החרדים לרבני הערים לא להעניק כשרות למסעדות, בתי אוכל ועסקים בערים אחרות. זאת, כפי שהוצע ברפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא. "על פי ההלכה ובהתאם להחלטת מועצת הרבנות הראשית, אין לרב ליתן כשרות שלא במקום כהונתו או במקום כהונת מרא דאתרא, מלבד מי שהוסמך לכך על ידי מועצת הרבנות הראשית והעושה כן פורץ גדר", נכתב.

גדולי הרבנים במגזר החרדי חתמו בסוף השבוע על מכתב שתוכנו התפרסם שלשום לראשונה בוואלה! שבו הודיעו כי רבני ערים שיעניקו כשרות לעסקים או בתי אוכל בערים שהם אינם מכהנים בהן, תיאסר כשרותם באופן גורף. זאת, למרות שרפורמת הכשרות של הממשלה שנכנסה שלשום בחלקה לתוקף מאפשרת זאת.

כינוס מועצת הרבנות הראשית בהשתתפות הרב חיים דרוקמן, 3 בינואר 2022. הרבנות הראשית לישראל, אתר רשמי
כינוס מועצת הרבנות הראשית עם הרב דרוקמן, היום/אתר רשמי, הרבנות הראשית לישראל

בטיוטת המכתב שהגיעה לידי וואלה! נכתב כי מטרת הרפורמה שקודמה על ידי השר כהנא נועדה "להטיל מחלוקת בין רבני ישראל, בכך שמבקשים להתיר לרבנים אחרים ליתן כשרות שלא במקום מושבם ולגרום לקנאה ותחרות האחד מול רעהו שבמקום שהוסרה הכשרות על ידי רב העיר מטעמים הלכתיים יבוא האחר וייתן כשרות לאותו המקום, וזה הרס גמור לכל מערכת הכשרות בארץ הקודש".

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אתמול את הרבנים בעקבות המכתב. "חרם? הכפייה שלכם לא תעבוד הפעם", כתב ליברמן. "הרפורמה בכשרות שמאפשרת החל מהיום לרבנים להעניק כשרות ללא קשר גיאוגרפי באה להיטיב עם המסעדנים ועם הסועדי. חרמות לא יעבדו, הכשרות שייכת לכולם ולא רק לזרם כזה או אחר ואני בטוח שכל אחד ידע להחליט לבד מה נכון בשבילו".

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
מכה קשה לתוכנית הגיור. כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

עוד החליטה היום הרבנות הראשית להתנגד למתווה הגיור שמקדם כהנא. הרב חיים דרוקמן, מבכירי הציונות הדתית שהשתתף גם בישיבה באופן מיוחד, הצטרף בחתימתו להחלטות המועצה. זוהי מכה קשה לכהנא - שניסה לגייס את תמיכתו לקידום החוק.

"בעת האחרונה עולות על שולחנה של ממשלת ישראל הצעות חוק שמגמתן לשנות את ענייני הדת במדינת ישראל, אחת מהן זו הצעת חוק גיור ממלכתי בישראל", נכתב מטעם הרבנות. "הליך הגיור הינו כרטיס הכניסה להיות חלק מהעם היהודי. ההליך הזה נקבע על פי ההלכה. כל החלטה בתחום זה חייבת לקבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ושל מועצת הרבנות הראשית לישראל וכן את הסכמת רוב מנין ורוב בנין של רבני ישראל בארץ ובתפוצות".

מועצת הרבנות הראשית קראה לעצור מיידית את הליכי מתווה הגיור המוצע. "ההצעה לפצל את מערך הגיור האחיד ולקבוע כללים שונים ואפשרויות שונות לעבור את הליך הגיור טומנת בחובה סכנה גדולה", נכתב. "מתווה זה יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי. המתווה המוצע יפצל את העם היהודי בישראל ובעולם כולו ויביא למצב של יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת. רק מתווה גיור אחיד לכולם יבטיח את שלמות העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully