וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על הרבנים החרדים בעקבות המכתב נגד רפורמת הכשרות: "הכפייה שלכם לא תעבוד"

2.1.2022 / 14:26

שר האוצר ליברמן תקף את הרבנים לאחר פרסום וואלה! אודות המכתב, שבו כתבו כי אין לאכול מכשרות של רב עיר שפועל בעיר אחרת: "חרמות לא יעבדו, הכשרות שייכת לכולם ולא לזרם כזה או אחר". השרה ברביבאי: "פוגעים גם בדת וגם במדינה"

בווידאו:הרב קנייבסקי מורה לחסן ילדים לקורונה/מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום (ראשון) את הרבנים החרדים בעקבות המכתב שנחשף בוואלה!, שבו הודיעו בתגובה לרפורמת הכשרות כי רבני ערים שיעניקו כשרות לעסקים בערים שהם אינם מכהנים בהן, תיאסר כשרותם באופן גורף.

"חרם? הכפייה שלכם לא תעבוד הפעם", כתב ליברמן. "הרפורמה בכשרות שמאפשרת החל מהיום לרבנים להעניק כשרות ללא קשר גיאוגרפי באה להיטיב עם המסעדנים ועם הסועדי. חרמות לא יעבדו, הכשרות שייכת לכולם ולא רק לזרם כזה או אחר ואני בטוח שכל אחד ידע להחליט לבד מה נכון בשבילו".

ליברמן, קנייבסקי. משה גולדשטיין, אתר רשמי
"הכפייה לא תעבוד", ליברמן והרב קנייבסקי/אתר רשמי, משה גולדשטיין

גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי יצאה נגד המכתב וכתבה: "כשמנהיגים חרדים יוצאים נגד המדינה היהודית וקוראים לא לכבד את רפורמת הכשרות, הם פוגעים גם בדת וגם במדינה".

מכתב הרבנים החרדים נגד מהפכת הכשרות אינו אלא ביטוי מובהק של צביעות", מסרה תנועת "נאמני תורה ועבודה". "מדובר ברבנים שלא סמכו על כשרות הרבנות אלא על בד"צים שכמובן לא היו קשורים לרבנות המקומית".

הבוקר פורסם בוואלה! כי גדולי הרבנים במגזר החרדי חתמו בסוף השבוע על מכתב שבו הודיעו כי רבני ערים שיעניקו כשרות לעסקים או בתי אוכל בערים שהם אינם מכהנים בהן, תיאסר כשרותם באופן גורף. זאת, למרות שרפורמת הכשרות של הממשלה שנכנסה היום בחלקה לתוקף מאפשרת זאת.

עוד בוואלה!

הרבנים החרדים נגד הרפורמה: אין לאכול מהכשרות של רב שפועל בעיר אחרת

לכתבה המלאה
מכתב הרבנים החרדים נגד רפורמת הכשרות. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"פוגעים בדת ובמדינה", מכתב הרבנים./אתר רשמי, מערכת וואלה!

בטיוטת המכתב שהגיעה לידי וואלה! נכתב כי מטרת הרפורמה שקודמה על ידי השר כהנא נועדה "להטיל מחלוקת בין רבני ישראל, בכך שמבקשים להתיר לרבנים אחרים ליתן כשרות שלא במקום מושבם ולגרום לקנאה ותחרות האחד מול רעהו שבמקום שהוסרה הכשרות על ידי רב העיר מטעמים הלכתיים יבוא האחר וייתן כשרות לאותו המקום, וזה הרס גמור לכל מערכת הכשרות בארץ הקודש".

הרבנים החרדים הזהירו כי חל איסור לרבני ערים לתת כשרות בערים אחרות. "ואל יהין רב מלתת כשרות שלא במקום מושבו וחלילה לו מלהשיג גבול רעהו ליתן כשרות בעיר אחרת בשום צורה ואופן ושארית ישראל לא יעשות עוולה", כתבו. בנוסף, הרבנים כתבו כי רבני ערים שיאפשרו זאת "תיאסר כשרותם בכל דוכתא (מקום) שכן עדות היא בכך שרצונם להשגת גבול והרס הכשרות גרידא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully