וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תקלת מחשוב: אדם שמסרב לתת גט לאשתו הצליח לצאת מהארץ

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 0:31

מנהל אגף העגונות בבתי הדין הרבניים זירז את בכירי בתי הדין להזין את כל צווי עיכוב היציאה מהמדינה באופן ידני, שמא כלשונו "יברחו כל הסוסים מהאורווה". גורמים בבתי הדין טוענים: ההנהלה ידעה על קיום התקלה, אבל לא טיפלה בה או עדכנה את האחראיים

הבעל המעגן שקבורת אמו עוכבה: "מעולם לא הסמכתי לתת גט, חבורה של שקרנים"/עריכה: רענן פוגל

אדם שמסרב לתת גט לאשתו, ועומד נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ על פי החלטת בית דין רבני, הצליח לצאת מישראל בתחילת השבוע בגלל תקלת מחשוב - כך עולה ממייל פנימי ששלח היום (רביעי) מנהל אגף העגונות בבתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, לבכירים בבתי הדין.

במייל כתב מימון כי על מזכירי בתי הדין ברחבי הארץ להזין את כל צווי העיכוב שהוציאו דיינים נגד סרבני גט בשבועיים האחרונים באופן ידני, ולוודא שהם נקלטו במערכת - "בטרם יברחו כל הסוסים מהאורווה", כלשונו. הרב מימון הודה כי בשל התקלה הוא נחשף "לאדם שיצא מהארץ למרות צו עיכוב" והוסיף כי מדובר ב"עניין בהול".

בתוך בתי הדין הרבניים התנהל ויכוח סוער, במהלכו חלק ממשתתפיו האשימו את ההנהלה בכך שידעה על קיומה של התקלה, אך נמנעה במשך ימים ארוכים לעדכן על כך את הדיינים או הגורמים המוסמכים לכך וכן לטפל בה.

הפגנה למען זכויות נשים מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים. 19 במרץ 2008. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
הפגנה נגד סרבני גט/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

בבתי הדין לא הכחישו כי אדם ברח מישראל בשל התקלה אך ציינו כי "התקלה אינה במערכת הממוחשבת של בתי הדין הרבניים אלא בממשק עם מערכת רשות ביקורת הגבולות". עוד הוסיפו בתגובה כי "עם גילוי הבעיה, צווי עיכוב יציאה מן הארץ טופלו באופן ידני על ידי בתי הדין".

מערכת הניהול הממוחשבת של בתי הדין עלתה לכותרות אשתקד לאחר פרסומים בוואלה! כשהיא קרסה. המערכת מאפשרת ניהול אלקטרוני של תיקים בבתי הדין, הכולל דיונים, בקשות, הפקת החלטות, העברת צווי עיכוב יציאה מהארץ או מעצר לסרבני גט המנסים לברוח מישראל.

מאז ועד היום הדיינים ברחבי הארץ התלוננו על "קשיים אדירים" בניהול בית הדין בראשותם, והזהירו כי התקלה עשויה לגרום "למקרי עגינות". גם בימים אלה, דיינים מתלוננים על כך שהמערכת מערימה קשיים על עבודתם השוטפת, במיוחד בתקופת הקורונה שבה חלקם עבדו שעות ארוכות מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully