וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנים אחרי שנמלט מישראל: סרבן הגט עודד גז נחת בנתב"ג ונעצר

5.2.2020 / 10:52

גז נמלט מהמדינה בתחפושת ובזהות בדויה לפני ארבע שנים ואותר בבלגיה. בצעד נדיר החליט בית הדין לפני כשנה לבטל את נישואיה של ג' שאותה עיגן גז וזו נישאה לאחרונה לאדם אחר. ייתכן שצעד זה גרם להחלטתו להסגיר עצמו

עודד גז. -, אתר רשמי
הסגיר עצמו לישראל. גז/אתר רשמי, -

ארבע שנים אחרי שנמלט מישראל, סרבן הגט עודד גז, נחת אמש בארץ ונעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון. גז, שהפך לסרבן הגט המפורסם בישראל, יובא הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב לדיון בהארכת מעצרו.

לפני כארבע שנים פרסמה ג', אותה עיגן גז, פוסט ברשתות החברתיות ובו החלטת בית הדין הרבני להרחיקו מן הציבור בשל סירובו העיקש לתת לה גט. הפוסט פרסם למעשה את החלטת בית הדין הרבני לנדותו, והפך לשיימינג ולקמפיין ציבורי נרחב נגדו. בעקבות הפרסום הודח גז מתפקידו כד"ר לפיזיקה באוניברסיטה ואף נודה מקהילתו ברעננה.

כמה חודשים לאחר מכן, גז ברח מישראל בתחפושת ובזהות בדויה, תוך שזייף את הדרכון שלו והיתל ברשויות. לאחר כחצי שנה הוא אותר בבלגיה על ידי חוקרי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, ונעצר בשיתוף פעולה בין האינטרפול לבין משטרת ישראל. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ביקשה להסגיר אותו מבלגיה כדי שייגזר דינו בגין עבירות שהורשע בהן קודם לבריחתו, וכן כדי שיעמוד לדין בגין עבירות פליליות שעבר בעת יציאתו מישראל שלא כדין. הסגרתו לא התבקשה על עצם סרבנות הגט.

בית הדין הרבני האזורי בחיפה. דוברות בתי הדין הרבניים, מערכת וואלה! NEWS
בית הדין הרבני האזורי בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בתי הדין הרבניים

במקביל, פתח הרכב בית הדין הרבני בחיפה בראשות הרב אברהם מאיר שלוש, הרב דניאל אדרי והרב שמואל אברהם חזן בדיונים בנוגע לתוקף הקידושין של בני הזוג. לאחר דיונים ממושכים - הוחלט בצעד נדיר ביותר "לבטל את קידושיהם של בני הזוג גז ולהתיר את האישה מעגינותה", כשהמשמעות הייתה ש"מעמדה הוא כשל רווקה שלא נישאה מעולם".

על פסק הדין סמכו את ידיהם גדולי הרבנים העוסקים בתחום. "פסק דין זה מוכיח שוב כי בית הדין נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותו - הן המבצעיים והן ההלכתיים ולא מותיר אבן שלא הפך במאמצים אדירים להביא מזור לעגונות", אמר מנהל בתי הדין הרבניים, הדיין הרב דוד מלכא.

הצעד ש"שבר" את גז וגרם לו להסגיר את עצמו

לפני כשבועיים נישאה ג', שהייתה עגונה במשך שנים, לאדם אחר. ייתכן כי צעד זה הוא ש"שבר" את עודד גז להחליט להסגיר עצמו לישראל. האיש נחת אמש בנמל התעופה בן גוריון ונעצר עם ירידתו מהמטוס. במהלך היום יובא בפני שופט לדיון בעניינו.

מנהל אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, אמר היום כי "בתי הדין הרבניים לא מתפשרים במאבק הנחוש נגד תופעת סרבנות הגט. חזרתו של גז ארצה ועצירתו בנתב"ג מעבירים מסר לכל סרבני הגט - לא תוכלו לחמוק מהדין ולהתעמר בנשותיכם. גז סבל במהלך ארבעת השנים האחרונות מניתוק מבני משפחתו וילדיו, נכשל במשימתו למנוע חיים חדשים מאשתו, ואף ייתן את הדין במשפט וירצה עונש מאסר בפועל על זיוף דרכון ושימוש בזהות בדויה, ואולי אף הליך פילי בגין סרבנות גט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully